Fitness Seller

Hoe vet verliezen en toch spieren behouden

Bezoekers in dit topic

ccnp

Advanced Bodybuilder
Elite Member
15 jaar lid
Lid geworden
12 nov 2002
Berichten
1.397
Waardering
2
Ik heb een beetje zitten surfen en lezen op dit forum, maar nergens een goed verhaal hier over.

Wie kan mij hierbij helpen, ik ben over een week klaar met mijn eerste dianabol kuurtje, moet daarna nog twee weken clomid slikken en dan ben ik er vanaf, nu wil ik volgende week beginnen met alles wat strakker te maken en wat vet verliezen of wel cutten.

Ben nu 12 kilo massa aangekomen en mijn vet is 11%, ben heel erg tevreden, alleen ben ik toch dat ik vetter ben geworden.
stats zijn : 33 jaar, 179 cm en 92 kilo en 11 % vet
Ik heb al twee dingen supplementen in huis gehaald om strakker te worden : Amino Xplode (vloeibare amino) van m double you en Vanadyl Sulfate ook van m double you.
Ik hoop hiermee wat strakker te worden, nu wil ik daarbij ook wat aan cardio gaan doen buiten mijn normale trainen en wat aan mijn eetgedrag doen.
Ik wil dus minder koolhydraten eten en meer eiwitten, maar loop ik door dit eetgedrag en veel cardio nou niet het risico al mijn spiermassa te verliezen.

Hoe doen jullie dit of gebruiken jullie andere supplementen om je spiermassa te behouden.

Alle tips zijn welkom.
 
mijn methode:
-blijven trainen met gewichten
-voldoende eiwitten
-cardio en krachttrainingsplitsen
-vetten minderen in voeding
-chroom tabletten om de vetverbranding te optimaliseren, insuline pieken te voorkomen en optimalisatie van spier-vet verhouding. voorkomt spierafbraak
-niet te snel je kh's en vetten afbouwen, maar geleidelijk
-veel water drinken, niet teveel khs 3*4 uur voor het slapen gaan
 
Ik heb al twee dingen supplementen in huis gehaald om strakker te worden : Amino Xplode (vloeibare amino) van m double you en Vanadyl Sulfate ook van m double you.

Van deze produkten zal je echt niet strakker worden, maar als je dus droger wilt worden betekend dat je heel regelmatig en gediciplineerd moet gaam leven de komende tijd. Denk aan rond de 4x cardio op een lage intensiteit (ongeveer zo'n 30-45min) per week. Heel vetarm gaan eten is natuurlijk het allerbelangerijkste!

Ik wens je veel suc6!
 
Oke , maar dan verlies je toch ook spiermassa.
Bij cardio verlies je toch ook spiermassa.

Ik wil verkomen dat ik mijn opgebouwde spiermassa verlies.
 
Wat ik nog even wou zeggen: Doe je cardio niet voor je training, maar na je training he! Voor spierbehoud!
 
Ik zat eerder te denken aan gewoon normaal te trainen en dat is bij mij 4 x 1,5 uur in de week en daarbij gewoon 4 x 45 minuten cardio. op vet verbranding (220- leeftijd en daar tussen de 60 en 70%) hartslag.
En uiteraard niet achter elkaar.
IK snap best dat je gedisiplineerd moet leven, dat doe ik nu ook veel trainen en veel eten.
 
Originally posted by ccnp
Ik heb een beetje zitten surfen en lezen op dit forum, maar nergens een goed verhaal hier over.

Wie kan mij hierbij helpen, ik ben over een week klaar met mijn eerste dianabol kuurtje, moet daarna nog twee weken clomid slikken en dan ben ik er vanaf, nu wil ik volgende week beginnen met alles wat strakker te maken en wat vet verliezen of wel cutten.

