1. Selecteer hier of je gepersonaliseerde advertenties wilt zien (Opt-in). Je kan je keuze nadien nog veranderen via de meer info link of de notificatie wegklikken. Steun het forum door je adblocker uit te schakelen. We hebben een beperkt aantal banners met een minimale impact op de gebruikerservaring.

    Opt-in   Meer info

    Ontzet Notitie

Hoe val je het snelst af?

Discussie in 'Voeding' gestart door BolleBooloo, 30 okt 2002.

Bezoekers aanwezig in Topic (Leden: 0, Gasten: 1)

  1. BolleBooloo

    BolleBooloo Novice Topic Starter

    Berichten:
    15
    Leuk Bevonden:
    0
    Geslacht:
    Man
    Karma:
    0
    Hoi,
    Mijn vraag is wat is de meest snelste manier om 20 kg kwijt te raken? Ik heb zoveel verschillende dingen gehoord, de een zegt dat je veel langdurende sporten moet doen zoals fietsen, lopen, zwemmen en dan langer dan een half uur moet volhouden want dan pas ga je vet verbranden.
    de ander zegt dat je je buikspieren goed moet trainen , maar dan echt overdreven veel reps doen tot het zeer doet zeg maar.
    een ander zegt dat je zo min mogelijk moet eten, maar dan val ik om als ik ook nog moet sporten.
    een ander zegt weer dat je minimaal 6 keer per dag moet eten om je stofwisseling op gang te houden.
    Nou snap ik dat je een combinatie van beiden moet doen, dus trainen en dieten.
    Maar wat voor dieet moet ik dan volgen, en wat voor sport moet ik doen, ik fitness nu wel elke dag maar die buik gaat niet weg van dat gefitness
    Please can some one help me ???
     
  2. wateengedoe2

    wateengedoe2 Advanced Bodybuilder

    Berichten:
    987
    Leuk Bevonden:
    0
    Geslacht:
    Man
    Karma:
    0
    Allereerst: dat van die buikspieroefeningen klopt NIET!! De rest zijn nuttige tips. Je moet een negatieve energiebalans krijgen, dus meer verbranden dan je eet. Aangezien je bovenbeenspieren het grootste zijn, is het het gemakkelijkste om hiermee veel te verbranden. Het vet op je buik wordt gemobiliseerd en via je bloed naar je beenspieren gestuurd als die het nodig hebben. Dat betekent dus fietsen, hardlopen, steppen e.d. Verder idd minder eten, en om dat minder zwaar te laten vallen, 6x/dag eten (maar dan steeds een beetje). Je mag ook net voordat je gaat slapen, eten, dit in tegenstelling tot allerlei mythes die hierover bestaan. Neem wel koolhydraten en eiwitten die er lang over doen om verteerd te worden, bijv. havermoutpap en tonijn.

    Het beste kun je een dieet opstellen, waarin je rekening houdt met hoeveel calorieen je verbrandt (rustmetabolisme en door activiteiten). Doe geen cardio op dezelfde dag als krachttraining, en als je dat toch wilt/moet doen, zorg dat er dan zeker 8 uur tussen zit.
     
  3. Duplicate

    Duplicate Cool Novice

    Berichten:
    132
    Leuk Bevonden:
    0
    Geslacht:
    Man
    Karma:
    0
    Ik persoonlijk ben gewoon meer gaan letten op wat ik eet, minder vet, veel minder snoep en heel veel water en ik ben binnen 3,5 maand ruim 18 kilo kwijtgeraakt zonder dat ik mezelf heb uitgehongerd. ik eet nu ook gewoon nog patat af en toe pizza en zelfs de mac donalds is nog aanwezig in mijn dieet, en dan helpt de 4x trainen per week natuurlijk ook wel ;). maar 1 ding moet je dus niet doen en dat is jezelf uithongeren want dan hou je je dieeten het minst lang vol.

    greetzz Marco
     
  4. Shadow

    Shadow Cool Novice

    Berichten:
    118
    Leuk Bevonden:
    0
    Geslacht:
    Man
    Karma:
    0
    Lijkt me nuttige tips, hierboven.
    Heb geduld, met een goed voedingsschema en voldoende lichaamsbeweging moet je afvallen, en 20 kilo is een hoop, dus geef je zelf ruim de tijd, bijv. tot volgende zomer, dat is 8 maanden.....dus 2,5 kilo per maand is te doen zonder je zelf uit te hongeren. Je kunt beter eerst meer bewegen, dan minder eten.....
     
