AndroidHealthClinic

Hoe verantwoord is het om 5 dagen per week hetzelfde avondeten te eten?

Bezoekers in dit topic

david0229

Cool Novice
10 jaar lid
Waardering
0
Lengte
1m90
Massa
77kg
Hey poeple,

Ik ben nu ong. 3 maanden aan het bulken, ik volg dit voedingsschema atm. http://www.myfitnesspal.com/food/diary/papermain?date=2014-10-28

Nu denk ik dat ik meer progressie kan boeken als ik de macro's van mijn avondeten ook weet.
Hoe verantwoord is het om bijvoorbeeld maandag t/m vrijdag kip pesto paste met broccoli te eten? (dit is slechts een voorbeeld, ik weet de macro's van dit recept nog niet)
Nu eet ik omdat ik thuis woon bijvoorbeeld maandag bami, dinsdag aardappelen groente en vlees etc.

Ook zou ik het op prijs stellen als mensen op of aanmerkingen hebben op mijn huidige schema.

OFFTOPIC VRAGEN:
Ik voel me vrij stom op dit moment maar ik moet het toch even zeker weten.

Als ik pasta kook, neem ik dan het gewicht van de pasta na het koken of het gewicht van daarvoor?
Zelfde geldt voor het bakken van kip.

Mocht de maaltijd kip pesto pasta met broccoli niet verantwoord zijn, wat zal dan wel kunnen?

Ik hoop dat iemand mij hier mee kan helpen.

Thanks in advance!

Zal niet zo'n kwaad kunnen schat ik zo.
Dan kun je toch voor wat meer variatie zorgen met de rest van de maaltijden.
Wissel af met rijst, pasta's, (zoete)aardappel, havermout, brood of welke koolhydraat-bron dan ook.
Zelfde voor je eiwit en vetbronnen.
Een paar go-to maaltijden achter de hand hebben is altijd prettig, wat variatie in je voeding is (meestal) alleen maar positief.

ergens tussen extreem ongezond en geen probleem afhankelijk van of dat je er wel of niet van weerhoudt essentiële voedingsstoffen binnen te krijgen.

---------- Toegevoegd om 23:53 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:53 ----------

waarschijnlijk kan het geen kwaad

Ik verander mijn avondeten eigenlijk nooit, behalve dan qua bronnen, verdeling vetten/eiwitten/kh is nagenoeg altijd gelijk. Voor mij meestal, rijst of aardappelen, kip/kalkoek/vis, broccoli/champignons/sla/paprika(of ik mix ze, uiteraard). Zo lastig is het niet, of het kwaad kan om elke avond precies hetzelfde te eten betwijfel ik als je maar de nodige mineralen, vitaminen en vezels per dag binnenkrijgt.

zal zo slecht wel niet zijn, mijn voeding is ook nogal eenzijdig...
Lunch en avondeten = hetzelfde, en dat voor 3 dagen na elkaar en dan iets anders voor weer 3 dagen lunch en avondeten.

OFFTOPIC VRAGEN:
Ik voel me vrij stom op dit moment maar ik moet het toch even zeker weten.

Als ik pasta kook, neem ik dan het gewicht van de pasta na het koken of het gewicht van daarvoor?
Zelfde geldt voor het bakken van kip.

Je neemt het gewicht van de ongekookte pasta en de ongekookte kip. Kijk wel goed of er op de verpakking ook ongekookt staat bij de voedingswaarden, want er zijn (stomme) supermarkten die neerzetten hoeveel kcal 100 gram gekookte rijst (bijv.) is, wat dus niet handig is.

Waarom eet je niet gewoon met je ouders mee? Je bent geen pro. Het gaat echt geen wereld van verschil maken als jij je eigen avond eten maakt of mee eet met je ouders. En met jouw gewicht maakt het al helemaal niet veel uit.

Daarnaast is het ontbijt echt ruk. Waarom gooi daar niet nog 100gr havermout bij? Want de dag starten met zo weinig carbs is voor niemand goed.