Ben nu 12 kilo massa aangekomen en mijn vet is 11%, ben heel erg tevreden, alleen ben ik toch dat ik vetter ben geworden.
stats zijn : 33 jaar, 179 cm en 92 kilo en 11 % vet
Ik heb al twee dingen supplementen in huis gehaald om strakker te worden : Amino Xplode (vloeibare amino) van m double you en Vanadyl Sulfate ook van m double you.
Ik hoop hiermee wat strakker te worden, nu wil ik daarbij ook wat aan cardio gaan doen buiten mijn normale trainen en wat aan mijn eetgedrag doen.
Ik wil dus minder koolhydraten eten en meer eiwitten, maar loop ik door dit eetgedrag en veel cardio nou niet het risico al mijn spiermassa te verliezen.

Hoe doen jullie dit of gebruiken jullie andere supplementen om je spiermassa te behouden.

Alle tips zijn welkom.

Zou je wel gaan cutten gelijk na je kuur? Ik denk dat je zonder hulpmiddelen op deze manier weer veel massa verliest. Misschien kun je beter eerst je massa een tijdje proberen vast te houden.
Of je veel spiermassa gaat verliezen ligt grotendeels aan het aantal kcal. waarop je je dieet stelt. Zorg in iedergeval voor genoeg eiwitten + Efa's.
 
Originally posted by ccnp
Ik heb een beetje zitten surfen en lezen op dit forum, maar nergens een goed verhaal hier over.

ik ben over een week klaar met mijn eerste dianabol kuurtje

maar loop ik door dit eetgedrag en veel cardio nou niet het risico al mijn spiermassa te verliezen.

Risico om veel spiermassa (lees: waterretentie) te verliezen is heel groot na je dbol only kuurtje.
Juis waren daar een paar threads over op dit forum, dus ik denk dat je dan niet goed hebt gelezen als je zegt dat je nergens een goed verhaal kunt vinden hierover.
 
Oke ik heb je advies opgevolg en een search gedaan met het woord : waterretentie en ja wel hoor ook hier vind ik niet van wat ik vraag.
 
??? Doe een search met dianabol only als je wilt weten wat je daarvan kunt verwachten.
Dat lijkt me een betere search voor jou.
 
Oke, ik snap wel wat er met dianabol only gebeurd.
Maar dat vraag ik ook helemaal niet.

Lees anders mijn vraag nog eens.
 
Originally posted by ccnp
Ik heb een beetje zitten surfen en lezen op dit forum, maar nergens een goed verhaal hier over.
Om te beginnen, verlies je altijd spiermassa bij het cutten.
Dus als je zoekt naar iets wat niet kan dan is het logisch dat je er niet veel over vindt.
Je kan wel proberen om zovel mogelijk te behouden, en daar staan honderden threads over op dit forum.
Maar je vraag is zo algemeen dat het antwoord enkele pagina's zou inhouden dus lijkt me beetje vaag om hierop direct een compleet antwoord te geven.
 
Het gaat mij ook meer om wat voor supplementen ik extra kan gebruiken om overtollig vet krijt te raken , zonder al te veel spier massa kwijt te raken.

ps: ben jij dat op die foto...admin
 
Originally posted by ccnp
.... Hoe vet verliezen en toch spieren behouden ....

Een paar tips ccnp :
  • Blijf zo schoon mogelijk eten (hoog in je eiwitten / laag in je koolhydraten).
  • Ga cardio-en op een nuchtere maag.
  • Gebruik evt. een vetverbrander in de vorm van Xenadrine RFA-1
  • Blijf trainen :D , juist na het 'lekkere gevoel' van een kuur de discipline op kunnen brengen om door te vlammen is zeer belangrijk !!!

Uiteraard val je wel wat terug maar als je het goed aanpakt valt dit allemaal o zo mee.

Groet Smalluser :thumb:
 
Nee dat vraagt men mij constant het is Lee Priest :D
 
Thanks smalluser, goede tips!!!!!

Ik ga het zeker doen!
 
