MuscleMeat

Hoe val je het snelst af? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Originally posted by Esperantisto

Maar plas je dat dan niet direct weer uit? Wat is de maximum hoeveelheid eiwit die je lichaam kan opnemen.. ik meen ergens het getal van 30 gram gehoord te hebben per maaltijd. Dan kun je misschien beter 8x per dag eten als je zoveel eiwit nodig zou hebben.
Het getal wat ik vaak lees is 1 gram per Amerikaans pond, dus 2,2 gram/kg. Maar als je veel vet in je lijf hebt dan is dat wat overdreven denk ik. Is er geen richtlijn voor de inname van eiwit tov magere lichaamsmassa?

Tja, ben geen expert en herhaal alleen maar wat ik weer lees, en wat je zegt over max 30 gram opname heb ik ook gelezen. Daarom zijn wheyshakes ook zo handig om tussendoor te nemen. Een aspect wat het ook zou moeten beinvloeden is of het 'TR' is of niet (of dat je het met melk drinkt, dit ivm de lactose).
Tja, je netto lichaamsgewicht (LBM) is een betere indicator van je eiwit behoefte dan je bruto gewicht lijkt me. Is er een echte expert hier die een gefundeerde mening heeft?
 
Of je doet een zoektochtje

http://www.wsu.edu/athletics/strength/protnov.htm

FINDINGS: On the basis of 3-day nitrogen balance measurements after 3.5 weeks on each treatment, the protein intake necessary to achieve zero nitrogen balance was approximately 1.4-1.5 g/kg per day. Based on these results, the recommended intake was 1.6-1.7 g/kg per day. No significant differences were found between groups for any measurements, although nitrogen balance was significantly more positive in the group ingesting 2.62 g/kg of protein per day. Subjects ingesting 1.35 g/kg of protein per day were in a negative nitrogen balance.

IMPLICATIONS: In novice bodybuilders, increasing protein intake from 1.35 g/kg per day to 2.62 g/kg per day does not result in enhanced gains in strength or muscle size over a 1 month period. Further research is necessary to determine whether enhanced gains will occur over a longer period of time.

The nitrogen balance for subjects receiving only 1.35 g/kg per day was negative, indicating that these subjects needed to ingest more protein. Since an intake of 1.4-1.5 g/kg was necessary to achieve a zero nitrogen balance, a protein intake of 1.6-1.7 g/kg bodyweight per day should be sufficient for strength athletes undergoing an intensive strength training program.

______________________________
Hmm tot dusver vind ik niets behalve dan de steeds herhaalde claim van 2,2 gram per kg lich. gew. en helemaal niets over MLM
 
Van het Amerikaanse marinekorps

http://www.oo-rah.com/pt/pt02.shtml

In order to find how much quality protein you need, you must first determine what type of lifestyle you lead. The following guidelines should help:

1. Sedentary lifestyle -- no physical activity -- .5 grams of protein per pound of lean body mass.

2. Moderately Active -- 20 to 30 minutes of exercise two to three times per week -- .6 grams of protein per pound of lean body mass.

3. Active -- physical activity in excess of 30 minutes three to five times per week -- .7 grams of protein per pound of lean body mass.

4. Very Active -- vigorous physical activity lasting an hour or more five or more times per week -- .8 grams per pound.

5. Athlete -- competitive athlete working out twice daily with heavy physical workouts for an hour or more -- .9 grams per pound.

Dat is wel stukken lager dan wat ik nu eet.. in mijn ketodieetexemplaar wordt ook uitgegaan van 2 g/kg lich.gew. met een minimum van 150 gram eiwit.
 
Over eiwit zijn nog steeds veel onduidelijkheden. Hoeveel gram eiwit optimaal is voor spiergroei is nog onduidelijk. Te weinig eiwit is niet goed, maar ook teveel kan weer optimale spiergroei in de weg staan. Waarschijnlijk zal 2 gram per VVM wel genoeg zijn mits je ook genoeg kH + kcal in totaal binnen krijgt.

