MuscleMeat

Hoe vaak per week train jij een spiergroep? (1 bezoeker)

Hoe vaak per week trainen jullie een spiergroep?

  • 1x per week

    Stemmen: 95 59,0%
  • 2x per week

    Stemmen: 39 24,2%
  • 3x per week

    Stemmen: 8 5,0%
  • Wisselend

    Stemmen: 19 11,8%

  • Totaal stemmers
    161

Bezoekers in dit topic

ik train 5X per week, elke spiergroep 1 keer, werkt ideaal voor mij:)
 
Vraagje voor Spike:
Jij traint dus elke spiergroep 3 x per week? Is dat wel goed, dan moet jij bijna geen rustdagen hebben toch, kun je mss effe zeggen welke spiergroepen je samen traint en op welke dagen (ik kom krijg nl. kop nog staart aan je trainingschema)?
 
Spike traint voor PL, kan je niet vergelijken met BB. Een bodybuilder kan volgens mij als hij echt goed traint zijn spieren geen 3x per week trainen.
 
hangt ervan af koen.

kijk niet iedereen wil zuiver voor massa gaan maar toch ook een deel voor kracht. dan vind ik het zelker gepast om bvb een spiergroep wat vaker te trainen. je zal misschien iets minder snel 'opzwellen' maar je gaat veel meer functionele hypertrofie hebben. Dit heeft te maken dat je dan je schema periodiseert en niet elke keer rond de 8-10 reps hangt maar dan regelmatiger in de 1-6 reps gaat spelen.

mijn schema is gebaseerd om russische schema's en is idd zuiver voor powerlifting (3x per week SQ/BE/DL). maar ik ben er zeker van dat mits een beter aangepaste voeding ik redelijk goed zou kunnen vooruitgaan ik spiergroei. weliswaar minder niet-functionele spierbulk, maar meer harde functionele spiergroei.
 
zit wat in ....
 
Hey ik heb ff een vraagje: de meeste van jullie doen zo'n splitworkout met elke spiergroep 1x per week trainen. Jullie zeggen dat je dan voluit gaat, maar heb je dan niet elke keer een ontzettende spierpijn de dag erna? Of maakt dit niet uit. Ik heb natuurlijk al wel wat topics over spierpijn gelezen, maar vroeg het me toch af omdat een split routine volgens mij alleen maar werkt als je ook daadwerkelijk echt heel hard je spiergroepen aanpakt. Daar je ze enkel 1 keer per week traint...
 
Voorlopig 2 maal op de zwakkere spieren......maar zal na verloop van tijd wel veranderen in 1 maal!
 
Eerst trainde ik meerdere keren per week een spiergroep (2x meestal), maar nu ik 1x per week een spiergroep train merk ik dat ik gewoon harder vooruit ga
 
Ik train nu iedere spiergroep 1*in de week en borst 2*, Vroeger trainde ik wel alles 2*in de week en dan geregeld een week rust tussendoor. Bij dit laatste merkte ik wel dat ik qua kracht harder vooruit ging en dat ik droger bleef. Ook als je met supercompensatie rekening houdt dan is 5dagen rust per spiergroep wel veel.
 
Ik verdeel de groepen als volgt:

-Borst & Triceps
-Rug & Biceps
-Schouders & Benen

Als je dit verdeeld over 5 dagen, komt het eropneer dat 2 groepen 2x aan de beurt komen en de andere groep 1x
Uiteraard wisselt dit van week tot week..

(buik en onderarm prop ik altijd ergens tussen :D )
 
Hangt ervan af hoe je schema is opgebouwd ook , als je bvb zoals mij op dag 1 rug doet met oa lat pulldowns en chin ups dan is je biceps al aardig aangepakt + daar dan nog eens een aparte armen-dag bij = 2x ook dus
 
En bij alle staande curls worden je benen dan ook weer wat belast etc , heeft echt weinig zin van 2x per week meerdere oef op 1 groep te gaan doen tenzij je op middeltjes zit natuurlijk ;)
 
Maandag : rug
Di : borst/abs
woe : Benen
do : schouders/onderarmen
vrij : Armen

Ik doe voor elke oef meerdere opwarmsets en dan 2 werkende van 8 + 1 tot falen

(ik probeer tevens ook men aantal posts te doen stijgen want die 'novice' suckt :))
 
Back
Naar boven