XXL Nutrition

Hoe vaak train jij per week?

  • Topic starter K82
  • Startdatum
  • Reacties 113
  • Weergaven 6K
  • Volgers 22

Bezoekers in dit topic

Meeste PL'ers periodiseren daarom en gaan niet iedere training tot falen. Het maakt daarbij ook verschil uit of je Full Body traint of een volledige been training doet. Een beginner kan bijvoorbeeld ook prima starten met Starting Strength of Stronglifts en daarbij meerdere keren per week squatten.

PS. Ik heb in de post hierboven niets genoemd over mijn frequentie of hoe ik train, dus waarom je het ineens op de man gaat spelen weet ik niet. Maar als je eens samen wilt trainen, prima, kom gezellig naar de meet 14 februari. Kunnen we eens zien wie echt tot failure traint.

Ik ga voorbij faillure!!
 
  • Bicep
Waarderingen: K82
Nee, maar je uit wel je bedenkingen wat betreft drie keer per week squatten.
En hoe gaat het met jou in de gym? Alles naar wens? Hoe vaak train je?
 
Ok dan train ik als een wijf. Zonder ondersteuning trouwens.
Toch best leuke stats voor in de dames divisie hoewel je er laatst nog door een bent uitgesquat :trollface: (wij allemaal ofc)

Dat heb ik dan ook.
Ik heb ook periodes gehad waarin ik elke trainingsdag squatte, soms tot 5x/wk. Hoe ik herstel? Net zoals hardlopers die waarschijnlijk zo'n beetje elke dag hardlopen, voetballers die elke dag voetballen, gewichtheffers die 4/5/6 of in sommige gevallen 7x per week clean & jerken en snatchen. Als je ergens beter in wilt worden moet je het vaker doen. Alles hangt af van volume, intensiteit, programmering, stressregulatie, voeding, slaap, etc.
Ik ben het hier natuurlijk niet mee oneens (en heb zelf ook elke mogelijke frequentie geprobeerd) maar misschien for the sake of argument: merk je nu echt iets van de 3e, 4e, (en evt verdere) squat/bench sessies? Of wat is voor jou de toegevoegde waarde van die extra sessies?
 
Toch best leuke stats voor in de dames divisie hoewel je er laatst nog door een bent uitgesquat :trollface: (wij allemaal ofc)
Klopt wel, ik vind mezelf ook absoluut niet sterk, al helemaal niet op de lowerbody lifts, en ga me ook echt niet meer vergelijken met allerlei gekkigheid die er in de damesklasses gebeurt of bij de subjunioren of de -66 of whatever. Slaat soms helemaal nergens meer op en word je niet zo vrolijk van als je daar naar kijkt.
Ik ben het hier natuurlijk niet mee oneens (en heb zelf ook elke mogelijke frequentie geprobeerd) maar misschien for the sake of argument: merk je nu echt iets van de 3e, 4e, (en evt verdere) squat/bench sessies? Of wat is voor jou de toegevoegde waarde van die extra sessies?
Kunnen er wel meerdere zijn denk ik, belangrijkste voor mij misschien destijds om het gewenste volume op een bepaalde lift te kunnen draaien. Niet dat meer volume nu altijd beter is maar als dat wel het doel is voor een bepaalde trainingsfase dan kun je op een gegeven moment niet nóg meer sets doen per sessie vanwege de verminderde meeropbrengst. Ik denk dat na heel veel jaren trainen de devil wel in de details zit en je echt tot het uiterste wil gaan om progressie te blijven boeken.
Verder is het voor mij soms ook een stuk mentale toughness, door de pijn heen bijten & de uitdaging leuk vinden. Voor mij persoonlijk is het wel heel belangrijk dat er in elke week maar ook in zowat elke training wel een bepaalde uitdaging zit, of dat nu een topset is of zoveel totaalvolume of een lekkere pomp of een fijne variant ergens op vinden of, in dit geval bvb, voor de zoveelste dag achter elkaar squatten met flinke opgebouwde fatigue en spierpijn en tóch nog technisch goed / acceptabel squatten op een bepaalde intensiteit. Voor puur powerlifting doeleinden, in een trainingsfase waarin je echt sterker wilt worden op de 1RM van een lift en op je totaal, zou ik elke dag sq/bp/dl niet adviseren overigens.
Ten derde valt er misschien nog iets te zeggen voor neurologische adaptaties en daarmee binnen jouw fysieke mogelijkheden en beperkingen gewoon technisch steeds mechanischer en beter worden in de lift.
 
Ik ben het hier natuurlijk niet mee oneens (en heb zelf ook elke mogelijke frequentie geprobeerd) maar misschien for the sake of argument: merk je nu echt iets van de 3e, 4e, (en evt verdere) squat/bench sessies? Of wat is voor jou de toegevoegde waarde van die extra sessies?
inB4 iemand over het Noorweegse Powerlift Team begint.
:trollfacex:
 
Komen ze met argumenten dat ze rugklachten hebben en daarom geen benen trainen.......hoe dan????

Klinkt misschien paradoxaal...
Onderlichaam stelselmatig niet trainen en bovenlichaam juist wél, kan juist rugklachten geven op den duur.
 
Klinkt misschien paradoxaal...
Onderlichaam stelselmatig niet trainen en bovenlichaam juist wél, kan juist rugklachten geven op den duur.
Sowieso garantie voor rugklachten als je enkel je bovenlichaam traint en niet je benen.
 
4 a 5 keer p.w.
Schema op gevoel - hersteltijd en beschikbare tijd.
3 keer in 2 weken sws zware squats en DL. Verder alle spiergroepen 2 keer per week met vrijwel alleen compounds. Kan zo uitkomen dat ik op 1 dag in 1 training van 90 minuten zowel benen en borst train.
Ben 44 jaar, 116kg bij 1.91 cm en zit hoog in VP maar ben zeker niet dik.
Maak nog altijd progressie in vvm, in kracht alleen op onderdelen. En sterk afhankelijk van blessures.
 
Back
Naar boven