AndroidHealthClinic

hoe van 3800 naar 4600 calorieen (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

tiger903

Cool Novice
15 jaar lid
Lid geworden
9 nov 2002
Berichten
77
Waardering
0
Voedingschema:

07.00 brinta met melk (zonder suiker)
glas whey-shake (300 ml), 2 servings
1 banaan, appel

1 liter melk over de gehele dag
3 liter water over de gehele dag

08.00 4 volkoren boterhammen
met appelstroop

10.00 450 gram kwark
170 gram ananas

12.00 4 boterhammen
6 eieren zonder dooier
rookvlees en kipfilé

14.00 2 boterhammen met rookvlees en kipfilé
2 eieren zonder dooier
rookvlees en kipfilé
sinaasappel

16.00 1 eetlepel olijfolie
blikje tonijn

19.00 avondeten (aardappelen, pasta, groente, vlees)
3 aardappelen
groente
vlees/vis
soep

21.00-22.00 trainen

22.15 2 bananen
1 glas dubbeldrank
1 glas whey-shake

Zit momenteel op ca. 3800 cal. Moet volgens de wetenschappers op circa 4600 cal. voor een goede spiergroei. De verhoudingen zijn volgens mij redelijk goed, denk alleen dat ik ietsje meer onverzadigde vetten moet nuttigen! Is dit een goed basisschema? en zo ja hoe kan ik (zonder WG) toch op de 4600 cal. uitkomen zonder de balans in de voeding te verstoren.

Alvast bedankt voor jullie reacties!!!
 
je moet er een pak vla bij doen, want ene pak vla is 1000 kcal , dan zit je op 4800 kcal,
want ik moet van mijn sportschool ook beginnen met een pak vla per dag erbij te eten, is goed voor een bulkvaze.
 
??? ???

vla ?? :help: (suikers en vetten ?)

Je kan ook een paar broodjes kroket nemen ! :finger:

Tiger ik vind je schema er heel aardig uit zien.
Ik had zelf niet voor appelstroop gekozen (suiker).
Volgens wetenschappers op 4600 zitten ? daar zou ik me niet tevéél zorgen over maken, de één gaat anders met zijn voeding om als de ander, gewoon een kwestie van uitproberen.
Als je gewoon lekker groeit zonder super te vervetten zou ik mijn schema gewoon zo houden.
Je zou er wel wat lijnzaadolie bij mogen gaan gebruiken. (ikzelf neem 2 x daags 1,5 eetlepel) smaakt heerlijk vooral puur :)

ciao
 
Aan meer onverzadigde vetten kom je bijv. door je tonijn te vervangen door een blikje zalm (ik vind het ranzig, maar smaken verschillen :)) en door een lepel of 3 lijnzaadolie in te bouwen. Dan heb je voldoende omega3-vetzuren, en heb je iig al iets van 200 kcal bij. En misschien om 16.00u een bordje havermout of brinta erbij, dan heb je ook weer caloriën uit complexe KH erbij.

Maar het allerhandigste is als je even opschrijft hoeveel vetten, eiwitten en koolhydraten je van je huidige dieet hebt, dan is het makkelijker om te kijken waarin je het beste omhoog kunt gaan, en met welke voedingsmiddelen je dat kunt doen.

Ik ben het met Raider eens dat je iig NIET die vla moet nemen, inderdaad veel te veel suiker (vet valt wel mee met halfvolle vla? Nou ja, het is dan wel verzadigd vet en dat kun je missen als kiespijn).

Oh ja, als je die eieren zonder dooier neemt, omdat je bang bent voor cholesterol, dat hoeft niet! Je lever 'kijkt' hoeveel cholesterol er binnenkomt en maakt vervolgens wat het lichaam verder nodig heeft, zelf aan. Tenzij je een (redelijk zeldzaam) cholesterolgen hebt waardoor bij een normaal dieet al je cholesterol de pan uitrijst, kun je gewoon meerdere eierdooiers per dag eten zonder problemen. Ziedaar, weer meer caloriën en het is nog lekker ook! (vind ik dan) ;)
 
Laatst bewerkt:
op 4600 word ik zo vet als modder. Ik zou het eerst eens uitproberen op je huidige schema.
 
