Fitness Seller

Hoe vaak per week train jij een spiergroep? (1 bezoeker)

Hoe vaak per week trainen jullie een spiergroep?

  • 1x per week

    Stemmen: 95 59,0%
  • 2x per week

    Stemmen: 39 24,2%
  • 3x per week

    Stemmen: 8 5,0%
  • Wisselend

    Stemmen: 19 11,8%

  • Totaal stemmers
    161

Bezoekers in dit topic

3x per 2 weken :)
 
Ik train 5 keer in de week en dan begin ik iedere week met een andere spiergroep zodat ik bijv begin met borst en triceps en de dag daarna schouders en benen en de dag daarna rug en biceps. Dan weer naar borst en dan weer schouders. De week daarop begin ik met bijv rug en dan pak ik een andere groep maar 1 keer, dus zo wissel ik het af. En pak ik iedere keer 2 groepen 2 keer en 1 groep 1 keer. Armen doe ik niet apart omdat die snel groeien en scheuren. Het gaat prima als ik groepen 2 keer per week doe, als er maar 2 dagen tussen zit ofzo. Ik merk wel dat als je een groep langer laat rusten je een betere pomp krijgt. Maar dat komt wel weer goed uit omdat ik steeds 1 groep maar 1 keer train.
 
de ene keer 2 x borst per week andere week 2 x rug
benen 1 x anderhalve week.
armen neem ik met borst en rug mee.
 
Originally posted by Jordees
4 dagen per week en elke spiergroep 2x. Dinsdag en Donderdag train ik mijn benen en aangezien ik voetballer ben en die twee dagen omgeruild heb voor voetbaltraining, mag ik ze lekker afbeulen zonder er veel last van de hebben. Na 1,5 maand heb ik nieuwe broeken moeten kopen :D.

Ik snap niet waarom je niet 2x per week een spiergroep mag trainen als je ervan uit gaat dat je 48 uur rust per spiergroep nodig hebt. Ik heb binnen 3 maand een goede 8 kilo gewonnen terwijl mijn vet% 1% terug is gedrongen (van 15 naar 14). Ik train overigens ook nog maar 3 maand.

Spieren hebben 48 uur nodig om te herstellen, en daarna nog om te groeien. Maar heb ook vaak gelezen dat je de eerste paar maanden best 2 keer per week je spiergroepen kunt aanpakken.
Kan dit niet echt onderbouwen, waarom dit zo zou zijn, maar er zijn er hier genoeg die dat waarschijnlijk wel kunnen.
 
alles spiergroepen train ik een keer per week
 
Ik pak elke spiergroep ook 1x per week, maar je hebt wel een bepaalde overlap. Als je op maandag borst en op dinsdag rug doet, dan zul je vrijdag met armen trainen je triceps en biceps voor de 2e keer in 1 week trainen.
Ooit vind ik het vervelend als ik op dinsdag sld heb gedaan voor hams, en op donderdag nog pijn in mijn trapezius heb terwijl ik rug ga doen.
 
bovenlichaam 1x per week
biceps/triceps 2x per week
benen 1x per week (Als ik me moe voel of erg druk ben 1x per 2 weken)
 
alles één keer per week.

Het eerste trainingsjaar 2 keer per week

ciao
 
Ik train alle spiergroepen gemiddeld 1x, soms een spiergroep 2x per week. Meestal de borst.
Triceps minder en benen ongeveer 1x per 10 dagen.
Meer als 2x gaat in principe niet als je (enigszins)gevorderd bent.
 
alles 1 keer per week!
 
train alles 4x in 3 weken. Dat kom neer op elke week 1 spiergroep op maandag en op vrijdag trainen(dus 2 x per week).




Groeten Bigboy25.
 
2x per week, all the way. 1 set, 8-12 reps. 1-2 oefeningen.

Toen ik net begon deed ik 8 maal per week.. haha.. Full body workout, 4 maal per week.. en als ik met schema klaar was, deed ik 'm nog eens ;) Ging als een speer (maar goed, dat is altijd wel als je net begint :D)
 
3x per week borst/benen
2 per week schouders/rug/bi/tri

5x per week buik

is nu een tijdelijk schema voor 1 maand. zwaar maar wel lekker :)
 
Toen ik net begon, enkele jaartjes geleden, trainde ik ook alles 2x per week. Nu sinds een klein jaar train ik elke spier slechts 1x per week. Wat me opviel was dat ik veel meer massa kon tillen bij elke oefening. Mn spieren lijken meer uitgerust zodat ze steeds na elke week met volle moed afgebroken kunnen worden..
 
Originally posted by Jerry Bracke
Toen ik net begon, enkele jaartjes geleden, trainde ik ook alles 2x per week. Nu sinds een klein jaar train ik elke spier slechts 1x per week. Wat me opviel was dat ik veel meer massa kon tillen bij elke oefening. Mn spieren lijken meer uitgerust zodat ze steeds na elke week met volle moed afgebroken kunnen worden..

klopt.
 
Originally posted by Bracke
Toen ik net begon, enkele jaartjes geleden, trainde ik ook alles 2x per week. Nu sinds een klein jaar train ik elke spier slechts 1x per week. Wat me opviel was dat ik veel meer massa kon tillen bij elke oefening. Mn spieren lijken meer uitgerust zodat ze steeds na elke week met volle moed afgebroken kunnen worden..

helemaal mee eens. Ik heb mn rust hard nodig.
enige nadeel is echter als ik (voor mn gevoel) een slechte training heb gedaan.. dan duurt t nog een week voordat ik dat weer goed kan maken
 
Originally posted by dandyman


helemaal mee eens. Ik heb mn rust hard nodig.
enige nadeel is echter als ik (voor mn gevoel) een slechte training heb gedaan.. dan duurt t nog een week voordat ik dat weer goed kan maken

Idd dat heb ik dus ook heel erg :(
 
3 x per week en buik iets vaker.
 
train elke spiergroep 1x per week. Heb een tijdje geprobeerd om het 2x per week te doen, maar dat brak mij helemaal op. Dus hou het nu gewoon bij 1x per week, voelt ook veel beter aan.
 
Alles een keer per week behalve m'n benen. Die doe ik 2x per week.
 
Back
Naar boven