MuscleMeat

Hoe vaak train jij per week?

  • Topic starter K82
  • Startdatum
  • Reacties 113
  • Weergaven 6K
  • Volgers 22

Bezoekers in dit topic

4x per week upper/lower split en 2x per week hardlopen, voor een totaal van 6x per week.

Waarom? Elke week sneller en/of sterker worden of verder komen is verslavend! Het helpt me ook om uit mijn hoofd weg te blijven (if that makes sense). Oh, en het is gewoon LEKKER.
 
3/4 dagen per week

Dag 1 Schouders, triceps, biceps, quads en hams

Dag 2 rust

Dag 3 Rug, borst, kuiten en core

Dag 4 Rust

Dag 5, 6 en 7 het zelfde als er boven.
 
  • Bicep
Waarderingen: K82
3/4 dagen per week

Dag 1 Schouders, triceps, biceps, quads en hams

Dag 2 rust

Dag 3 Rug, borst, kuiten en core

Dag 4 Rust

Dag 5, 6 en 7 het zelfde als er boven.
Interessant schema heb je.
 
1.
3 keer per week fanatiek met gewichten, soms 2, soms 4x. Daarnaast 2-3x een beetje fietsen, heb een racefiets en 3 mountainbikes (strandfiets, hardtail en all mountain). De hardtail is nieuw en deze is speciaal aangeschaft om over de mtb paden in de duinen van de Bollenstreek te raggen (zie avatar), die zich vlakbij mijn nieuwe huis bevinden (waar ik nu dus ook een homegym heb).

Zoals gezegd 2 homegyms met elk een bankje, haltersteunen, halters, dumbbells en ongeveer 150 kg aan schijven.

Omdat ik eigenlijk geen tijd heb om alle spiergroepen te trainen (heb meer hobbies zoals motorrijden en uit eten gaan), doe ik de laatste jaren alleen pecs en biceps; soms ook triceps, maar niet te veel/vaak want dat is een spier die bij mij makkelijk groeit. Borst en in mindere mate biceps zijn mijn relatief zwakke spiergroepen. Ben ook net weer met schouders begonnen (lateral raises), en benen zou de volgende groep kunnen zijn in het kader van ondersteuning van versleten knieën.

2.
Doelen: hypertrofie wat nog steeds een beetje lukt en (secundair) krachttoename. Had 1 concreet krachtdoel en dat heb ik bijna gehaald. Spelen met de mountainbikes om niet te onhandig te worden. Misschien weer skeeleren om volgende winter weer te gaan schaatsen. Verder beetje fit blijven en niet te dik worden.

3.
PUSH PULL split. Pull is op het moment voornamelijk biceps curls :rolleyes:. Bijna alle halter en dumbbell curls en extensions werken goed voor mij, met pecs boek ik nu ook wat resultaat met db presses en flys. Mocht ik weer wat meer energie krijgen dan ga ik PPL of UB/LB doen.
 
Laatst bewerkt:
1.
3 keer per week fanatiek met gewichten, soms 2, soms 4x. Daarnaast 2-3x een beetje fietsen, heb een racefiets en 3 mountainbikes (strandfiets, hardtail en all mountain). De hardtail is nieuw en deze is speciaal aangeschaft om over de mtb paden in de duinen van de Bollenstreek te raggen (zie avatar), die zich vlakbij mijn nieuwe huis bevinden (waar ik nu dus ook een homegym heb).

Zoals gezegd 2 homegyms met elk een bankje, haltersteunen, halters, dumbbells en ongeveer 150 kg aan schijven.

Omdat ik eigenlijk geen tijd heb om alle spiergroepen te trainen (heb meer hobbies zoals motorrijden en uit eten gaan), doe ik de laatste jaren alleen pecs en biceps; soms ook triceps, maar niet te veel/vaak want dat is een spier die bij mij makkelijk groeit. Borst en in mindere mate biceps zijn mijn relatief zwakke spiergroepen. Ben ook net weer met schouders begonnen (lateral raises), en benen zou de volgende groep kunnen zijn in het kader van ondersteuning van versleten knieën.

