MuscleMeat

Hoe train jij je onderkant borst

Bezoekers in dit topic

Turbow

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
30 dec 2006
Berichten
154
Waardering
0
Lengte
1m75
Massa
85kg
Met welke oefening(en) pakken jullie je onderkant borst aan ?

met dumbbells of barbell , fly's of bench press , mischien wel een eigen verzonnen manier ??

SHOOT..
 
Laatst bewerkt:
gewoon decline bench
 
gewoon benchpress
 
Ik doe geen specifieke oefening voor de onderkant borst. Is niet echt nodig imo, pak het al genoeg met platte benchpress/fly's. Ik vind de bovenkant belangrijker. Als je teveel de onderkant stimuleert kan het zelfs lelijk worden en een soort "bitch-tits" illusie geven.
 
dips en dan een beetje voorover leunen.
 
Ik doe geen specifieke oefening voor de onderkant borst. Is niet echt nodig imo, pak het al genoeg met platte benchpress/fly's. Ik vind de bovenkant belangrijker. Als je teveel de onderkant stimuleert kan het zelfs lelijk worden en een soort "bitch-tits" illusie geven.

+1
 
Ik doe geen specifieke oefening voor de onderkant borst. Is niet echt nodig imo, pak het al genoeg met platte benchpress/fly's. Ik vind de bovenkant belangrijker. Als je teveel de onderkant stimuleert kan het zelfs lelijk worden en een soort "bitch-tits" illusie geven.

oke , ik dacht juist het tegenovergestelde namelijk, dat je je borst spieren er mooi strak en vol mee kon maken
een beetje net zoiets wat arnold heeft zeg maar
 
Laatst bewerkt:
oke , ik dacht juist het tegenovergestelde namelijk.

Je kan eens kijken in de gym en bij verschillende mensen kijken naar de ontwikkeling van hun borst (uiteraard vooral bij de vrouwen goed kijken). Maar je zal zien dat bij veel gasten de bovenkant borst achter loopt. Is gewoon moeilijker te ontwikkelen, plus wordt er vaak niet voldoende aandacht aan gegeven. Decline press kan soms wel eens lekker zijn voor de afwisseling, je kan er ook nog zware gewichten mee aan wat je kracht en massa ook weer ten goede komt, maar ik zou hem niet in m'n basis-schema opnemen.
 
ok ,dat had ik dus wel ..
dacht dat ik zelfs meer onderkant borst moets gaan trainen ..

dat word dus bovenkant borst:D
 
Je kan eens kijken in de gym en bij verschillende mensen kijken naar de ontwikkeling van hun borst (uiteraard vooral bij de vrouwen goed kijken). Maar je zal zien dat bij veel gasten de bovenkant borst achter loopt. Is gewoon moeilijker te ontwikkelen, plus wordt er vaak niet voldoende aandacht aan gegeven. Decline press kan soms wel eens lekker zijn voor de afwisseling, je kan er ook nog zware gewichten mee aan wat je kracht en massa ook weer ten goede komt, maar ik zou hem niet in m'n basis-schema opnemen.

Ik merk dat ik absoluut niet lekker kan benchen op een platte bench. Mijn schouders gaan zeuren en zelfs zeer doen. Bij decline benchen heb ik hier totaal geen last van. Waarom niet in het basisschema? Bedoel je dat je beter incline kan benchen of plat? (Plat en decline spreken dezelfde spiervezels aan dacht ik?)
 
Cable cossover
Chest dippen.

Maar leg de nadruk het meest op bovenkant borst kleine bostspier.
 
Ik dacht uit EMG studies bleek dat delcine benchpress de beste massabouwer is, dus als je wilt kan je hem gerust opnemen in je schema.

Ik doe geen specifieke oefening voor de onderkant borst. Is niet echt nodig imo, pak het al genoeg met platte benchpress/fly's. Ik vind de bovenkant belangrijker. Als je teveel de onderkant stimuleert kan het zelfs lelijk worden en een soort "bitch-tits" illusie geven.
Bitch tits is toch gyno? Moet je mij eens uitleggen hoe een decline bench gyno stimuleert;).

Ik kreeg ook de opmerking dat mijn bovenkant borst teveel achter liep en dat ik meer incline moest doen. Ik dacht waarom niet, dus enkele weken enkel incline oefeningen gedaan.

Gevolg: afname in kracht en massa op borst.

Hierdoor vraag mij dus af in hoeverre specifieke oefeningen een invloed hebben op de ontwikkeling van bovenkant borst. Volgens mij is dit beperkt en ligt het grotendeels aan je genen.
 
Ik merk dat ik absoluut niet lekker kan benchen op een platte bench. Mijn schouders gaan zeuren en zelfs zeer doen. Bij decline benchen heb ik hier totaal geen last van. Waarom niet in het basisschema? Bedoel je dat je beter incline kan benchen of plat? (Plat en decline spreken dezelfde spiervezels aan dacht ik?)

Probeer wat meer te archen en je ellebogen naar binnen te draaien. Na afloop nog wat highrep facepulls en je hebt nergens last van met plat banken.
 
Ja soms wat dips en decline fly's, ook lekker voor je zaagspier die laatste
 
serratus anterior (zaagspier) maakt een protractie van de schoudergordel. Met decline fly's pak je die niet extra aan volgens mij.
 
Bitch tits is toch gyno? Moet je mij eens uitleggen hoe een decline bench gyno stimuleert;).

Als je mijn post goed leest, zeg ik dat te veel ontwikkeling van de onderkant de ilussie kan geven dat je bitch-tits hebt. Bitch tits hoeft ook nog niet eens gyno te zijn. Veel mensen hier roepen dat ze gyno hebben, terwijl ze gewoon vet op de borst hebben. Tuurlijk kan een oefening geen gyno stimuleren, dat weet iedereen. Maar bitch tits hoeft niet altijd te betekenen dat je gyno hebt. Bij te veel decline werk wordt de tepel een soort van omhoog geplaatst doordat de onderkant van de borst sterk ontwikkeld is, wat imo geen mooi gezicht is.
 
Ben zelf van mening dat een ontwikkelde onderborst een nogal softe look geeft. (denk aan de overhyped beach boys met overdreven six-packs en spillebeentjes)
Goed ontwikkelde bovenkant borst ziet er veel agressiever uit.

Hoe dan ook, ik doe wel eens decline prech (barbell,dumbbell) maar train vaker bovekantborst.
 
Niet , ik arch .
 
Er bestaat geen ONDERKANT borst

Je hebt de Pectoralis Minor en de Pectoralis Major
 
Back
Naar boven