  5. Soulreaver

    Soulreaver Ripped Bodybuilder

    Berichten:
    3.952
    Leuk Bevonden:
    0
    Geslacht:
    Man
    Karma:
    0
    De makkelijkste manier die voor mij werkte:

    Schrijf gedurende 1 week alles op wat je eet. Ga niet minder/meer eten en eet hoe je normaal ook eet. Dat is stap 1.
    Je hebt nu een overzicht van wat je eet. Ga vervolgens kijken wat er bij zit wat veel suiker bevat, dit ga je in week 2 en langzaam aan afbouwen, suiker heb je niet nodig, dus langzaamaan pas je het zo aan dat je geen suiker meer binnen krijgt. In week 4 ga je ipv. de 3 klassieke maaltijden je eten zo opslitsen dat je 6x eet. Je ontbijt, 2 uur later een kleine maaltijd, je lunch, 2 uur later wat, avondeten en later op de avond nog wat. Je gaat tevens kijken welke producten rijk aan verzadigde vetten zijn, probeer deze te minimaliseren en vervang het voor andere producten, met name eiwitrijke producten zijn belangrijk.Vanaf week 5 eet je dus eigenlijk 6 maaltijden arm aan suiker en verzadigd vet. Je kan nog een stap verder gaan door je cal. per dag te gaan berekenen, zelf vind ik dit erg lastig en doe het nooit. Ik doe het op gevoel. Kijk of je door zo te eten af valt. Je valt af wanneer je per dag minder cal. binnen krijgt dan je verbruikt, zo simpel is het. Cardio schroeft je verbruik omhoog, dus veel cardio schroeft je verbruik dus flink op.

    Ik adviseer 3-4x per week 60 min. cardio bij voorkeur net na het opstaan op een lege maag. Op een lage intensiteit, niet gaan hijgen en zo diep gaan dat je niet normaal meer een gesprek kan voeren..

    Je zou nu aardig af moeten gaan vallen.

    Ik geef een hoop dingen hier nog niet ne hou het simpel, je kan je cal gaan berekenen, de verhouding tussen koolhydraten, vet en eiwit. het aantal onverz. vetzuren in je voeding, maar voor een hoop gaat dit vrij ver.

    Doe je ook aan krachttraining?? Zo ja, hou dan in elk geval 2-3 gr. eiwit per kg lichaamsgewicht aan voor minimaal spierverlies.

    Met deze methode ben ik zelf van 92 kg. naar 80 kg. gegaan in 4 maanden tijd. Ik heb wel gemerkt dat cardio de boel aanzienlijk versnelt.

    Buikspieroef. zorgen niet voor het wasbordje, wil je dit zien dan is het dieet nummer 1!!

    Pas je voedingsschema gewoon langzaamaan aan zodat je kan wennen aan je nieuwe eetpatroon en sta jezelf af en toe iets toe, dat zorgt ervoor dat je het volhoud..
     
  6. wateengedoe2

    wateengedoe2 Advanced Bodybuilder

    Berichten:
    987
    Leuk Bevonden:
    0
    Geslacht:
    Man
    Karma:
    0
    Goeie tips, SR! Ik ben zelf nogal van de wetenschappelijke benadering, gelijk keihard kcal berekenen dus, maar ik besef dat dat maar voor weinig mensen zo werkt. Dan is deze manier zeer goed! :)
     
  7. Soulreaver

    Soulreaver Ripped Bodybuilder

    Berichten:
    3.952
    Leuk Bevonden:
    0
    Geslacht:
    Man
    Karma:
    0
    Ik bereken me eiwit behoefte globaal. Me kh inname merk ik vanzelf.. En als ik bulk vreet ik alles wat los en vast zit, voor mij werkt het zo, zit qua gewicht toch dicht op de 100 kg. :)
     