Je lichaam past zich ook snel aan de hoeveelheid eiwit die je neemt. Neem meer eiwitten en je lichaam zal zich aanpassen door meer eiwitten te oxideren. Verminder inname van eiwitten en je lichaam zal minder eiwitten oxideren(beide na een korte aanpassingsperiode). Zo beschermt het lichaam zich tegen te grote hoeveelheden eiwitten en tegen het verlies van spier.


Hoeveel gram je in 1 x maximaal kunt opnemen ligt aan veel variabelen, maar 30 gram is iniedergeval onzin.
 
esperantisto, geloof dat jij de engels pound in de war haalt met kilo's... :p

Massa
ounce (avoirdupois) 1 oz = 28,35 × 10 3 kg
troy ounce 1 oz tr = 31,10 × 10 3 kg
pound 1 lb = 0,4536 kg

dus dan krijg je bij Athlete ook zo'n 2gr/kg lichaamsgewicht.. ;)
 
Originally posted by NewbieNeo
esperantisto, geloof dat jij de engels pound in de war haalt met kilo's... :p

Massa
ounce (avoirdupois) 1 oz = 28,35 × 10 3 kg
troy ounce 1 oz tr = 31,10 × 10 3 kg
pound 1 lb = 0,4536 kg

dus dan krijg je bij Athlete ook zo'n 2gr/kg lichaamsgewicht.. ;)
Active -- physical activity in excess of 30 minutes three to five times per week -- .7 grams of protein per pound of lean body mass.
etc.. dus tot 0,9 gram per Amerikaans pond is dus 2,2*0,9=1,98 g eiwit per kg magere/vetvrije lichaamsmassa en dus niet kg lich. gewicht! Dat maakt dus voor mij heel veel uit (want hoog vet%).. maar het boeit niet, omdat in mijn ketoboek staat dat de minimuminname 150 gram eiwit moest zijn, ongeacht het lichaamsgewicht om het lichaam de kans te geven uit eiwit glucose te maken (later schijnt dat door de vetverbranding over te worden genomen en heb je minder eiwit nodig).
 
Originally posted by burn
Hoeveel gram je in 1 x maximaal kunt opnemen ligt aan veel variabelen, maar 30 gram is iniedergeval onzin.

mee eens.
heb al eerder gezegd dat "overtollig" eiwit gebruikt zal worden voor aanmaak van oa haar, nagels, organen
eiwitten/amino's zijn niet alleen bouwstenen van spieren!

Gunter Schlierkamp neemt 4.5gr/kg aan eiwitten.
De man weegt 145kg offseason en 136kg voor de wedstrijd, dus dat is tussen de 600gr en 650gr eiwitten/dag
Hoe wil je dat hij dat verdeeld? Delen door het magische getal 30gr per maaltijd??
Dan zullen er toch meer uren in een dag moeten voor Gunter om aan zijn eiwitjes te komen.
 
Laatst bewerkt:
Ok Ok ik ga mezelf eens even verdiepen in de voeding ! Nooit echt rekening mee gehouden eerlijk gezegd, ik at alles wat los en vast zat, keek echt nergens naar :D maar daar komt dus nu een eind aan, ook al zou het wel moeilijk worden.
Toch heb ik nog steeds een vraag over lijnzaadolie, er is hier echt nergens maar dan ook echt nergens aan te komen, alleen de pitjes die hebben ze wel los te koop, maar daar heb ik niks aan, mijn vraag is dus hoe ik er dan wel aan kan komen.
Whos gonna help me
:wave:
 
Hoi Bolleboolo,

Ik heb het aan Bestoldschool gevraagd. Bedankt Bestoldschool.

Je moet naar een Health Food Store gaan in Aruba, daar hebben ze het zeker.
Anders bestellen via www.dpsnutrition.com.
Bestellen vanuit Amerika is makkelijk (geen belasting en al die ongein) .

p.s. anders kom je terug naar Nederland.
Ik weet wel waar je het kan kopen??? hihihi

groetjes Dutchgirl
 
Ik kan het in Wageningen op 2 plaatsen kopen: de ecologische voedingswinkel en in de reformzaak, waar ze naast dure kaarsen en geurtoestanden ook peperdure weipoeder, weightgainers en afvalmiddelen verkopen..

