XXL Nutrition

Hoe snel meer KG's kunnen bankdrukken

Koenz07

Cool Novice
10 jaar lid
Waardering
0
Lengte
1m98
Massa
86kg
Vetpercentage
11%
Beste mede leden,

Ik had een vraagje:
Ik druk nu 51kg bank en ben 18 jaar (train nu 1 jaar serieus) maar 51kg vind ik weinig (en dat is het volgens mij ook).
Ik doe setjes van 4 x 8 en dat houd ik dan net vol. Wat is nou de beste manier om z.s.m. progressie te boeken met bankdrukken? Dus meer kilo's kunnen drukken.

Voeding, rust en progressieve training

Zoek een trainingspartner en doe negatieve reps met een zwaarder gewicht. Hij helpt je dan terug omhoog en jij laat telkens traag zakken (4-6 tellen).

• Topic Starter Topic Starter
Zoek een trainingspartner en doe negatieve reps met een zwaarder gewicht. Hij helpt je dan terug omhoog en jij laat telkens traag zakken (4-6 tellen).

Oke, en hoeveel setjes en reps moet ik dat doen? en moet ik dat i.p.v. de normale oefening doen of 2 setjes normaal en 2 negatief bijvoorbeeld?

Waarom zou je meer willen drukken? Trying to impress someone?

Het gaat erom dat je je chest kapot maakt in 8-10 reps(of sommige in 3-5 reps), gewicht maakt totaal niet uit.
Je bent een bodybuilder neem ik aan, geen weightlifter.

Mocht je nou toch meer willen drukken, dan gaat dit gewoon tijd kosten en moet je vooral ook je triceps goed aanpakken.
Ga heavy op je triceps, skull crushers, CGBP etc...

trainen

Het gaat erom dat je je chest kapot maakt in 8-10 reps(of sommige in 3-5 reps), gewicht maakt totaal niet uit.

Mocht je nou toch meer willen drukken, dan gaat dit gewoon tijd kosten en moet je vooral ook je triceps goed aanpakken.

Wauw man, precies!

vorm verslechteren :D
of als eerste oefening doen als je dat nog niet deed
waarschijnlijk is je vorm nu gewoon prima als je 50kg drukt na 1 jaar, maar misschien is je voeding nog niet geweldig? anyways as said, gaat niet zozeer om de kg.
je bent trouwens ook nog 1 meter reus, dus dat helpt ook niet mee

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
vorm verslechteren :D
of als eerste oefening doen als je dat nog niet deed
waarschijnlijk is je vorm nu gewoon prima als je 50kg drukt na 1 jaar, maar misschien is je voeding nog niet geweldig? anyways as said, gaat niet zozeer om de kg.
je bent trouwens ook nog 1 meter reus, dus dat helpt ook niet mee

Haha ja ik ben sinds kort aan een voedingsschema maar ik ben bezig met aankomen ;). Maar ik vroeg me af of 50kg niet te weinig was want ik hoor veel mensen zeggen oo 50kg ook niet veel maarja die weten er natuurlijk ook niks vanaf.

@Dukini hier boven ook antwoord op jou vraag :)

heavy op triceps? skulls? CGBP?

beter gewoon benchen.
van benchen wordt je sterker op bench.

Effectiever dan triceps hard aanpakken.

ervaring.

Hoezo denk jij van niet dan?

Ik vind het altijd wel een mooi streven om te bankdrukken met je eigen lichaamsgewicht, in jou geval dus rond de 90 kg. Ik ben ook ongeveer twee meter en het heeft bij mij ook erg lang geduurd voordat ik op 10 keer 100 zat.
De key is alles trainen. Rug triceps schouders die sterker worden zorgden bij mij ook voor een hogere bench.
Zoek een goed schema (voeding en training) en houd je er aan. Helemaal in het begin is rust, voeding en volhouden belangrijker dan "het perfecte schema"

Beste mede leden,

Ik had een vraagje:
Ik druk nu 51kg bank en ben 18 jaar (train nu 1 jaar serieus) maar 51kg vind ik weinig (en dat is het volgens mij ook).
Ik doe setjes van 4 x 8 en dat houd ik dan net vol. Wat is nou de beste manier om z.s.m. progressie te boeken met bankdrukken? Dus meer kilo's kunnen drukken.
Niet snel meer kilo's willen drukken. Heb geduld.

Gewicht komt vanzelf wel! concentreer je op de uitvoering van de oefening, dat is belangrijker en effectiever.

Uiteraard goed blijven eten

Terug
Naar boven