MuscleMeat

hoe te trainen voor alleen krachtgericht (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Frenkpie

Massive Warrior
20 jaar lid
Lid geworden
17 nov 2002
Berichten
19.637
Waardering
901
Lengte
1m72
Massa
88kg
hoi, ik wil dan graag trainen op alleen kracht, niet zo zeer op massa, maar vooral op kracht; steeds meer kunnen tillen etc.

wat is dan de beste manier hoe ik dan kan trainen? hoeveel herhalingen moet ik doen en hoeveel % van me maximaal ? gewoon elke keer tot t uiterste gaan met t maximale gewicht? zodat je maar net 2-3 t gewicht kan tillen?

en hoe zit t met het eten.. moet ik gewoon netals massatraining gewoon veel eiwitten en koolhydraten eten, of moet ik anders eten?

b.v.d.
 
Dit is powerlifting en valt onder het, jawel!,PL-forum ... Spike zal je wel verderhelpen.
 
dus je gaat idd powerliften.

SPIKEEEEEEEEEEEEEEE
 
ok... miss weten andere t ook wel :)

hoeft niet altijd ALLEEN spike te zijn :P maar als spike me kan helpen: graag.

owja.. ik had t net ff over dit met robrecht (ook dbb-member) en hij dacht dus ook 3-4 herhalingen..

maar moet ik dus altijd gewoon bij elke oefening 4 setjes van 4 doen, met 100% maximale kracht? of... naja need help on this subject :)
 
hehe

wil je powerliften? dus sterker worden op Bench Squat en Deadlift?
 
ja, is dat zo grappig dan? :)

ja niet alleen op dat, maar ook op andere oefeningen.. of gaat da nie?
 
jawel, eigenlijk wel.

't is gewoon dat het anders gaat dan. je zal sterker worden op andere oefeningen, maar het feit dat je sterker zal worden op die oefeningen zal als doel hebben om je voornamelijk sterker te maken in je powerlifts.
 
maar is er ook een andere manier van sterker worden dan?

bv sterker worden in power lifts..en gewoon algemeen sterker worden? of word je algemeen ook sterker als je sterker wil worden in powerliften.

ik merk iig wel dat me interesse meer ligt bij powerlifting en meer kracht etc. dan bij massaopbouw, en wil graag helemaal op krachttraining/powerlifting gaan concenteren ipv de tussenweg zoeken tussen BB en powerlifting
 
mij goed :D

ik ben trouwens bezig aan een gigantisch article thread voor hier in de powerlifting sectie :)
 
Zoals veel mensen hier al zullen weten voel ik me net een driecellige bacterie..
Ik vind het veel leuker om sterk te zijn, dan om groot te zijn (zie ook sig: big is not strong, strong is strong).
Aan de andere kant zeggen veel mensen dat het slecht is voor mijn sportbeoefening om te veel à la PL te werk te gaan omdat ik duurvermogen moet trainen.. maar ik vind dat ik dat al met spinning (is ook soort KT) en op de fiets doe..
En dan heb je de BB-ers hier waar ik ook een tik van meekrijg.. ivm dieet wil ik niet te veel spieren verliezen en neig er soms naar weer hun adviezen serieus te nemen.. vandaar dat ik tussen alle schema's heen zwabber en nooit een besluit kan nemen..
Wel bijv. om zoveel mogelijk hulpoefeningen op apparaten te laten vallen, zoals leg extension en leg curl ten faveure van meer concentratie op de basisoefeningen.. die ik momenteel met 10-8-6-4 reps uitvoer.. ipv 10-8-6-6-4 als blijkt dat een gewicht (te) makkelijk gaat in 1 set, gooi ik er de volgende set ipv bijv. 5 kg er 10 kg ineens bij..dus ik ga wat meer op gevoel af.. hoe voelt een set. Te zwaar, dan volgende set met gelijk gewicht, te licht dan veel gewicht erbij smijten... zodat je net precies uitkomt, of misschien ook niet..
Ik vind het nu eig. wel goed dat Spike er zo op hamert dat je beter VAAK ZWAAR kunt trainen ZONDER spierpijn dan NIET zo vaak en steeds onnoemelijke veel spierpijn hebben..(willen BB-ers om te groeien... dat boeit me totaal niet!)

Slijm, slijm, slijm...

Espi
 
hehehe :D


mijn thread is trouwens klaar, IEDEREEN die iets wil te weten komen over krachttraining, lees maar mijn nieuwse sticky!!!
 
het belangrijkste is, is dat je de belangrijke bewegingen correct leert uitvoeren.

Het kan zijn dat er grote verschillen zullen zijn.

Squatten om sterk te zijn zal mijns inziens sterk verschillen van de traditionele bb squat.

Idem bankdrukken, m.n. hoe je de stang duwt, en op welke manier je je hele lichaam houdt.

Deadliften ten laatste ook. hoewel het voor sommigen een heel natuurlijke beweging kan zijn (damn you long armed bastards), kan het voor sommigen echt zuiver op techniek rusten of je nu 250 gaat deadliften of slechts 160... ik weet dat ik heel sterk moet letten op techniek, en ik moet er meer voor werken dan een ander.

ook moet je niet schrikken om toch méér dan 1 keer een bepaalde spiergroep te trainen.

ik zelf train alles 3x per week, maar een ander kan evengoed 4 keer alles doen of zo. of minder.

maar het is best denk ik dat je maar eerst mijn artikel thread eens doorleest ;)
 
yust squat , lift and bench like an animal.
Eat like a horse
That's it
 
And sleep like a baby :p
 
grow like a weed ;)
 
Back
Naar boven