AndroidHealthClinic

Hoe vaak per week train jij een spiergroep? (1 bezoeker)

Hoe vaak per week trainen jullie een spiergroep?

  • 1x per week

    Stemmen: 95 59,0%
  • 2x per week

    Stemmen: 39 24,2%
  • 3x per week

    Stemmen: 8 5,0%
  • Wisselend

    Stemmen: 19 11,8%

  • Totaal stemmers
    161

Bezoekers in dit topic

Soulreaver

Ripped Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
9 okt 2002
Berichten
3.884
Waardering
0
Hoe vaak per week train jij een spiergroep?

Zelf merk ik dat ik toch beter vooruit ga met 2x per week een spiergroep te trainen. Om overtraining te voorkomen doe ik het als volgt. De ene week elke spiergroep 2x en de andere week elke spiergroep 1x.. Hoe denken jullie hierover?
 
Meestal gewoon 1x in de week. Maar af en toe als ik bv. borst en triceps gedaan heb pak ik triceps ook weer bij schouders mee 3 of 4 dagen later (als ik er geen spierpijn meer in heb). Dat soms ook met biceps.
Maar ik zat er ook aan te denken om eens wat af te wisselen en alles soms eens 2x per week te doen om lekker te laten schrikken.
 
Ik train om de 5 dagen een spiergroep, soms om de 6 dagen.
 
Train alles maar 1 keer in de week. Train biceps en triceps ook apart en ook niet in combinatioe met borst of rug of schouders. Gewoon helemaal apart.
Optimaal herstel, naar een zware training.
 
Originally posted by richard
Train alles maar 1 keer in de week. Train biceps en triceps ook apart en ook niet in combinatioe met borst of rug of schouders. Gewoon helemaal apart.
Optimaal herstel, naar een zware training.

Ik deed dit eerst ook, maar sinds ik nu een aantal weken alles 2x per week pak, wel minder oef. als eerst, en 1x extreem zwaar op heel laag in de reps en andere keer zwaar en iets meer reps, ga ik als een trein groeien?? Vroeger deed ik ook alles 2x per week en dit werkte goed..

Ik denk dat het op zich geen kwaad kan, mits je voeding goed is, raight?? Maar voor de zekerheid doe ik dus ene week alles 2x, dan week alles 1x..
 
alles 1x pw af en toe bi+triceps 2x pw
 
Ik doe nu nog 1x per week, maar heb het idee, dat ik zelfs daar overtraind door raak. Was vorige week niet te genieten, ook moe, vooral na de training. Nou trainde ik ook al 10 weken ofzoiets zonder rustweek (daar zit ik nu in), maar dan nog ..

Ik moest vanwege omstandigheden (Dick, de sportschooleigenaar, stond donderdag in de file :D) mijn schouder- en borsttraining omwisselen .. Zo had ik mijn borst 9 ipv 7 dagen niet meer getraind, en een gewicht wat ik de week ervoor slechts 1 setje 5x kon drukken, deed ik nu 3x8! De week dáárvoor had ik ook al met datzelfde gewicht geworsteld (zal maar niet zeggen wat het was, jullie liggen slap ;)) Niet verbazingwekkend ging ik met mijn schouders (5 dagen rust) niet vooruit, kon precies dezelfde gewichten doen.

Beetje gebrek aan anabole steroiden dus, en daardoor minder snel herstel/overcompensatie :( Ik ga nu proberen een trainingsschema in elkaar te zetten waarmee ik wel op vaste dagen kan trainen (anders word ik helemaal geschift ;)), maar wel elke spiergroep slechts 1x/8 à 9 dagen doe. Dat is dan gelijk ook wat prettiger voor mijn knieën, die pijn zijn gaan doen (zie een andere thread). Al ga ik mijn benen misschien voorlopig wel iets vaker trainen, maar dan minder zwaar.
 
Originally posted by soulreaver
Hoe vaak per week train jij een spiergroep?

Zelf merk ik dat ik toch beter vooruit ga met 2x per week een spiergroep te trainen. Om overtraining te voorkomen doe ik het als volgt. De ene week elke spiergroep 2x en de andere week elke spiergroep 1x.. Hoe denken jullie hierover?

Waarom staat in je poll dan niet de optie 3x per 2 weken!? :D

Zelf train ik ze ook 3x per 2weken. Behalve benen. 2x per week benen vergt teveel van je lichaam...
 
Originally posted by RobbieH
Ik train om de 5 dagen een spiergroep, soms om de 6 dagen.

Komt dus ook uiteindelijk neer op zeg maar 3x per 2 weken.
 
1x per week lijkt wel goed te gaan bij 2 x per week krijg ik teveel protest van m'n lichaam.
 
