MuscleMeat

Hoe versterk ik Quadratus Lumborum? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Mister B

Competitive Bodybuilder
Lid geworden
15 sep 2020
Berichten
1.953
Waardering
2.352
Lengte
1m87
Massa
93kg
Vetpercentage
13%
Wat zijn oefeningen die de Quadratus Lumborum sterker maken? Ik kom overal stretches tegen, maar geen versterkende oefening hiervoor. Volgens mij spant die aan door een zenuwbeschadiging en trekt dat dan weer door naar mijn heup/bil. Dan komt naast de zenuwpijn ook spierkramp bij en das fijn als ik daar iets tegen kan doen. Onwijs tof als iemand hier iets over weet! Merci merci!
 
Volgens mij, alle core oefeningen. Zijwaarts planken etc. Waarschijnlijk werk hij ook wel mee bij rows en deadlifts.
 
Thanks! Dan ga ik meer zijwaarts planken.
 
Wat zijn oefeningen die de Quadratus Lumborum sterker maken? Ik kom overal stretches tegen, maar geen versterkende oefening hiervoor. Volgens mij spant die aan door een zenuwbeschadiging en trekt dat dan weer door naar mijn heup/bil. Dan komt naast de zenuwpijn ook spierkramp bij en das fijn als ik daar iets tegen kan doen. Onwijs tof als iemand hier iets over weet! Merci merci!

Bij mijn weten zijn 'side bends' variaties een van de meest directe manieren om Quadratus Lumborum te trainen.
 
deadlifts, heb je ze meteen allebei.
De kans dat de quadratus lumborum de reden is van je rugpijn is trouwens moeilijk te stellen. Je kan op deze plek wel de pijn voelen maar de kans dat het uitstralende pijn vanuit een ander punt is is aannemelijk.
 
deadlifts, heb je ze meteen allebei.
De kans dat de quadratus lumborum de reden is van je rugpijn is trouwens moeilijk te stellen. Je kan op deze plek wel de pijn voelen maar de kans dat het uitstralende pijn vanuit een ander punt is is aannemelijk.
Volgens mij, alle core oefeningen. Zijwaarts planken etc. Waarschijnlijk werk hij ook wel mee bij rows en deadlifts.
Thanks peeps! Bij mijn warm up vanmorgen de side plank meegenomen om de spier te activeren. Toen lichte deadlifts en 3 volle sets explosieve barbell rows gedaan in de pull workout (pull- chinups, by en triceps en ring rows) plus benen (lunges en bulgarian split squats.

Het werkt super goed!!! Nu heppie de peppie aan het chillen in plaats van trillend me proberen te herrinneren of ik niet al teveel paracetamol heb genomen vandaag.

Vanavond of morgen wat yoga. Echt super bedankt. J'applaude pour vous, mecs! (Applaus jonge)
 
Back
Naar boven