2.
Doelen: hypertrofie wat nog steeds een beetje lukt en (secundair) krachttoename. Had 1 concreet krachtdoel en dat heb ik bijna gehaald. Spelen met de mountainbikes om niet te onhandig te worden. Misschien weer skeeleren om volgende winter weer te gaan schaatsen. Verder beetje fit blijven en niet te dik worden.

3.
PUSH PULL split. Pull is op het moment voornamelijk biceps curls. Bijna alle halter en dumbbell curls en extensions werken goed voor mij, met pecs boek ik nu ook wat resultaat met db presses en flys. Mocht ik weer wat meer energie krijgen dan ga ik PPL of UB/LB doen.
Lekker bezig zeg. En prachtig als je door de duinen kan fietsen, als dat je "achtertuin" is zeg maar.

Wij wonen in het oosten, dus de duinen zijn voor ons een dagje uit. Bergen aan Zee gaan we in de zomer heen om te zwemmen. Prachtig gebied daar.
 
Interessant schema heb je.

Als ik de tijd heb split ik een training in 2 trainingen op 1 dag. Rug en core smorgens en laat in de middag of vroeg in de avond borst en kuiten.

Zoals vandaag had ik smorgens schouders, triceps en biceps getraind en vanavond nog quads en hams getraind.

Op dit moment tain ik met afbouwende piramide. Eerst naar de 1e werkset opwarmen en dan begin ik met een gewicht waar mee ik faal rond de 4-6 herhalingen 2e set faal ik dan rond de 7-9 en 3e set rond de 10-12 of meer herhalingen.
 
  • Like
Waarderingen: K82
Als ik de tijd heb split ik een training in 2 trainingen op 1 dag. Rug en core smorgens en laat in de middag of vroeg in de avond borst en kuiten.

Zoals vandaag had ik smorgens schouders, triceps en biceps getraind en vanavond nog quads en hams getraind.

Op dit moment tain ik met afbouwende piramide. Eerst naar de 1e werkset opwarmen en dan begin ik met een gewicht waar mee ik faal rond de 4-6 herhalingen 2e set faal ik dan rond de 7-9 en 3e set rond de 10-12 of meer herhalingen.
Afbouwende piramide... Krijg je wel een lekkere pomp van. Ik wel tenminste.

💪🏼✌🏼
 
Ik train vanaf deze maand wat minder want mij energie niveau en slaap is ook niet optimaal. Ik train nog wel 3 keer per week alleen doe ik wat minder oefeningen. Wel blijf ik nog afbouwende piramide met gewicht toepassen elke set tot faulure met de compounds

Ik hou het simpel.

Maandag quads, hams en core.
Legpress
SLDL
Seated leg extention
Seated leg curl
frontsquat
Crunches
Legraise
planks

Woensdag borst, biceps en kuiten.
Benchpress
Incline dumbbell press
Seated machine flyes
EZ-bar curl
Latpully small onderhands
Preacher curl per arm
Standing calfraises
Seated calfraises

Vrijdag rug, schouders en triceps.
T-bar row
Latpulldown upperhand grip
Dumbbell row
Seated dumbbell schoulderpress
Dumbbell lateralraise
Lateral machine flyes
Dippen
EZ-bar triceps extention

Zaterdag benen
Backsquat

Rustdagen doe ik een beetje cardio en stretchen.
 
  • Like
Waarderingen: K82
Ik train vanaf deze maand wat minder want mij energie niveau en slaap is ook niet optimaal. Ik train nog wel 3 keer per week alleen doe ik wat minder oefeningen. Wel blijf ik nog afbouwende piramide met gewicht toepassen elke set tot faulure met de compounds

Ik hou het simpel.