Originally posted by ccnp
Het gaat mij ook meer om wat voor supplementen ik extra kan gebruiken om overtollig vet krijt te raken , zonder al te veel spier massa kwijt te raken.
Voeding is het belangrijkste, verder het regelmatig leven, vroeg opstaan, vroeg gaan slapen, geen snoep, koekjes of zoete/vette dingen (verzadigde vetten).
Tweede plaats komt lichaamsbeweging ie; hard blijven trainen, extra duurtraining (welke je best doet op momenten dat er geen voeding in je maag of slechts korte tijd in de darmen zit)
Derde plaats komen supplementen; Vitamine C die je weerstand verhoogt en cortisol onderdrukt, whey/aminozuren die je weerstand versterken en je spieren onderhouden, vitaminen/mineralen welke je lichaam gezond houden (compensatie verminderde voeding) EFA's uit visolieën en plantaardige vetten, welke je lichaam op alle vlakken gezond en gesmeerd houden daar kom je al een heel eind mee.
Als vetverbrandend supplement zou een EC(A) stack of ander vetverbrandend supplement kunnen helpen, maar dit is geen tip om minder spieren te verliezen, vetverbranders werken altijd catabool!

Nog enkele belangrijke tips kunnen zijn
* Drink veel water (regel van 1 liter per 1000 cal minimum) maar ik raad je aan toch 4 liter per dag te drinken tijdens het cutten.
* Verhoog de algemene eiwitinname zodat je een positieve stikstofbalans blijft behouden (belangrijk ivbm het behoud van spieren)
* Verminder de vetten niet! Ze helpen alleen maar, zorg er voor dat het dierlijk of plantaardig altijd een groot deel efa's zijn.
* Verlaag je koolhydraten aanzienlijk, maar ga nooit te laag zitten. Dit verminderd de kwaliteit van je krachttraining wat resulteerd in spierverlies.
* Ga niet plots TE laag zitten in je calorieën, 500 kcal eraf in de eerste week is een goed idee, kijk na die week of dit voldoende was en verminder event.
* Vermijd stress en jaag je niet af, probeer je aan een vast schema te houden en plan alles op voorhand. (Stress veroorzaakt hogere afgifte cortisol en adrenaline wat spierafbrekend werkt.!)
* Ga niet constant op de weegschaal, het kan je depressief maken en dat helpt je niet.

Er zijn nog hopen andere dingen die je kan vinden hierover, dit heb ik snel even voor je neergezet maar zoek en kijk goed, deze info is hier wel degelijk te vinden net als op vele andere websites.
Succes!
 
Thanks admin, dit zijn echt top antwoorden.

Hier kan ik wat mee, heel veel dank.

Het laatste antwoord moet ik ook eerlijk zeggen, daar kun je heel erg depri van worden. Ik bedoel elke dag op de weegschaal staan. Ik heb daar dus ook last van gehad.
Als ik kilo kwijt ben, dan train ik gelijk een stuk slechter.

Ik zat net even in een sticky van jou te lezen, dat je nooit langer als 60 minuten per dag moet trainen, meen je dit nu.
Bedoel je nu kracht alleen of bedoel je kracht en cardio mogen nooit lager als 60 minuten duren.

Ik train gemiddeld 1,5 uur per dag (alleen krachttraining)
 
Dat was idd over enkel de krachttraining, trouwens nog een tip die je zeker kan helpen in het spierbehouden.

Cardio/duurtraining zou ik op een ander uur/andere dag doen zodat je het een beetje verdeeld.
Uiteindelijk is dit beter en het aantal calorieën dat je zo verbrand zal op het einde v/d dag toch hetzelfde zijn.
 
Ja daar had ik nog twijfels over, hoe moet ik nu cardio en krachttrainig combineren.
Maar gelukkig geef jij net het antwoord dat ik het beter kan verdelen.
Ik train nu 1,5 uur kracht s'ochtends en ik denk dat ik het nu zo ga doen:
maximaal 60 minuten krachttrainen s'ochtends en dan s' avonds 45 minuten cardio op vetverbranding.

bedankt voor je tip!!!
 
Back
Naar boven