1.
3 keer per week fanatiek met gewichten, soms 2, soms 4x. Daarnaast 2-3x een beetje fietsen, heb een racefiets en 3 mountainbikes (strandfiets, hardtail en all mountain). De hardtail is nieuw en deze is speciaal aangeschaft om over de mtb paden in de duinen van de Bollenstreek te raggen (zie avatar), die zich vlakbij mijn nieuwe huis bevinden (waar ik nu dus ook een homegym heb).
Zoals gezegd 2 homegyms met elk een bankje, haltersteunen, halters, dumbbells en ongeveer 150 kg aan schijven.
Omdat ik eigenlijk geen tijd heb om alle spiergroepen te trainen (heb meer hobbies zoals motorrijden en uit eten gaan), doe ik de laatste jaren alleen pecs en biceps; soms ook triceps, maar niet te veel/vaak want dat is een spier die bij mij makkelijk groeit. Borst en in mindere mate biceps zijn mijn relatief zwakke spiergroepen. Ben ook net weer met schouders begonnen (lateral raises), en benen zou de volgende groep kunnen zijn in het kader van ondersteuning van versleten knieën.
2.
Doelen: hypertrofie wat nog steeds een beetje lukt en (secundair) krachttoename. Had 1 concreet krachtdoel en dat heb ik bijna gehaald. Spelen met de mountainbikes om niet te onhandig te worden. Misschien weer skeeleren om volgende winter weer te gaan schaatsen. Verder beetje fit blijven en niet te dik worden.
3.
PUSH PULL split. Pull is op het moment voornamelijk biceps curls. Bijna alle halter en dumbbell curls en extensions werken goed voor mij, met pecs boek ik nu ook wat resultaat met db presses en flys. Mocht ik weer wat meer energie krijgen dan ga ik PPL of UB/LB doen.