  8. Guest

    Guest verwijderde accounts

    Berichten:
    33.815
    Leuk Bevonden:
    0
    Karma:
    0
    Ik ook tijdens men bulk fase eet ik de ganse dag ! En id zomer is het natuurlijk heel wat andere koek!
    Voor af te vallen : een goed dieet met genoeg eiwitten en gn verzadigde vetten, suikers en een beetje koolhydraten!
    Best cardio nadat je wakker bent met een lege maag!
    Voldoende drinken dan ook anders ga ga je niet goed voelen!
    Gewichttraining is ook altijd goed om je vel te versterken anders gaat alles nadat je afvalt te fel hangen! Dat zou voldoende moeten zijn! Hou ons opd e hoogte van je vooruitgang!

    keep on trainin'
     
  9. bestoldschool

    bestoldschool Competitive Bodybuilder

    Berichten:
    2.611
    Leuk Bevonden:
    0
    Geslacht:
    Man
    Karma:
    0
    Niet eens met beiden stellingen.

    Neem geen koolhydraten voor het slapen gaan als vetverbranding je doel is.

    Doe juist wel cardio op de dag van krachttraining en wel direct na de krachttraining
     
  10. Esperantisto

    Esperantisto Freaky Bodybuilder

    Berichten:
    6.920
    Leuk Bevonden:
    25
    Geslacht:
    Man
    Karma:
    0
    Cardio hoeft echt geen 60 minuten te duren op de nuchtere maag. Daarmee pleeg je roofbouw op je lichaam. Nee, beter op de nuchtere maag een normaal tempo aanhouden (op de fiets of hardlopend).
    Het probleem is namelijk dat als je heel intensief of heel lang aan cardio doet, je hongerklop krijgt en het lichaam eiwitten uit spieren gaat gebruiken.
    Dus ik vind mijn huidige schema heel geschikt:
    normaal doortrappend naar sportschool op nuchtere maag, plm 45 min. Daar aangekomen klok ik gelijk mijn weidrank met wat KH erbij naar binnen en ga aan KT beginnen. Op woensdag heb ik dan cardio erna.
    Toen ik geen KH nam was ik als een slappe vaatdoek, vandaag met extra KH was ik achterlijk hyper..

    Maar weet je het tot 20 minuten te beperken, dan kun je best vol gas geven, beter nog intervaltraining doen in de ochtend.. Maar omdat ik nu eenmaal spinning het leukste vind wat er bestaat, neem ik daarvoor extra KH.

    Ter illustratie, ik volg een ketodieet met een kleine carboloading in het weekend en extra KH in de vorm van moutsuikers (maltodextrine) door de weidrank voor de KT en cardio erna.. Op maandagavond doe ik tegenwoordig ook cardio: aquajogging maar dat valt niet mee zonder extra KH: het is ook nogal heftig..

    succes gegarandeerd.. ben in 4 weken tijd al 5 kg afgevallen en eet 1800-1900 kcal .. o ja en natuurlijk ook 6x per dag. Extra bonus: je wordt hyperactief en raakt van de suikerlethargie door insulinepieken af... tenminste dat was bij mij zo..
     
  11. burn

    burn Advanced Bodybuilder

    Berichten:
    1.420
    Leuk Bevonden:
    17
    Geslacht:
    Man
    Karma:
    0
    Hoe val je het snelst af? Eet weinig en je valt af. Af en toe carbloaden om zo je stofwisseling omhoog te krijgen en gewoon volhouden. Alleen is het ook belangrijk dat je je spieren behoud of niet?
    Cardio kan je bij het afvallen helpen, alleen zou ik dit juist niet op de nuchtere maag doen:), of je moet echt hardnekking vet willen kwijtraken(als je al op laag bf% zit).
     
