Fitness Seller

Hoe vaak trainen jullie buikspieren?

Hoe vaak trainen jullie buikspieren?

  • Nooit, ik pak ze al genoeg met squats, deadlifts etc.

    Stemmen: 22 24,4%
  • 1x per week een aantal setjes

    Stemmen: 16 17,8%
  • 2 x per week een aantal setjes

    Stemmen: 37 41,1%
  • Vaker dan twee keer per week meerdere oefeningen

    Stemmen: 15 16,7%

  • Totaal stemmers
    90

Bezoekers in dit topic

meskes

Cool Novice
Lid geworden
28 sep 2014
Berichten
79
Waardering
16
Lengte
1m89
Massa
83kg
Vetpercentage
14%
Ik was benieuwd hoe vaak jullie de buikspieren aanpakken. Ik lees en hoor namelijk veel over de zin en onzin van het trainen van buikspieren.

http://www.buikspier-training.nl/
 
Ik train ze alleen functioneel.

Geen crunches of sit Ups.
 
2 a 3 x per week. Crunches planks etc.
 
Rompstijfheid oefeningen icm zware compounds 3 x pw
 
echt zelden. eens per paar weken
 
1x per week een oefening gemiddeld.
 
1x in de week , gewoon thuis. Zo'n situp bankje is niet erg duur :)
 
3x in de week, gewoon doorgaan tot ze branden jwz
 
wat leg raises of rollouts
 
military press + squats + chin ups 2x pw
frontsquat + deadlift + rdl's 1xpw

denk dat daar genoeg core in terug komt?
verder kloot ik 1x per 4 weken met dat wielletje, dat kan ik staand naar helemaal uitgestrekt dus denk dat het qua kracht wel oke zit.

Ik ben ook niet zo lang, dat scheelt een hoop hahaha
 
Mensen met dikke buik beweren vaak dat squats en deadlifts genoeg zijn. Imo niet waar. Frequent en zwaar aanpakken die buik! Bij voorkeur elke training.

Ook al heb je geen doelstelling qua aangezicht van je buik, dan nog is het voor kracht verstandig. Zit nu op 30 leg raises naar stang in één set, kon dat een paar jaar geleden nog maar 10x.
 
Ik train ze 2 keer per week.
Met het wieltje, leg-raises en crunches
 
Elke dag met lichaamsgewicht en 1x in de week met gewicht, doe het gewoon zo vaak omdat ik mijn hele leven al vechtsporten beoefen en bij allemaal zweren ze dat je je buik kapot moet trainen. Dus nu zit het er gewoon in naar een paar jaar mijn training is niet compleet zonder wat buikspieren op het eind.

Wat ook een tip is je buikspieren pakken voordat je je compounds doet dan merk je pas hoeveel je eigenlijk je core gebruikt.
 
Probeer wel 3x per week mijn buikspieren aan te pakken, maar vaak kan ik ook pas 's avonds laat trainen en dan ben ik richting half 12 klaar. Zit er niet altijd in om dan toch nog paar setjes buikspieren te doen...:zzz:
 
Back
Naar boven