AndroidHealthClinic

hoe snel vooruit in kracht (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

the bear

Cool Novice
15 jaar lid
Lid geworden
9 apr 2003
Berichten
58
Waardering
0
Ik heb mezelf een (lange termijn) doel gesteld, wat voor jullie powerlifters niet zoveel voorsteld, mar goed.
Ik wil minimaal een herhaling 160 kilo squatten, 80 kilo deadliften, en 75 kilo kunnen bankdrukken.
Tot nu toe heb ik altijd relatief veel herhalingen gedaan (6-12). En ik kan nu 80 kilo 2X squatten, 40 kilo 5x deadliften, en 40 kilo 4x bankdrukken (is voor mij minst belanrijke oefening).
Hoe lang zou het duren voodat ik mijn doel kan berijken? Ik kan twee keer per week trainen alleen voor dit doel, en ik train (sinds kort) twee keer per week olympisch gewichtheffen (waar ik dus ook squat).
Hoe snel gingen jullie gewichten omhoog toen je voor het eerst puur op kracht ging trainen.
ps. Ik weeg op het moment 77 kilo (ben 80 max geweest en wil ook weer die kant op).
 
Ik weet niet hoe en wat je traint en hoelang maar met mijn verstand van 0 denk ik toch dat je dit redelijk snel moet halen. Ik weeg namelijk nog geen 60kg en ik bankdruk 75kg 5keer. 160kg squatten haal ik de helft maar dan wel 8 hh en DL ook 80kg 8 hh. En ik ben echt geen massamonster of genetisch sterk aangelegd.

Wat ik dus wil zeggen, dit doel haal je denk ik redelijk snel met het juiste schemaatje voor je training en eten.
 
gek dat je meer 'squat' dan 'deadlift'....
 
Ik ben 26 en train eigenlijk al langer, maar pas twee jaar ben ik me echt aan het inlezen,schema's proberen, en behoorlijk te eten. Sinds begin dit jaar probeer ik mij het olympisch gewichtheffen eigen te maken. Aan de hand van wat artikelen kwam ik er achter dat mijn kracht eigelijk belachelijk laag is, en daar wil ik me nu op richten.
:Ecto: is dat een grapje?
DeMazzl
 
Heb gister nog even gecheckt op de sportschool, deadlift haalde ik toch wel redelijk makkelijk 8herhalingen van 45kilo, en de squat met 80 lukte 4x zonder spot. Misschien gaat het inderdaad heel snel als ik gewoon ga trainen op 3-5 herhalingen.
 
hoe kan jij in godsnaam 45 kilo deadliften en 80 kilo squatten???? hoe voer jij de deadlift uit ??? of heb je gewoon een slechte grip?
 
als je snel omhoog wilt in gewicht(oefeningen) moet je je herhalingen afwisselen
bv.

week 1-4
5-8 reps

week 5-8
3-5 reps

en dan 2 weken waarop je 1-3 reps doet.

doe dit daarna weer op deze manier.

het is inderdaad ook raar dat je bijna dubbel zoveel squat als deadlift. je zult waarschijnlij straight leg deadlift doen. als je onderrug dan zwak is kun je niet zo zwaar gaan.
 
weet je zeker dat je niet gemist bent? Is het geen 180 kg daedlift?
 
Nou dat met die deadlift zit zo, ik doe hem pas sinds een paar maanden. En ik ben eigenlijk nooit tot het uiterste gegaan. Ik heb inderdaad niet zo'n goede grip, dus als jullie daar tips voor hebben (gripstuk verdikken? wristcurls?). Ook ben ik m'n hamstrings en onderrug aan het trainen met goodnornings, reverse-hypers, en glute-ham raise. Bovendien krijg ik nogal snel last van mijn nek, precies op de plek (drie wervels van boven?)waar de trapezius ophoud. Als ik zwaar belast kanteld mijn hoofd makkelijk naar achter. Door veel push-press'es en yates-rows(achterkant schouders) te doen hoop ik die zwakte wat op te vangen. Volgende keer dat ik deadlifts doe ga ik nou wel eens kijken of ik misschien wel wat zwaarder kan gaan, misschien ben ik gewoon te voorzichtig geweest.
 
ik ben er ook niet zo lang geleden mee begonnen (denk een maand of 3) en ik top al op 175kg.
 
als je die grip gebruikt moet je het nu doen, nu het gewicht nog licht is anders doet het heel veel pijn.
 
Ondanks die hook greep slipt de stang uiteindelijk toch weg. Ik ga mijn onderearmen gewoon extra trainen, elke workout een verschillende oefening. Doen jullie speciale training voor greep kracht?
 
je greep kan je eigenlijk alleen maar versterken door oefeningen te doen. je kan er niet echt op trainen (of ja, eigenlijk wel is te zien hoe je het bekijkt)

fie greep werkt eigenlijk ook alleen maar als je magnesium aan je handen kan doen. als je handen zweten is de bar toch weg.
 
Klopt, als ik gewichthef heb ik dat probleem niet, tewijl ik bij de sportschool om de hoek altijd slip. Daar had ik eigenlijk nog niet op gelet.
 
lol dus bij het ene gebruik je wel magnesium en bij het andere niet? wel daar zal het hoogstwaarschijnlijk ook aan liggen.
 
veel hangt ook af van de staat van de bar.

als het een oude bar is, is de karteling al weg.
bij een nieuwe is de karteling heeeeeeel scherp en heb je ook een beter grip.
 
da's zeker da, de stang zit dan bekan letterlijk in uw hand!
 
Back
Naar boven