  12. wateengedoe2

    wateengedoe2 Advanced Bodybuilder

    Berichten:
    987
    Leuk Bevonden:
    0
    Geslacht:
    Man
    Karma:
    0
    Kijk, werkt het vast toch beter dan mijn manier, want ik weeg nog maar 55 kg! :D ;)
     
  13. BolleBooloo

    BolleBooloo Novice Topic Starter

    Berichten:
    15
    Leuk Bevonden:
    0
    Geslacht:
    Man
    Karma:
    0
    allereerst allemaal bedankt voor de tips, echt GEWELDIG :)
    euuh mn eerste vraag is wat is KH en waar zit dat dan in?
    ten tweede wat is carbloaden? verder wil ik graag weten wat ik moet eten om zoveel eiwit binnen te krijgen, je hebt het over 2-3 gram per kg lichaamsgewicht , nu weeg ik 128 kg 1.96 lang dus zou ik 250 gram aan eiwit binne moeten krijgen, dat zijn veel eieren ??? Ik ga elke dag trainen maar ben wel rustig aan begonnen sinds begin vd week, dit doe ik savonds. of moet ik beter smiddags trainen, verder drink ik wel heel veel , (moet ook wel tis hierzo 30 graden) +- 4-5 liter sap en water zijn geen probleem, vanaf volgende week wil ik ook beginnen met de cardio training, dit wil ik dan sochtends vroeg doen zonder dat ik iets heb gegeten heb ik begrepen , Die buik moet er in ieder geval ECHT af :( dan ben ik pas tevreden
     
  14. burn

    burn Advanced Bodybuilder

    Berichten:
    1.420
    Leuk Bevonden:
    17
    Geslacht:
    Man
    Karma:
    0
    Je hebt wel erg veel vragen:) Misschien wat makkelijker als je eerst wat informatie gaat zoeken en dan wat specifiekere vragen kunt stellen. Wat ik je alleen wel kan aanraden is om die 'sap' die je drinkt te vervangen voor water. Die sappen kun je missen als kiespijn en misschien zal dat voor jou al genoeg zijn om af te vallen.
     
  15. Esperantisto

    Esperantisto Freaky Bodybuilder

    Berichten:
    6.920
    Leuk Bevonden:
    25
    Geslacht:
    Man
    Karma:
    0
    Goeie grutten.. je bent nog niet zo ver in de voeding. Jongen, ik ben een bekeerde! Sinds een maand lees ik alles wat los en vast zit over voeding op de BB-manier.
    Ik weet niet goed wat goede NLstalige bronnen zijn, maar begin eens in het archief te snuffelen met de zoek/search knop.
    Toch een paar antwoorden
    KH = afkorting voor koolhydraten, dat is alle zoetigheid maar ook pasta, aardappelen, rijst en fruit.
    Carbloaden is het extreem vreten van koohydraten (carb is afkorting van carbohydrates oftewel KH). Dit doet men omdat KH de aangename eigenschap hebben dat ze je energie geven. Door KH-vreten lopen je spieren weer vol met glycogeen, dat is je voorraadje directe energie, waar je ongeveer een dag of 5 mee voortkunt als je al je KH uit je eten weghaalt tot het volgende weekend.
    Itt de gewone week, als je tenminste extreem laag in KH zit en hoog in vet en eiwit, mag je dan juist maar heel weinig vet en eiwit hebben.
    OK, 2-3 gram per kg lichaamsgewicht is wat overdreven, ik zit op 1,7 gram eiwit/kg lichaamsgewicht.
    Je weet toch hoop ik wel dat eiwit niet hetzelfde is als ei? Ga in vredesnaam niet alleen eieren eten.. 6 per dag is wel de limiet denk ik. Eet vis, schaaldieren, eieren, kaas en rood (varken, rund, wild) & wit vlees (kip) . Soja kan ook..

    En inderdaad is zoveel sap fout.. wist ik ook niet, ik dronk 1 liter sinaasappelsap per dag.. caloriebommen zijn het , maar nog niet zo erg als limonade of toetjes.
     
