MuscleMeat

hoe specifieke spier te trainen

Bezoekers in dit topic

eatualive

Novice
10 jaar lid
Lid geworden
14 jun 2006
Berichten
8
Waardering
0
Goedendag,

Ik ben net nieuw en ik fitness nu al een half jaartje.
1 spier goep wil niet echt getraind worden.

Het zijn de spieren die op je ribbenkast boven op zitten. (net onder de borst spier en dan naar de zijkant.)

Als ik het van de zijkant bekijk zie je geen mooi V vorm of net hoe je het wilt zien maar dan zie je een hol gedeelte of dat er een hap uit je lichaam is.

Hoe kan ik deze spiergroep trainen. En gaat niet om de bovenste bijkspieren maar daar net iets naast.

alvast bedankt
 
ehhhm.. bedoel je een deel van de rug? Als dat het geval is, veel verschillende oefeningen doen.
 
In onderstaande foto zijn ze te zien schuin onder de tepels, bedoel je dat?

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Volgens mij doel je dan op de 'serratus anterior' of de 'intercostals'. Volgens mij zijn die niet fatsoenlijk te trainen. Bij iedere bodybuilder die z'n armen omhoog doet verschijnen daar de contouren van de ribbenkast
 
weet niet wat het is maar telkens als ik zo een foto van arnold zie sta ik weer versteld :D
 
eatualive zei:
Goedendag,

Ik ben net nieuw en ik fitness nu al een half jaartje.
1 spier goep wil niet echt getraind worden.

Het zijn de spieren die op je ribbenkast boven op zitten. (net onder de borst spier en dan naar de zijkant.)

Als ik het van de zijkant bekijk zie je geen mooi V vorm of net hoe je het wilt zien maar dan zie je een hol gedeelte of dat er een hap uit je lichaam is.

Hoe kan ik deze spiergroep trainen. En gaat niet om de bovenste bijkspieren maar daar net iets naast.

alvast bedankt


???


Heb je geen plaatje van de spier die je bedoeld?
 
eigelijk precies onder de tepels tot onderaan ribbenkast.
 
zet even een pijl bij de spier die je bedoeld.
 
Ik hoop dat dit duidelijk is, vond hem op internet en leek me wel duidelijk.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]
 
Ik hoop dat dit duidelijk is, vond hem op internet en leek me wel duidelijk.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]
 
eatualive zei:
Ik hoop dat dit duidelijk is, vond hem op internet en leek me wel duidelijk.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Dat is wat ik dus al eerder bedoelde. Deze spieren kun je niet specifiek trainen, waarom denk je dat bij alle bodybuilders je hetzelfde ziet op deze plaats???
 
aan 1 kant zit er meer dan bij de andere bij mijn..
dat wil ik recht trekken.
 
als je mager genoeg bent krijg je vanzelf die dingen hoor, heb ik ook :p

Niet zo gespierd, is eigelijk vel over bot ;d

komt idd vanzelf bij andere oefeningen...
 
Waarschijnlijk bedoel je de serratus?

Belangrijkste doel van de serr. is het draaien van het schouderblad zodat de bovenarm voorbij horizontaal kan, zoals bij overhead presses

Als de bovenarm recht naar boven staat druk hij het schouderblad weer terug zodat de serr. aangespannen moet blijven.

Alle overhead oefeningen belasten dus de serr.
 
3XL zei:
Waarschijnlijk bedoel je de serratus?

Belangrijkste doel van de serr. is het draaien van het schouderblad zodat de bovenarm voorbij horizontaal kan, zoals bij overhead presses

Als de bovenarm recht naar boven staat druk hij het schouderblad weer terug zodat de serr. aangespannen moet blijven.

Alle overhead oefeningen belasten dus de serr.

As I said before, it is the serratus (anterior)
 
Keihard rossen met loeizware barbells. Ram ze maar boven je hoofd. En Pullovers natuurlijk.
 
Deze spier (ook zaagspier genoemd) kan mijns inziens getraind worden door een dumbbell pullover dwars over de bank, daar sprak onze vriend Arnold immers ook in z'n boek over.
 
Toch krijg je hem nooit zo getraind dat dat effect van 'alsof het lijkt of er een hap uit het lichaam is' verdwijnt.
 
tclaesse zei:
Deze spier (ook zaagspier genoemd) kan mijns inziens getraind worden door een dumbbell pullover dwars over de bank, daar sprak onze vriend Arnold immers ook in z'n boek over.


OK dan moet het waar zijn :(

Als je kijkt naar de functie van de serr. dan zie je dat ze bij een beweging zoals de PO het schouderblad wel roteren, maar dat dit niet tegen een belasting is.

Het moment waarop er belastin optreed (omhoggaande beweging van de arm) moet de serr. juist weer op lengte komen.

Dus pech voor Herr Zwartzeneger maar de PU. belast de serr. niet



Ik ben trouwens wel van mening dat de serr te trainen valt. (elke spier valt te belasten)

Ik vind deze post van Raistlin wel goed
http://forum.dutchbodybuilding.com/419823-post30.html
 
bedankt mensen ik zal pull overs eens proberen. ik den kdat die seranus ofzo maar minimaal werkt maar zal het toch ook proberen
 
pullover is heerlijke oefening. Merk er niet zoveel van op borst, maar wel buikspieren zeer goed als ik zwaar neem en idd de serratus ;) . Idd het begin kan het wel zijn dat je wat last hebt aan de schouders, had ik ook, pezen moesten wat wennen denk ik.
 
Back
Naar boven