Maandag quads, hams en core.
Legpress
SLDL
Seated leg extention
Seated leg curl
frontsquat
Crunches
Legraise
planks

Woensdag borst, biceps en kuiten.
Benchpress
Incline dumbbell press
Seated machine flyes
EZ-bar curl
Latpully small onderhands
Preacher curl per arm
Standing calfraises
Seated calfraises

Vrijdag rug, schouders en triceps.
T-bar row
Latpulldown upperhand grip
Dumbbell row
Seated dumbbell schoulderpress
Dumbbell lateralraise
Lateral machine flyes
Dippen
EZ-bar triceps extention

Zaterdag benen
Backsquat

Rustdagen doe ik een beetje cardio en stretchen.
Hoe kan het dat je energie aan de lage kant is dan, wat denk je zelf?

Misschien je kcal een beetje uppen? Helpt bij mij namelijk wel.
 
Hoe kan het dat je energie aan de lage kant is dan, wat denk je zelf?

Misschien je kcal een beetje uppen? Helpt bij mij namelijk wel.

Ik ben pas 2 keer ziek geweest. 1 keer Corona in het begin van het nieuwe jaar en 6 weken later was ik weer een week ziek met veel hoesten en verkoudheid. Sinds dien heb ik wat minder energie en een laag totaal testosteron van 6 mmol/l. Het was de bedoeling om in maart wat vet kwijt te raken dus eet ik nu enkel rond onderhoud maar ik denk dat ik wel ga zakken in kcal rond 15 maart anders komt het er niet van. Bloed was wel goed zoals leukocyten, CRP, HB, leverwaarden nieren en schildklier.
 
  • Like
Waarderingen: K82
Ik ben pas 2 keer ziek geweest. 1 keer Corona in het begin van het nieuwe jaar en 6 weken later was ik weer een week ziek met veel hoesten en verkoudheid. Sinds dien heb ik wat minder energie en een laag totaal testosteron van 6 mmol/l. Het was de bedoeling om in maart wat vet kwijt te raken dus eet ik nu enkel rond onderhoud maar ik denk dat ik wel ga zakken in kcal rond 15 maart anders komt het er niet van. Bloed was wel goed zoals leukocyten, CRP, HB, leverwaarden nieren en schildklier.
Wat vaak vergeten wordt; goed veel water drinken, natuurlijk niet TE veel maar wel een ruime hoeveelheid. Ikzelf drink, buiten koffie om, minimaal 3 liter water per dag.
Dit zou een bijdrage kunnen leveren aan je energielevel.
 
Water kan ik indd wel wat uppen. Drink nu ongeveer 1,5 liter water 0.5 liter thee en 0.3 liter koffie, 0.250 liter melk. Water kan ik nog wel naar de 2 liter uppen.
 
Water kan ik indd wel wat uppen. Drink nu ongeveer 1,5 liter water 0.5 liter thee en 0.3 liter koffie, 0.250 liter melk. Water kan ik nog wel naar de 2 liter uppen.
Ik tel koffie en thee bij water, en kom ruim op 4L. drink maar 1 bakje koffie btw. ruim in water is ook goed voor transport van alles in je lichaam, an afvoer van wat je lichaam teveel heeft aan vitamines etc.
Ik drink bij elke grote warme maaltijd al .7l water
 
  • Like
Waarderingen: K82
Ik tel koffie en thee bij water, en kom ruim op 4L. drink maar 1 bakje koffie btw. ruim in water is ook goed voor transport van alles in je lichaam, an afvoer van wat je lichaam teveel heeft aan vitamines etc.
Ik drink bij elke grote warme maaltijd al .7l water
Ja ik heb een shakebeker, daar kan 0.7L in, die gebruik ik door de dag heen als waterbeker, ik vul deze 4 keer in totaal met water, tussendoor drink ik water als ik ergens anders ben of even een glas in mijn handen heb.
 
Back
Naar boven