Ligt eraan hoe groot ie is, natuurlijk, Ilya, en misschien is ie wel ecto? F*cking ecto vreet volgens mij zelfs 5000 of 5500 kcal! Tiger, wat zijn je stats, en heb je van jezelf moeite met aankomen of juist niet? Hoe was je lichaamsbouw voordat je begon met BB?
 
jah je hebt gelijk wateengedoe2 maar even duidelijk makende dat je NOOOOOOOOOOIT van de "wetenschappers" uit moet gaan.
 
stats:
1,86 - 101 kg - ca. 18-20% BF
ben absoluut geen ecto, kom makkelijk aan (was vroeger wel een mager mannetje, maar deed toen ook erg veel aan (cardio) sport
(keb onlangs ook wat foto's geplaatst op het forum)
met wetenschappers bedoel ik een test die ik eerder op deze forums ben tegengekomen. kwam daarbij dus uit op ongeveer 4600 kcal. Gisteren nog een andere test (?) gedaan en kwam op 3850 kcal. Dus ben in ieder geval tot de conclusie gekomen dat ik het bovenstaande dieet voorlopig maar blijf volgen. Daarbij zal ik wel een dosering van lijnzaadolie inbouwen!
 
voer je eiwitten wat op en neem wat havermot extra. Hierdoor kom je gemakkelijk wat hoger te zitten. Voeg ook een lepeltje of twee aan lijnzaadolie toe. Succes :thumb:
 
Originally posted by tiger903
stats:
1,86 - 101 kg - ca. 18-20% BF
ben absoluut geen ecto, kom makkelijk aan (was vroeger wel een mager mannetje, maar deed toen ook erg veel aan (cardio) sport
(keb onlangs ook wat foto's geplaatst op het forum)
met wetenschappers bedoel ik een test die ik eerder op deze forums ben tegengekomen. kwam daarbij dus uit op ongeveer 4600 kcal. Gisteren nog een andere test (?) gedaan en kwam op 3850 kcal. Dus ben in ieder geval tot de conclusie gekomen dat ik het bovenstaande dieet voorlopig maar blijf volgen. Daarbij zal ik wel een dosering van lijnzaadolie inbouwen!
Ilya heeft wel gelijk dat zo'n test nooit voor iedereen werkt, ze kunnen nooit alles inbouwen. Maar hoe lang zit je nu op je huidige dieet en hoe werkt dat? Als je genoeg groeit -> top, houwe zo, en als je niet genoeg groeit naar je zin, en de rest (training en rust) is wel goed, dan kun je wel hoger gaan zitten. Qua voedingsmiddelen ziet je schema er trouwens goed uit, laag in suikers en verzadigde vetten :)
 
Originally posted by raider
??? ???

vla ?? :help: (suikers en vetten ?)

Je kan ook een paar broodjes kroket nemen ! :finger:

Tiger ik vind je schema er heel aardig uit zien.
Ik had zelf niet voor appelstroop gekozen (suiker).
Volgens wetenschappers op 4600 zitten ? daar zou ik me niet tevéél zorgen over maken, de één gaat anders met zijn voeding om als de ander, gewoon een kwestie van uitproberen.
Als je gewoon lekker groeit zonder super te vervetten zou ik mijn schema gewoon zo houden.
Je zou er wel wat lijnzaadolie bij mogen gaan gebruiken. (ikzelf neem 2 x daags 1,5 eetlepel) smaakt heerlijk vooral puur :)

ciao

Hier ben ik het niet met jouw eens meneer!
want vla is goed voor bulken en krotketten niet, want daar zit veel meer ongezonde cholestrol in.
 
Cholesterol is niet de grote boosdoener vieren, verzadigde vetten zijn eigenlijk veel erger, zoals in volle zuivel producten, vlees vet en frituurvet.
Vla kan een leuke weightgainer zijn maar je moet oppassen met teveel suiker want dat is nooit gezond. Zoals bij alles geldt weer de regel: TE veel van 1 iets is nooit goed, alles met mate, zeker de ongezonde dingen.
 
Tja 1 karton gaat er bij mij toch dagelijks in tijdens me bulk...
 
ok jongens en meisjes,

ik hou het er maar op dat dit voedingsschema voor nu voldoende is. Een dosering van lijnzaadolie ga ik wel toepassen, omdat ik zelf ook al dacht dat het % onverzadigde vetten aan de lagen kant zit (probeer op 60% - 35% - 15% uit te komen). Daarnaast gaat mijn lieve en toegewijde vrouw voortaan alles in de olijfolie bakken! Het aantal kcal ga ik op 4.000 brengen, niet hoger. Ga dit minimaal tot april volhouden. Na 1,5 jaar training ga ik vanaf nu ook wat shocking principes toepassen om e.e.a. te stimuleren. Op het board "training" zal ik het e.e.a. nog wel aan jullie voorleggen. Mijn 1e vraag over supersets staat reeds! Gebruik voor achtergrondinformatie de volgende site: [Link niet meer beschikbaar][/URL]

Misschien dat jullie hier ook wat aan hebben!

BETER SCHUIN ERIN DAN RECHT ERNAAST
(slagzin heeft nixs met BB te maken maar vindt hem nog steeds leuk)
 
ehhhhhhhhhhhhh 60-25-15




BETER SCHUIN ERIN ALS RECHT ERNAAST
 
Back
Naar boven