  16. ErEf

    ErEf Advanced Bodybuilder

    Berichten:
    768
    Leuk Bevonden:
    1
    Geslacht:
    Man
    Karma:
    0
    hmmm

    als je nog niet zover bent met je voeding

    begin dan eerst wat je nu eet te verdelen over 4 maaltijden
    een week later 5 en nog een week later 6

    Als je het in 1x gaat doen kan je het nog wel eens tegenvallen.
    Ga daarna net als SR zegt alles wat suiker is uit je eten te verwijderen.
    Als je daaraan gewent bent ga dan alles wat witmeel bevat vervangen met volkoren producten

    Begin nu al met veel water te drinken. Verdeel 2 liter minsten over de dag om op te drinken. Voor elk bak koffie & thee moet je een glas water extra drinken. Een week later 3 liter ..
    Als je vet verliest krijg je meer afvalstoffen in je lichaam. Weet je hoe vet er letterlijk uitziet in je lichaam nadat het daar een lekkere tijd heeft gezeten... heerlijk goor bruin.

    Als je wilt bewegen ga je gang zoals hierboven. Cardio op matig tempo.. dat zal je al aardig op gang helpen
     
  17. NewbieNeo

    NewbieNeo Dutch Bodybuilder

    Berichten:
    406
    Leuk Bevonden:
    0
    Geslacht:
    Man
    Karma:
    0
  18. Soulreaver

    Soulreaver Ripped Bodybuilder

    Berichten:
    3.952
    Leuk Bevonden:
    0
    Geslacht:
    Man
    Karma:
    0
    ZIjn voornaamste doel is de pens eraf, vet kwijt, raight?? Aan zijn vragen te zien is die op het gebied van voeding en training nog niet echt ver, ik ga er dus vanuit dat die nog geen 5 jaar traint en extreem gespierd is, met een laag vet erover. Ik ga uit van een beginner die zijn pens eraf wil, dan is wat ik zeg een goede manier, spierverlies zal er iets zijn, maar dat is het gevolg, maar vetverlies zal er zeker zijn en dat is het doel..

    Als we hier praten over een BB van 120 kg. met een goed voedingspatroon, enz. dan is het een ander verhaal, maar die zou deze vragen niet stellen..

    Dus ik zou ZEKER gaan cardio'en, het draagt alleen maar bij en verveterd tevens de conditie, wat weer een basis legt voor in de toekomst evt. gewichtentraining indien het doel bereikt is..

    Nu als doel vet kwijt, vet weg dadelijk, dan kan je als doel spiermassa winnen kiezen, beide kan niet, dus moet die het spierverlies maar accepteren en het vertverlies apprecieren :)
     
  19. oldy

    oldy Dutch Bodybuilder

    Berichten:
    266
    Leuk Bevonden:
    0
    Geslacht:
    Man
    Karma:
    0
    Goede post, maar op dit punt niet helemaal met je eens. 2 gram is toch echt wel een minimum, ook tijdens cutten. Bij bulken gooi ik het omhoog naar 3-3.5 * lichaamsgewicht. Eiwit is de belangrijkste bouwstof voor je spieren. BB vraagt derhalve om meer dan gemiddelde hoeveelheden eiwitten.
     
  20. Esperantisto

    Esperantisto Freaky Bodybuilder

    Berichten:
    6.920
    Leuk Bevonden:
    25
    Geslacht:
    Man
    Karma:
    0
    Maar plas je dat dan niet direct weer uit? Wat is de maximum hoeveelheid eiwit die je lichaam kan opnemen.. ik meen ergens het getal van 30 gram gehoord te hebben per maaltijd. Dan kun je misschien beter 8x per dag eten als je zoveel eiwit nodig zou hebben.
    Het getal wat ik vaak lees is 1 gram per Amerikaans pond, dus 2,2 gram/kg. Maar als je veel vet in je lijf hebt dan is dat wat overdreven denk ik. Is er geen richtlijn voor de inname van eiwit tov magere lichaamsmassa?
     

Deel Deze Pagina

  1. Deze website gebruikt cookies om inhoud te personaliseren, uw ervaring aan te passen en u ingelogd te houden als u zich registreert.
    Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies.
    Ontzet Notitie