XXL Nutrition

Hoe V-shape

Bezoekers in dit topic

grotenaz

Cool Novice
Lid geworden
14 jul 2015
Berichten
59
Waardering
2
Lengte
1m89
Massa
76kg
Hallo,

Ik sport al sinds ik 12 ben cardio, echter doe ik nu een jaar krachtraining en afgelopen 2/3 maanden genruik ik ook proteïneshakes (Whey Isolaat van xxl). Ik ben 16 jaar.

Mijn trainingsschema is:

Dag 1: Borst
Dag 2: Schouder
Dag 3: Triceps
Dag 4: Biceps/ Forearm
Dag 5: vleugels
Dag 6: benen

Ik train 7 dagen per week.

Ik heb sinds ik de proteïneshakes gebruik veel vordering gemerkt, behalve bij mijn vleugels. Dit terwijl vleugels toch een doel van mij is om te bereiken. Mijn oefeningen voor vleugels zijn:

Ik warm me eerst op machines (2) en ga dan naar de losse gewichten.

Machines:
Low row
Nummer 2 ken ik niet bij naam

Vrije gewichten:
Dumbell Row (zowel een arm als twee armen tegelijk)
T-bar row
Lat pulldown
Seated row

Heeft iemand tips hoe ik mijn vleugels kan vergroten?
 
Klopt het dat lats achter de nek ook voor de rug zijn? Meende dat ze voor schouders waren namelijk, maar lees net dat ook voor rug kan zijn....
 
Dag 1: Borst
Dag 2: Schouder
Dag 3: Triceps
Dag 4: Biceps/ Forearm
Dag 5: vleugels
Dag 6: benen

Ik train 7 dagen per week.

Dus hoeveel dagen train je?
 
Ik train nu ook al best een tijd en ik heb 0,0 groei in mijn vleugels. Wees blij dat er bij jou iets van groei is.
 
7 dagen per week, staat er dacht ik toch duidelijk in....
Als dag 6 (benen) voorbij is, begin ik de volgende dag weer bij dag 1 (borst).

---------- Toegevoegd om 17:37 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:36 ----------

Ik train nu ook al best een tijd en ik heb 0,0 groei in mijn vleugels. Wees blij dat er bij jou iets van groei is.


Geen groei in vleugels, maar wel in alle andere spiergroepen
 
Waarom deadlift je niet?
 
Deadlift en dumbbell row zijn totaal verschillend.

Overigens zijn er 3 punten belangrijk:

Voeding: Je geeft aan whey isolaat te nemen, dit betekent waarschijnlijk dat je geen idee heb van hoeveel eiwit en kcal je binnenkrijgt. Probeer ongeveer 2 gram eiwit per kg lichaamsgewicht binnen te krijgen en eet meer. Zorg dat je ongeveer 200-500 gram per week aankomt.

Training: Ik zou een ander schema kiezen/maken. Train elk lichaamsdeel 2x per week. Je kan 3x per week fullbody gaan doen zo train je 3x elke spiergroep.
Bijvoorbeeld Maandag,Woensdag,Vrijdag.

Als je per se zo veel mogelijk wilt trainen doe dan Push (Borst, zijkant schouders, voorkant schouders, triceps), Pull (Rug, Achterkant schouders en Biceps), Legs ( Benen...) Je kan dan bijvoorbeeld:

Dag 1: Push
Dag 2: Pull
Dag 3: Legs
Dag 4: Rust
enz...

Rust: Zorg dat je genoeg rust neemt. Je traint 7 x per week en hebt geen rustdag. Je doet al veel volume voor rug, neem dan zoals ik net al heb gezegd een aantal rust dagen.
 
Deadlift en dumbbell row zijn totaal verschillend.



Overigens zijn er 3 punten belangrijk:



Voeding: Je geeft aan whey isolaat te nemen, dit betekent waarschijnlijk dat je geen idee heb van hoeveel eiwit en kcal je binnenkrijgt. Probeer ongeveer 2 gram eiwit per kg lichaamsgewicht binnen te krijgen en eet meer. Zorg dat je ongeveer 200-500 gram per week aankomt.



Training: Ik zou een ander schema kiezen/maken. Train elk lichaamsdeel 2x per week. Je kan 3x per week fullbody gaan doen zo train je 3x elke spiergroep.

Bijvoorbeeld Maandag,Woensdag,Vrijdag.



Als je per se zo veel mogelijk wilt trainen doe dan Push (Borst, zijkant schouders, voorkant schouders, triceps), Pull (Rug, Achterkant schouders en Biceps), Legs ( Benen...) Je kan dan bijvoorbeeld:



Dag 1: Push

Dag 2: Pull

Dag 3: Legs

Dag 4: Rust

enz...



Rust: Zorg dat je genoeg rust neemt. Je traint 7 x per week en hebt geen rustdag. Je doet al veel volume voor rug, neem dan zoals ik net al heb gezegd een aantal rust dagen.


Ik wil nu nog dit schema behouden, misschien dat ik later een ander schema kies. Dit omdat ik met dit schema de meeste progressie heb geboekt.

Ik let wel op mijn voeding. Elke avond veel vlees, eens in de twee dagen bruine bonen.

Ik zal de deadlift aanstaande keer proberen.
 
Van wide pull-ups krijg ik persoonlijk de beste V-shape en zou je niet wat meer rust nemen?
 
1 dag apart voor je lats/vleugels.

Wanneer train je de rest van je rug?
 
Je traint nu 4 dagen per week indirect triceps, wat nou genoeg rust..
 
Bent over row, seated row, pull down supinated / pronated, cable row, pull ups, chin up. Genoeg
 
Back
Naar boven