Ga eerst eens kijken waar bij jou in de buurt een reformzaak is..
 
Originally posted by Dutchgirl
Hoi Bolleboolo,

Ik heb het aan Bestoldschool gevraagd. Bedankt Bestoldschool.

Je moet naar een Health Food Store gaan in Aruba, daar hebben ze het zeker.
Anders bestellen via www.dpsnutrition.com.
Bestellen vanuit Amerika is makkelijk (geen belasting en al die ongein) .

p.s. anders kom je terug naar Nederland.
Ik weet wel waar je het kan kopen??? hihihi

groetjes Dutchgirl
:( ??? :)

Heeeeeej dutchgirl, :) alles ok ?
weet je wat het is , je hebt hierzo niet zo een winkel en ik ben naar alle apotheken geweest en naar de drogisterijen en naar de health shops, maar die hebben niet zo een groot assortiment dus het is hier gewoon niet te vinden :( maar goed ik zal wel zonder moeten denk ik.
p.s :die site die je me gaf daar mag ik niet op ??? not authorised to vieuw this page zegt ie,(dat heb ik nog nooit meegemaakt) maar volgens mij word ie door de server van hier geblocked. in ieder geval tx en ............... hou vol hey :)
 
Je hebt toch wel het puntje van het adres afgehaald he?
Als je het . er achter laat zie je dit:

Directory Listing Denied

This Virtual Directory does not allow contents to be listed.

http://www.dpsnutrition.com/default.asp

is het volledige adres
 
ALs ik men spiermassa wil behouden en men gewicht wil wat verminderen, (heb vetvrij dieet gevolg) Wat moet ik dan aanpassen? wat moet ik meer en minder eten van eiwitten en carbs en vetten?
 
Originally posted by roebbengert
ALs ik men spiermassa wil behouden en men gewicht wil wat verminderen, (heb vetvrij dieet gevolg) Wat moet ik dan aanpassen? wat moet ik meer en minder eten van eiwitten en carbs en vetten?

Veel mensen reageren goed op: eiwitten hoog, vetten normaal, carbs laag en dat in elke maaltijd zo verdelen(behalve post-workout)
 
Zou ik cardio moeten doen? Vorige keer lukte het ook zeer goed zonder cardio! Als ik dan nog geen gewicht verlies kan ik eventueel nog cardio doen. Of wat denken jullie ervan!
 
Originally posted by roebbengert
Zou ik cardio moeten doen? Vorige keer lukte het ook zeer goed zonder cardio! Als ik dan nog geen gewicht verlies kan ik eventueel nog cardio doen. Of wat denken jullie ervan!
Je hebt zelf het antwoord al gegeven:)
 
terwijl ik mijn gewicht wat laat zakken, is het dan nog steeds mogelijk om spierweefsel en kracht op te bouwen? Of kan ik het alleen maar behouden?
 
Je kan geen spiermassa opbouwen en afvallen tegelijk, je zal een keuze moeten maken.

Als je erg vet bent zou ik zeggen, eerst vet omlaag brengen, zit dat weer normaal dan periode bulken om spiermassa te winnen en dan weer cutten om vet eraf te halen..

Zelf was ik er vet geworden en gewoon doorgegaan met eten na periode van niks, maar kan er toch niet mee leven. Dus ga nu eerst cutten tot ik op normaal vet% zit en dan 2 maanden bulken om wat kilo's te winnen..

Soms moet je 1 stap terugdoen om er vervolgens 3 vooruit te gaan
 
ok Soulraver thanx bro ! Ik ben 1 m 78 en weeg 90 kg! Ik ben volgens mij niet echt vet ! Ik moet vandaag een men BF % laten meten!! Vanaf welk percentage ben ik vet? Dan weet ik wanneer ik moet wat cutten.
 
Back
Naar boven