XXL Nutrition

Hoe trainingsschema aanpassen tijdens vastlopen (cut)

Bezoekers in dit topic

Franky SL

Cool Novice
Lid geworden
15 mrt 2016
Berichten
84
Waardering
28
Lengte
1m93
Massa
95kg
Vetpercentage
17%
Ik zit met een het volgende dilemma (naja groot woord:D)

Info:
Ik ben nu bezig met cutten. Ik stond op 17/18% en wil graag naar +/- 12%. Dit doe ik in een periode van 12 weken. Ik zit nu in week 8 en het cutten gaat voorspoedig, volgens schema en sta nu op zo'n 14/15%. (meet met een huidplooimeter)

Training:
Begonnen met alle oefeningen te doen op -10%, om zo progressive overload toe te passen. Dit ging de eerste 7 weken prima en kon netjes de reps halen die ik voor ogen had. Ik ben zelfs sterker geworden dan toen ik startte met cutten. Ik merk nu in week 8 dat ik niet meer echte sterker wordt (wat ook logisch is) en dat ik de minimale reps maar net haal met hier en daar slechte form.

Train volgens en UB/LB schema:
- 1x UB kracht (Bench: 4* 4-6) + 1x UB hypertrofie (Bench 3*8-10)
- 1x LB kracht(Front Squat 4* 3-5) + 1x LB hypertrofie (front squat 3*8-10)

Wat is nu slim om te doen?

- De komende 4 weken proberen de reps te halen en niet meer te overloaden qua gewicht. En dus proberen de kracht te behouden? Dus bijvoorbeeld met de benchpress proberen de 4*4-6 x 85KG te behouden de resterende periode.

- De reps en sets inkorten. Dus bijvoorbeeld 3*4-6 of 4*3-5, 3*3-5 etc. En hoe kan ik dit dan het beste doen voor de hypertofie dagen, aangezien ik natuurlijk wel in de 'hypertrofie-zone' wil blijven.

- Deload van 10% toepassen en dus benchen op 4*4-6 x 75-77.5kg).

- Anders...

Graag jullie suggesties :D
 
Back
Naar boven