AndroidHealthClinic

hoe trainen bij het cutten? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Guest

Gargantuan Beast
15 jaar lid
Lid geworden
19 mei 2002
Berichten
33.745
Waardering
3
Pas je dan ook je gewichtentraining aan of kan je hetzelfde blijven doen? Misschien meer herhalingen of zo?
 
Originally posted by Olimantado
Pas je dan ook je gewichtentraining aan of kan je hetzelfde blijven doen? Misschien meer herhalingen of zo?


is niet nodig ..

Veel mensen denken dat meer herhalingen zorgt voor definitie in een spier, dit is pure onzin.

meer herhalingen zorgen ervoor dat een spier op het uithoudingsvermorgen wordt getraind..

Dus als je met deze herhalingen goed groeide dan kan je zo wel doorgaan..

wel oppassen bij cutten heeft je lichaam minders voedingsstoffen etc..

Dus misschien handig om iets minder setjes te doen en je lichaam meer tijd geven om te herstellen
 
het ligt eraan wat je gaat doen.

Ik ga waarschijnlijk strakjes keto doen onder begeleiding van een vriend van me met de kennis die wij dus net niet hebben. (op een paar na op het board misschien en dit is niet om iemand op de tenen te trappen want ik heb die kennis gewoonweg ook niet).

Maar in alle waarschijnlijkheid doe ik nog maar 3x in de week krachttraining waarvan 2x compound en 1x full body. Dit met behoud van spiermassa in het achterhoofd. Ik heb er helemaal geen zin in, maar ik kan me er wel in vinden.

Vorig jaar heb ik nog normaal cutten in kh gedaan, toendertijd ben ik ongeveer hetzelfde blijven trainen. Als je dat dus doet dan zal er weinig gebeuren.
 
Hmm Ilya ga je CKD of TKD doen? Ik kan je het boek The Ketogenic Diet van Lyle McDonald beslist aanraden. Het is best goed te volgen, alleen wel een dikke pil van 323 pagina's.... daar staan alle varianten uitgelegd.
het gewone ketodieet zonder extra carbo-loading (rondom training zoals TKD of in weekend zoals CKD) is niet geschikt voor BB-ers.. maar dat wist je vast allang..

Met TKD kun je wel ongeveer dezelfde trainingen doen die je normaal ook doet. Met CKD moet je een heel strak programma volgen en vooral de depletie-oefeningen zijn niet echt fijn...
Voordeel is dan wel dat je in het weekend een hele dag (en als je makkelijk afvalt zelfs 36 uur) kunt eten waar je zin in hebt...

Espi
 
waarschijnlijk wordt het CKD.
Maar we zijn er nog mee aan het worstelen. Toch denk ik CKD want we zitten op het moment vooral met de carbs in het weekend en welke guru we achterna gaan op dat punt.

Als depletie-routine zal het een full-bodyworkout worden met daarna cardio.
Wat heb je zelf gedaan als depletie-workout dan, Espi ?
 
Eh, ik deed maar wat.. klinkt stommer dan het was, maar aan het eind van de week toen ik nog geen extra KH nam doordeweeks was ik aardig uitgeteld van 3x KT en 2,5x cardio. Zoveel valt gewoon niet te doen zonder extra KH. Vooral als je dan wo en za ook spinning doet vond ik het wel zat, samen met 150 km heen/weer fietsen. Toen ik van BFL afstapte ben ik eigenlijk tegelijk op TKD overgegaan waar je die depletie-oefeningen niet doet. Ik heb wel, zo herinner ik me ineens, een paar keer 1 set van elke basisoefening gedaan.
Daarna had ik gewoon een soort BB-benadering en deed op zaterdag dus bijv. heupen en buikspieren.

Ik zit nog op de gedachte te hinken om eventueel toch weer een depletie-oefening te doen op zaterdag, maar dan puur cardio. Na spinningles nog ongeveer een half uur intervaltraining op de hometrainer. Dat heb ik trouwens al een paar keer gedaan...
Wegens spinning ben ik van BFL afgestapt, zaterdag spinningles na woensdag benen ging niet.
Maar woensdag spinning na maandag benen ook niet.
Vandaar dat ik het schema nu alweer heb omgegooid.
De been oefeningen gaan naar de zaterdag, dus quads, hams en heupen op za, wat dan weer een mooie depletie-oefening kan zijn.
Maandagavond rug, schouders en triceps (tenminste als ik van de schouderblessure hersteld ben) en daarna weer spinning.
Dinsdag gluteus, kuiten en abs.
Woensdag alleen spinning en indien er tijd voor is een abs-lesje (10-15 min), heb dan nog geen spierpijn van gluteus, komt pas op donderdag ;)
Donderdag rustig gaan zwemmen, bordjes duiken en zo
Vrijdag borst, biceps, pols en een intervaltraininkje van 25 min.
Zaterdag zoals beschreven en evt. ook nog interval training dus...
Zondag vrij....

In principe niet anders dan wat ik de afgelopen weken deed, alleen moest ik toen een paar keer 1 spinningles laten vallen.. ik was net van 2 naar 3 per week gegaan.

Espi, die de depletie-oef alleen maar wil doen omdat ik dan ook nog eens zonder schuldgevoel allerlei lekkers kan vreten op zaterdag of zondag (hou het op 1-2 KH-maaltijden)
 
Back
Naar boven