XXL Nutrition

Hoe verder na cut?

Bezoekers in dit topic

Gibbs

Novice
Lid geworden
9 dec 2018
Berichten
15
Waardering
4
Lengte
1m82
Massa
80kg
Goedenavond,

Ik ben nu vanaf halverwege december aan het cutten en ben ca. 0,5 kg per week afgevallen. Maar ik kom nu op een punt waarbij ik stagneer in kracht of zelfs wat kracht verlies. In de afgelopen weken werd ik niet veel sterker maar er zat nog altijd een stijgende lijn in. Daarnaast ben ik vermoeider, duurt het herstel langer en merk ik dat mijn spijsvertering een stuk minder is geworden.

Nu is het punt... Ik wil eigenlijk nog een paar % vet naar beneden ik zit nu denk ik op zo'n 13-14 % en wilde daarna gaan clean bulken voor een lange tijd. Maar omdat ik bang ben nu overtraind te worden en mijn progressie gaat stagneren vraag ik mij af wat wijsheid is.

Ga ik 10-20% deloaden op het trainings gewicht? (ik train nu zo goed als tegen failure aan) maar houd ik mijn kcal laag om zo nog wat af te vallen?

Of is het beter nu gewoon rustig aan mijn kcal te gaan verhogen met ca. 100kcal per week, deload van 10 - 20% en dan gaan cleanbulken. En als ik mijn VP weer te hoog op vind lopen weer een korte cut doen?

Hebben jullie tips hoe ik dit het beste kan oppakken?
 
Krachtverlies is heel normaal in de cut. Ik neem aan dat je zelf ook wel snapt dat als je onder onderhoud eet dat herstel moeilijker zal gaan na verloop van tijd.

Als je meer in vet % wil dalen zal je eenvoudigweg moeten accepteren dat je kracht in gaat leveren.
 
Gevoelsmatig is het meer een combinatie van krachtverlies, minder goede spijsvertering, vermoeidheid. Als dit erbij hoort en op langere termijn vooruitgang niet in de weg zit dan is dat zou, ik heb alleen nog nooit een cut gedaan en al helemaal niet voor zolang...

Ik dacht meer dat op langere termijn het nu goed zou zijn wat te deloaden, meer eten zodat het herstel, spijsvertering en kracht weer op peil komt om vervolgens weer door te gaan. Als dat niet het geval is gaan we gewoon door op de manier zoals ik nu doe :D
 
Eet anders eens een paar dagen op onderhoud, hervindt je energie en ga dan weer zakken in calorieën als je nog verder wil cutten.
 
Gevoelsmatig is het meer een combinatie van krachtverlies, minder goede spijsvertering, vermoeidheid. Als dit erbij hoort en op langere termijn vooruitgang niet in de weg zit dan is dat zou, ik heb alleen nog nooit een cut gedaan en al helemaal niet voor zolang...

Ik dacht meer dat op langere termijn het nu goed zou zijn wat te deloaden, meer eten zodat het herstel, spijsvertering en kracht weer op peil komt om vervolgens weer door te gaan. Als dat niet het geval is gaan we gewoon door op de manier zoals ik nu doe :D

Same here. Al een tijdje 500 kcal onder mijn onderhoud. Beginfase kon ik nog gewichten makkelijk verhogen. Nu merk ik dat ik stagneer en dat ik meer vermoeid raak door trainingen. Heb afgelopen weekend dan ook een dag mijn kcal verhoogd van 2100 naar 3800. Merkte aan alles dat ik dit nodig had. Misschien had ik beter ook een week op onderhoud kunnen eten, maar voor nu is dit even prima geweest en kan ik er weer tegenaan. Wellicht dat een weekje op onderhoud eten goed doet inderdaad.
 
Back
Naar boven