XXL Nutrition

Hoe verder? Bulk/cut/blessure

Bezoekers in dit topic

Deurbelz

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
10 jul 2014
Berichten
352
Waardering
185
Lengte
1m93
Massa
91kg
Hallo,

ik ben nu sinds eind september/begin oktober met naar de sportschool te gaan, voor lange periode 3x per week, maar tegenwoordig 4x. Woog toen rond de 75kg met een lengte van 192, veel te mager dus. Ik maakte redelijke gains met een calorieoverschot, tot dat ik in december moest stoppen van het trainen van de upper body door blessure aan schouder(rotator cuffs). Heb toen een maand ongeveer niks aan bovenlichaam kunnen trainen met enigszins krachtverlies. In januari kreeg ik blessure aan mijn knie, waardoor ik onderlichaam 1,5 maand-2maanden niet heb kunnen trainen, met behoorlijk wat verloren kracht met squat. Nu weeg ik 88kg 's ochtends, 's middags/avonds rond 89,5 , wat me echter stoort is dat ik ook behoorlijk wat vet heb aangezet. Na het gemeten te hebben met huidplooimeter en vergelijken met plaatjes kom ik rond de 18/19%, gebruik echter wel creatine, wat enigszins vocht vast houdt rond de buik bij mij.

Mijn vraag dus, is het verstandig om door te bulken of? Ik zit nu op 3500 calorieën per dag, mijn onderhoud ligt als goed is rond de 3200. Het vet moet er ook ooit af, en heb weinig zin om paar maanden te cutten. Mijn 1RM's op dit moment zijn BP 80, DL 120, Squat 85-90(loopt nu achter dus).

Nog een vraag, in december had ik dus een blessure aan schouder, wat zeer waarschijnlijk met overbelasting te maken heeft. Heb toen drie-vier weken rust genomen en toen had ik geen last meer. Heb er van geleerd, doe stretching/deload. Echter voel ik, denk hetzelfde, weer aan komen. Voel al sinds 1-1,5 week weer enigszins zeurende pijn. Het belemmerd me nog niet, maar die kans is er wel dat het gaat komen. Heb drie weken geleden nog een rust week gehad. Is het verstandig om door te gaan tot het me gaat belemmeren of is het verstandiger om nu al weer te stoppen?
Excuus voor lang verhaal:o
Gr
 
Laatst bewerkt:
probeer de oorzaak van de last te vinden


waar precies heb je pijn?
 
Aan de onderkant van schouderblad, gok teres minor. Oorzaak vinden is niet zo simpel denk ik. Misschien toch maar weer eens een fysio raadplegen als het erger wordt. Valt nu prima mee te trainen, probeer het wel regelmatig te strechen/foamrollen tegenwoordig.

Mening over bulk/cut?
 
bump
 
Back
Naar boven