Fitness Seller

Hoe vaak per week de benen gaan trainen (om hele sterke benen te krijgen en veel spiermassa) ?

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.

AKFIT

Cool Novice
Lid geworden
28 sep 2016
Berichten
130
Waardering
2
Hoe vaak per week de benen gaan trainen (om hele sterke en dikke benen te krijgen/veel spiermassa dus) ??
Op welke dagen de benen trainen ??
 
Laatst bewerkt:
Hoe lang train je al en hoe ziet je benentraining er uit?
 
Hoevaak per week de benen trainen (om ze dikker te maken/veel massa krijgen).
2x per week (Donderdag & Zondag) ?

Even vaak als je andere spiergroepen.

Als ze achterlopen: 1 x extra trainen per week.
 
Zoveel als nodig is.
 
Zonder failure en helemaal tot de allerlaatste herhaling eruit te persen stel ik voor zo vaak als mogelijk.
 
Twee tot drie keer per week zwaar squaten. Dat werkt voor de doorsnee persoon prima. Tenzij je genetisch echt heel veel pech hebt en ook hiermee satéprikkers blijft houden.
 
Minstens 2 keer! :)
 
1 of 2 x zelfs 3 maal maakt niet uit ZOLANG je hiervan herstelt
 
Even vaak als je andere spiergroepen.

Als ze achterlopen: 1 x extra trainen per week.
Zo dacht ik ook altijd over mn borst. Dat ding loopt reuze achter dus dubbel en zwaarder aanpakken. Toch groeitie nu beter met minder oefeningen
 
  • Like
Waarderingen: 3XL
Hoe lang train je al en hoe ziet je benentraining er uit?
Ik train nu ongeveer bijna 2 maanden. Mijn benen zijn opzich al sterk. Dat komt omdat ik veel ging voetballen en hardlopen/heuvel sprinten.

Mijn beentraining ziet er als volgt uit:
Ik begin met een lichte warming up op de loopband voor 10 minuten, daarna ga ik even 2 beenoefeningen doen om de spieren warm te maken (ook als lichte warming up): Leg Extension en de Seated Hamstring Leg Curl (beide doe ik dan: 3 sets van 30x herhalingen met een goede gewicht).

Daarna begin ik met:
Squats,
Leg Press,
Leg Extension,
Seated Hamstring Leg Curl,
Barbell Lunges,
Abductor,
Bodyweight Air Squat (100x),
Dan aan het einde van de training ga ik nog 20 minuten een interval training doen op de loopband (1 minuut hardlopen, dan de volgende 1 minuut snel sprinten en zo steeds afwisselen voor 20 minuten lang).

Dus: 2x per week de benen trainen (Donderdag & Zondag) wel goed om ze dikker te maken ?
 
Laatst bewerkt:
Ik train nu ongeveer bijna 2 maanden. Mijn benen zijn opzich al sterk. Dat komt omdat ik veel ging voetballen en hardlopen/heuvel sprinten.

Mijn beentraining ziet er als volgt uit:
Ik begin met een lichte warming up op de loopband voor 10 minuten, daarna ga ik even 2 beenoefeningen doen om de spieren warm te maken (ook als lichte warming up): Leg Extension en de Seated Hamstring Leg Curl (beide doe ik dan: 3 sets van 30x herhalingen met een goede gewicht).

Daarna begin ik met:
Squats,
Leg Press,
Leg Extension,
Seated Hamstring Leg Curl,
Barbell Lunges,
Abductor,
Bodyweight Air Squat (100x),
Dan aan het einde van de training ga ik nog 20 minuten een interval training doen op de loopband (1 minuut hardlopen, dan de volgende 1 minuut snel sprinten en zo steeds afwisselen voor 20 minuten lang).

Dus: 2x per week de benen trainen (Donderdag & Zondag) wel goed om ze dikker te maken ?
van voetballen en sprinten krijg je geen 'sterke' benen.
 
  • Like
Waarderingen: BB_
elke dag 10x10 squatten en dan geleidelijk afbouwen tot je stopt met doodgaan

dat is optimaal
 
Ik train nu ongeveer bijna 2 maanden. Mijn benen zijn opzich al sterk. Dat komt omdat ik veel ging voetballen en hardlopen/heuvel sprinten.

Mijn beentraining ziet er als volgt uit:
Ik begin met een lichte warming up op de loopband voor 10 minuten, daarna ga ik even 2 beenoefeningen doen om de spieren warm te maken (ook als lichte warming up): Leg Extension en de Seated Hamstring Leg Curl (beide doe ik dan: 3 sets van 30x herhalingen met een goede gewicht).

Daarna begin ik met:
Squats,
Leg Press,
Leg Extension,
Seated Hamstring Leg Curl,
Barbell Lunges,
Abductor,
Bodyweight Air Squat (100x),
Dan aan het einde van de training ga ik nog 20 minuten een interval training doen op de loopband (1 minuut hardlopen, dan de volgende 1 minuut snel sprinten en zo steeds afwisselen voor 20 minuten lang).

Dus: 2x per week de benen trainen (Donderdag & Zondag) wel goed om ze dikker te maken ?


Heb je dit schema "ergens" gekregen of heb je het zelf bij elkaar gegooid? :eek::eek:

2 Maanden ervaring dan ben je nog een echte beginner en zou je ver (VER) weg moeten blijven van iets wat je hier beschrijf. Ben eerlijk gezegd een beetje bang van hoe de rest van je schema er uit ziet :(

Je vraag moet niet zijn Hoevaak per week de benen trainen (om ze dikker te maken/veel massa krijgen).
2x per week (Donderdag & Zondag) ?
maar wat moet ik als beginner doen om ze dikker enz, enz
 
Is geen beide eigenlijk belangrijk waneer je pas twee maanden train en het accent moet liggen oo het aanleren van de oefening.
 
Is geen beide eigenlijk belangrijk waneer je pas twee maanden train en het accent moet liggen oo het aanleren van de oefening.
Mwah, als je na 2 maanden nog steeds op 30/40 kg zit is dat volgens mij een goede indicator dat je aan majoring in the minors doet.

Maar misschien moet ik de vraag aan de OP anders stellen: met hoeveel kg is je squat in 2 maanden tijd omhoog gegaan?
 
Heb je dit schema "ergens" gekregen of heb je het zelf bij elkaar gegooid? :eek::eek:

2 Maanden ervaring dan ben je nog een echte beginner en zou je ver (VER) weg moeten blijven van iets wat je hier beschrijf. Ben eerlijk gezegd een beetje bang van hoe de rest van je schema er uit ziet :(

Je vraag moet niet zijn Hoevaak per week de benen trainen (om ze dikker te maken/veel massa krijgen).
2x per week (Donderdag & Zondag) ?
maar wat moet ik als beginner doen om ze dikker enz, enz
Ik bedoelde eigenlijk: dat ik 2 maanden ben begonnen met gewoon trainen, dus alles een beetje uitproberen.
Dit is een schema wat ik sindskort heb gekregen bij een sportschool. Normaal is deze schema voor de benen voor 1x in de week. Maar 1x in de week de benen trainen lijkt me wat te weinig om ze echt te laten groeien ?
Vandaar dat ik ook vroeg: hoevaak per week kan ik ze het beste trainen om ze dikker te maken. Ik zelf dacht aan 2x per week: Donderdag & Zondag ?
 
Sticky's lezen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven