MuscleMeat

Hoe snel. (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Marijn

Ripped Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
17 jan 2005
Berichten
4.235
Waardering
13
Lengte
1m76
Massa
82kg
Hoe snel voeren jullie een rep uit??
Want ik hoor overal dat je 2sec heen en 3-4 terug. Maar als ik films van Ronnie of Arnold zie. Zie je ze veel heel snel een rep uitvoeren.
 
Ik let niet echt op secondes. Ik probeer de oefening gewoon beheerst uit te voeren. Bij bankdrukken en military press gaat dat redelijk snel (geen gestuiter) maar bij optrekken gaat het weer sloom.
 
ik tracht de concentrische beweging meestal zo snel mogelijk te doen. De eccentrische gaat langzamer (muv deadliften)

maar STRIKT BEWEGEN blijft belangrijker dan snel bewegen imo... (beeeetje cheaten mag soms)
 
Ik tel ook nooit secondes. Als ik bijvoorbeeld bankdrukken doe, zorg ik dat ik de beweging naar beneden gecontroleerd uitvoer, niet laten stuiteren op m'n borst, en vervolgens de beweging omhoog doe ik zo snel en explosief mogelijk. Dat is volgens mij de enige manier om veel gewicht omhoog te krijgen. Als je niet al je kracht tegelijk geeft op de weg naar boven kan je niet veel drukken lijkt me. Explode from the bottom :)
 
The Rock zei:
Ik tel ook nooit secondes. Als ik bijvoorbeeld bankdrukken doe, zorg ik dat ik de beweging naar beneden gecontroleerd uitvoer, niet laten stuiteren op m'n borst, en vervolgens de beweging omhoog doe ik zo snel en explosief mogelijk. Dat is volgens mij de enige manier om veel gewicht omhoog te krijgen. Als je niet al je kracht tegelijk geeft op de weg naar boven kan je niet veel drukken lijkt me. Explode from the bottom :)

Bij bodybuilding gaat het toch niet zo zeer om gewicht?? Tenminste dat last ik net nog in een topic
 
Marijn zei:
Bij bodybuilding gaat het toch niet zo zeer om gewicht?? Tenminste dat last ik net nog in een topic

In principe gaat het ook niet om gewicht. Het gaat er uiteindlijk om hoe je eruit ziet. Maar de meeste bodybuilders zijn toch blij als ze er weer eens 10 kilo zwaarder hebben kunnen pakken. Daarnaast zijn de meesten toch van mening dat als je echt grote spieren wilt, je toch echt met zware gewichten moet trainen.

Die uitdrukking slaat ook op gasten die zoveel gewicht op die stang knallen en daardoor de oefening beroerd uitvoeren. Ze hebben zoiets van: "kijk mij effe stoer zijn". Of op mensen die zich blind staren op hun buurman die met 170 kg ligt te banken... en dat dan zelf ook koste wat het kost willen doen. Terwijl hun techniek waardeloos is.

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is.

Saint
 
Don't look to the pro's, het is leuk op video maar zij trainen anders dan wij recreatievelingen, of dat hier nu van toepassing is of niet maakt niet uit.
 
Marijn zei:
Bij bodybuilding gaat het toch niet zo zeer om gewicht?? Tenminste dat last ik net nog in een topic

Ik ben van mening dat als je groot wilt worden dat je toch echt met zware gewichten aan de slag moet. Ik vindt dat je zoveel kilo's moet pakken als je kan, zolang je techniek maar goed blijft.
 
een bekend lid van dit forum had dit in zijn sig staan:


it's not de quantity of the weight but the quality of movement. ;)
 
Meestal ouderwetse X=reps, dus concentrische fase eXplosief, eccentrische fase gecontroleerd, maar niet echt langzaam

bv X-1-2 of X-0-2
 
Back
Naar boven