MuscleMeat

hoe specifieke spier te trainen (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

BoTo zei:
pullover is heerlijke oefening. Merk er niet zoveel van op borst, maar wel buikspieren zeer goed als ik zwaar neem en idd de serratus ;) . Idd het begin kan het wel zijn dat je wat last hebt aan de schouders, had ik ook, pezen moesten wat wennen denk ik.

Waarom zou je je borst moeten voelen bij een rugoefening???
 
eatualive zei:
bedankt mensen ik zal pull overs eens proberen. ik den kdat die seranus ofzo maar minimaal werkt maar zal het toch ook proberen


Schijnbaar is lezen moeilijk of doet de naam "Arnold" alle realiteit vergeten :(
 
3XL zei:
Pull over is rug :rolleyes:

http://www.exrx.net/WeightExercises/LatissimusDorsi/BBPullover.html

http://www.exrx.net/WeightExercises/LatissimusDorsi/BBBentArmPullover.html

Target Latissimus Dorsi



Of heb je echt het idee dat een dumbbell in je handen houden ipv een barbell ineens andere spieren aangaat spreken?

Lees trouwens ook eens een fysiologie boek, dan zal je zien dat de primaire gebruikers de lats zijn.

Ik meende eerst ook altijd dat ie voor de borst was. Kwam mede doordat in de Gym waar ik trainde een machine stond waarmee je dezelfde beweging maakte (en verassend pullover heette), waarop stond aangegeven dat de borstspieren ermee getraind werden.

Maar is idd voor rug
 
3XL zei:
Pull over is rug :rolleyes:

http://www.exrx.net/WeightExercises/LatissimusDorsi/BBPullover.html

http://www.exrx.net/WeightExercises/LatissimusDorsi/BBBentArmPullover.html

Target Latissimus Dorsi



Of heb je echt het idee dat een dumbbell in je handen houden ipv een barbell ineens andere spieren aangaat spreken?

Lees trouwens ook eens een fysiologie boek, dan zal je zien dat de primaire gebruikers de lats zijn.


Dumbbell Pullovers

Instructions
Preparation

Lie upper back perpendicular on bench. Flex hips slightly. Grasp one dumbbell from behind or from side with both hands under inner plate of dumbbell. Position over chest and fix elbows 15° to 30° throughout exercise.
Execution

Lower dumbbell over and beyond head until upper arm is parallel to torso. Return and repeat.
Comments
See suggested mount & dismount. Classification
Utility: Auxiliary
Mechanics: Isolated
Force: Push

Muscles
Target

Pectoralis Major, Sternal
Synergists

Latissimus Dorsi
Teres Major
Triceps, Long Head
Deltoid, Posterior
Pectoralis Minor
Rhomboids
Levator Scapulae
Stabilizers

Triceps Brachii
Deltoid, Anterior
Pectoralis Major, Clavicular
Wrist Flexors

Ja, ik denk dat er verschil is ja. Je spreekt alleszins je borst ook aan bij dumbbell pullovers. Anders spreekt de website zichzelf wat tegen denk je niet?
 
Luukie23 zei:
Maar is idd voor rug

Pullover is een samengestelde oefening en belast, in meerdere of minder mate:
-latissimus dorsi
-triceps brachii
-pectoralis
-serratus anterior
-teres major
 
BoTo zei:
Anders spreekt de website zichzelf wat tegen denk je niet?

Ja, dat denken wij zeker :rolleyes:

Als ik dumbbell curls doen ipv biceps curl met een barbell wordt het toch ook niet ineens een hamstring oefening?

Denk nou eens een keer voor jezelf.
 
als ik het goed begrijp is het voor beide... anders ga ik er niet eens aan beginnen als het alleen voor rug is daar doe ik andere oefeningen voor.
 
BBD zei:
Ja, dat denken wij zeker :rolleyes:

Als ik dumbbell curls doen ipv biceps curl met een barbell wordt het toch ook niet ineens een hamstring oefening?

Denk nou eens een keer voor jezelf.


is totaal iets anders man :rolleyes:

is me altijd geleerd dat dumbbell pullovers evengoed de borst trainen hoor ???
 
De kennis van 3XL verdwijnt hier gewoon in de ijle lucht...

Moest 3XL mijn coach zijn, ik zou wel opletten! (hint)
 
DiSTuRBeD zei:
De kennis van 3XL verdwijnt hier gewoon in de ijle lucht...

Moest 3XL mijn coach zijn, ik zou wel opletten! (hint)

Inderdaad 3XL, Kom verdorie in Wevelgem wonen :mad:

Mss is het een idee om "Pullover" in dat sticky te plaatsten met Binnenkant borst, onderkant biceps...
 
Hej, jullie doen vast pullovers omdat jullie borstkas ervan groeit ? ? ? :eyes:
 
"de kennis van ..." doet er helemaal niet toe. Ik belicht graag alle standpunten. Als ik al enkele keren heb gehoord dat het ook de borst goed traint en het dan op die website staat, dan vraag ik me af hoe het zit.

Wat een air hier, vraag je om verduidelijking en beweer je iets anders dan een forum-goeroe en je krijgt direct beetje bashing langs je kop, goed bezig :D .
 
Gebruik gewoon ff de search er zijn al genoeg topics geweest over pullover, met daarin telkens zeer getailleerde posts van 3XL.

Heb gewoon geen zin meer om zelfs de links te posten heeft blijkbaar geen zin:mad;
 
BoTo zei:
Ja, ik denk dat er verschil is ja. Je spreekt alleszins je borst ook aan bij dumbbell pullovers.

Je kan bij de dumbb. pullover de ellebogen wat dichter bij elkaar houden waardoor de pec.minor de schouders naar onder/voor kan trekken.

Maar dit kan ook met een barbell in combinatie met een smalle greep en heeft dus niets met het gebruik van een dumbbell of barbell te maken maar met de stand van de armen.

Verders is het de PEc. minor die op deze manier in aktie komt, niet de pec. major.

Nogmaal, als de beweging identiek is dan maakt het niet uit of een dumbbell of en barbell gebrukt wordt.




BoTo zei:
Anders spreekt de website zichzelf wat tegen denk je niet?

Daarom moet je ook nooit uitgaan van eenzijdige informatie, hoe goed deze verders ook is.
 
bedankt hoor, begrijp het nu volledig ;)
 
Back
Naar boven