XXL Nutrition

hoe snel verlies je massa (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Mike

Cool Novice
15 jaar lid
Lid geworden
8 okt 2002
Berichten
74
Waardering
0
hey mensen, ik loop nou al een weekje of drie met een blessure aan mn schouder, dus kan ik niet trainen :mad: Wanneer ga je eigenlijk massa verliezen, en hoe hard gaat dat (er van uitgaande dat je niet traint, veel rust, goed eet). Ik hoop dat jullie me niet gaan vertellen dat ik nu volgende week alles kwijt ben waar ik het afgelopen jaar keihard voor heb gewerkt, maar ik vrees het ergste... :(
 
Na tien dagen zijn je spieren in staat om af te breken. Dit kan je grotendeels tegenwerken door veel te blijven eten. Hierdoor zal nooit je spiermassa aangesporken worden als voeding.
 
Maar je wordt wel lekker dik als je blijft vreten terwijl je (langere tijd) niet traint :D
 
heb je in die week of 3 nix van spierverlies gemerkt dan?
 
Wat je verliest zit er ook zo weer aan. Je spieren hebben een zogeheten spiergeheugen.
Als je eenmaal een nivo hebt gehaald en ver terugvalt door wat van oorzaak dan ook, komt dat wel weer terug binnen vrij korte tijd. Goed blijven eten, met name je eiwitten, lichte cardio doen, om idd niet te vet te worden.
Zeker niet met een blessure door trainen.

Sterkte.
 
Dat klopt...maar dan nog, die terugval is niet echt goed voor je ego :D
 
klopt... een heleboel mensen zijn dan ook hun motivatie kwijt om zowiezo nog te gaan trainen.
 
thnx, mja ik heb last van mn rechterbovenarm, soms voelt het alsof ie heel zwaar is, soms krijg ik steken/cq 'stroomschootjes'. de plekken zijn verschillend, soms in mn schouder, soms biceps, soms triceps, ik kan het niet echt goed pinpointen. Het doet niet echt superpijn ofzo, maar ik denk toch dat als ik te snel weer ga beginnen dat ik het dan alleen nog maar erger maak (ik ben bang dat ik het dan onherstelbaar beschadig). Ayway, mn fysio zei: rusten, maar ik ga maandag ook nog maar even langs mn huisarts want ik rust dus onderhand alweer 3 weken..

Over het spierverlies: ik heb er nog niet zoveel van gemerkt, dus zo hard is het nog niet gegaan. Ik denk dat ik het idd nog best veel heb behouden door genoeg te eten. Supervet ben ik daar trouwens nog niet van geworden (nog niet... :D), maar ik ben wel ecto, dus dat is misschien een mazzeltje.. Nog suggesties anders voor het eten, misschien hoog eiwitten laag koolhydraten ofzo ?

Mn ego baalt er iig zeker van Robin, begin eindelijk een beetje breed te worden, mensen begint het op te vallen, en jahoor...ik krijg een blessure GRRRRRR... Maar de motivatie is er zeker nog, want als ik niet zo bang was geweest dat ik mn arm echt onherstelbaar beschadig, dan was ik allang terug geweest in de gym :p
 
Originally posted by Mike

Mn ego baalt er iig zeker van Robin, begin eindelijk een beetje breed te worden, mensen begint het op te vallen, en jahoor...ik krijg een blessure GRRRRRR... Maar de motivatie is er zeker nog, want als ik niet zo bang was geweest dat ik mn arm echt onherstelbaar beschadig, dan was ik allang terug geweest in de gym :p

Dude, wat ik je adviseer is om naar een sportarts te gaan. Een hisarts en normale fysio begrijpen niet dat je graag blijft trainen. Ze zullen dan ook meteen zeggen dat je moet stoppen (de weg van de minste weerstand). Een sportarts kan je beter helpen, ik weet zeker dat je door kan sporten...

Je weet dus niet precies waar de pijn vandaan komt?
 
ik vermoed dat het hierdoor komt: ik klapte met de voorkant van mn schouder tegen iets hard zien, op een vreemde manier want het voelde niet echt goed. Maar ik had er eigenlijk niet bij stilgestaan verder, dus toen heb ik nog een weekje verder getraind, ik denk dat dat het daarom erger is geworden. Toen ben ik eerst naar de fysio op mn sportschool geweest. Die heeft een beetje gevoeld enzo, en dacht dat misschien bij de klap effect heeft gehad op de aanhechting (van mn bicep geloof ik) en dat dat 'uitgezaait' was naar de rest van mn arm. Dus die heeft me rust voorgeschreven. Nouja ik weet niet hoelang zoiets nodig heeft om te helen, maar ik wil toch even naar mn huisarts voor een second opinion zeg maar. En daarna vraag ik wel aan die fysio of hij er iets aan kan doen...
 
Back
Naar boven