Benen en rug 1x per week (had deze week nog spierpijn in benen van het trainen 7 dagen geleden!),
schouders 1x per week goed maar die pak je met veel andere oefeningen toch weer mee,
borst om de 5-6 dagen,
bi+tri 2x per week (sinds kort), kuiten 2x, buik 2x
 
Zijn hier meer vrouwen die last krijgen van spiergroepen 1x/week trainen? Nu ik erover nadenk, is het best wel logisch .. voor de meeste mannen werkt 1x/week het beste, nou hebben die veel meer anabole hormonen dan vrouwen .. En die zorgen voor sneller herstel (vgl. een AS-kuur, waarbij je ook vaker kunt trainen).
 
Ook ik train elke spiergroep 1 x per week,maar krijg hier echt geen last van,hooguit een keer gezonde spierpijn!
Wel wil ik binnenkort met een 3-dagen splittraining beginnen,zodat ik de groepen 3 x in 2weken doe.
Greetz.
 
Originally posted by Girl
Ook ik train elke spiergroep 1 x per week,maar krijg hier echt geen last van,hooguit een keer gezonde spierpijn!
Wel wil ik binnenkort met een 3-dagen splittraining beginnen,zodat ik de groepen 3 x in 2weken doe.
Greetz.
Ik kreeg eerst ook alleen maar spierpijn, maar de laatste weken was ik zo ontzettend moe en lamlendig .. Maar ja, misschien komt het ook door de korter wordende dagen, dan compenseert het sint janskruid wat ik tegen winterdepressie neem, toch niet helemaal. Nog een paar maanden volhouden en de dagen worden weer merkbaar langer, dat hou ik dan maar vast. Maar de komende periode ga ik dus toch maar 1x/8 a 9 dagen/spiergroep trainen. Dan kan ik als ik me beter voel, altijd weer op 1x/week overstappen.
 
Bovenlichaam 1x/ 7dg

Armen 2x/ 7dgn

benen 1x/ 10dgn

kuiten 1x/ 7dgn
 
4 dagen per week en elke spiergroep 2x. Dinsdag en Donderdag train ik mijn benen en aangezien ik voetballer ben en die twee dagen omgeruild heb voor voetbaltraining, mag ik ze lekker afbeulen zonder er veel last van de hebben. Na 1,5 maand heb ik nieuwe broeken moeten kopen :D.

Ik snap niet waarom je niet 2x per week een spiergroep mag trainen als je ervan uit gaat dat je 48 uur rust per spiergroep nodig hebt. Ik heb binnen 3 maand een goede 8 kilo gewonnen terwijl mijn vet% 1% terug is gedrongen (van 15 naar 14). Ik train overigens ook nog maar 3 maand.
 
Originally posted by wateengedoe2
Zijn hier meer vrouwen die last krijgen van spiergroepen 1x/week trainen? Nu ik erover nadenk, is het best wel logisch .. voor de meeste mannen werkt 1x/week het beste, nou hebben die veel meer anabole hormonen dan vrouwen .. En die zorgen voor sneller herstel (vgl. een AS-kuur, waarbij je ook vaker kunt trainen).

Merk wel dat ik langer spierpijn blijf houden dan mijn vriend.. die is het al lang weer kwijt en dan loop ik nog met een beurse borst ofzo :( Ik train mijn armen wel soms twee keer per week (mits geen spierpijn), maar de rest maar 1 keer. Maar heb dus geen last van overtrainingsverschijnselen.. kan altijd komen nog, zeker met de winter voor de deur, dan lijkt het zowiezo wel of ik het niet aangeslapen krijg en ben dan gauwer moe.
 
Ik zit net in een overgangsperiode.
Heb maar 3 weken trainingsarbeid er op zitten en deed toen elke spiergroep 3x per 2 weken.
Omdat ik 2x per week aan spinning deed/doe combineerde dat absoluut niet als ik de dag ervoor benen had gedaan.
Ik ga over tot 1x per week hams-quads (ma) , borst-triceps-biceps-pols (di) en rug-schouders (do) , gluteus-heupen (za) en 2x per week kuiten (do,za) en 3x per week buikspieren (ma-di-do).

Ze zeggen dat je kleine spieren zoals buikspieren en kuiten rustig 3x per week kunt trainen.
Nieuw op het programma zijn pols (zwakke polsen versterken) en heupen (abductor/adductor).

Oeps.. vergeten: ik wilde in het kader van het ketodieet elke spiergroep op zaterdag 1x (max 2x) doen muv de hiervoor vernoemde spieren..

Heb nog geen flauw benul hoe mijn lichaam hierop gaat reageren. In ieder geval wel dat het de hernieuwde arbeid na 19 dagen pauze niet in dank afneemt.. ik barst nu al van de spierpijn in mijn borstspieren toen ik vandaag het di programma deed met de bedoeling het do programma morgen af te werken... misschien toch maar niet dus?
 
Back
Naar boven