Laatst bewerkt:
Waarom eet je niet gewoon met je ouders mee? Je bent geen pro. Het gaat echt geen wereld van verschil maken als jij je eigen avond eten maakt of mee eet met je ouders. En met jouw gewicht maakt het al helemaal niet veel uit. Daarnaast is het ontbijt echt ruk. Waarom gooi daar niet nog 100gr havermout bij? Want de dag starten met zo weinig carbs is voor niemand goed.

niet ieder huishouden eet 'gemiddeld' gezond (aardappels/vlees/groenten als main avondmaaltijd). Ken genoeg huishoudens die 4-5x per week pizza of friet eten en nooit een salade of kip met rijst o.i.d, dan hoef je nog geen pro te zijn om liever niet elke avond mee te eten als er doorgaans toch alleen maar trash op het menu staat.

Je pinda's zitten wel zeer hoog per dag, probeer ook andere noten te eten. (arachide-allergie is verschrikkelijk en voor de rest van je leven)

Indien je eentonig eet, probeer dan om zo voedzaam mogelijke dingen te eten, dan zit t wel goed..

niet ieder huishouden eet 'gemiddeld' gezond (aardappels/vlees/groenten als main avondmaaltijd). Ken genoeg huishoudens die 4-5x per week pizza of friet eten en nooit een salade of kip met rijst o.i.d, dan hoef je nog geen pro te zijn om liever niet elke avond mee te eten als er doorgaans toch alleen maar trash op het menu staat.

Dat ben ik met je eens, maar de OP zegt: ''Nu eet ik omdat ik thuis woon bijvoorbeeld maandag bami, dinsdag aardappelen groente en vlees etc.''
Dat ziet er naar uit dat zijn pappie en mammie niet al te slecht eten.

patat !!!

Waarom eet je niet gewoon met je ouders mee? Je bent geen pro. Het gaat echt geen wereld van verschil maken als jij je eigen avond eten maakt of mee eet met je ouders. En met jouw gewicht maakt het al helemaal niet veel uit.

Daarnaast is het ontbijt echt ruk. Waarom gooi daar niet nog 100gr havermout bij? Want de dag starten met zo weinig carbs is voor niemand goed.

Heb altijd moeite met veel eten in de ochtend, het is wel zo dat als ik om half 8 ontbijt, er om 9 alweer 2 broodjes bij komen.

En jij denkt dat je die allergie gaat ontwikkelen als je TE veel pinda's eet..?
(te toegevoegd)

Ja, als je als kind niet vaak pinda's at en nu opeens in grote hoeveelheden gaat consumeren, is de kans groter dat je er een allergische reactie op zal ontwikkelen.
Dat is toch wat een familielid van mij heeft meegemaakt met beide pinda's en schaaldieren. Nooit een allergische reactie op gehad en na veel te grote dosis zeer erge allergie aan overgehouden (1g pinda gaat hij dood van als hij niet inspuit binnen het uur). Dokters hebben dit trouwens bevestigd.

Alhoewel het over een grotere dosis ging dan wat de TS in zijn dagelijks voedingsschema opneemt (8x meer) zou ik er toch gewoon voorzichtig mee zijn en voldoende afwisselen.

(te toegevoegd)

Ja, als je als kind niet vaak pinda's at en nu opeens in grote hoeveelheden gaat consumeren, is de kans groter dat je er een allergische reactie op zal ontwikkelen.
Dat is toch wat een familielid van mij heeft meegemaakt met beide pinda's en schaaldieren. Nooit een allergische reactie op gehad en na veel te grote dosis zeer erge allergie aan overgehouden (1g pinda gaat hij dood van als hij niet inspuit binnen het uur). Dokters hebben dit trouwens bevestigd.

Alhoewel het over een grotere dosis ging dan wat de TS in zijn dagelijks voedingsschema opneemt (8x meer) zou ik er toch gewoon voorzichtig mee zijn en voldoende afwisselen.

Fair enough, zal misschien wat afwisselen tussen pinda's en amandelen.

Terug
Naar boven