MuscleMeat

Hoe voel je je in een prep?

Bezoekers in dit topic

vc10kl

Dutch Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
7 jun 2012
Berichten
324
Waardering
74
Massa
85kg
Vetpercentage
13%
Zoals de titel het al zegt, hoe voel je je tijdens de prep? Ik snap dat dit zowel mentaal als fysiek heel moeilijk is maar hoe zit het met bijvoorbeeld je concentratie niveau en energie? Kun je dit combineren met bijvoorbeeld een HBO opleiding of voel je je op een gevent moment zodanig slecht (tijdens de laatste loodjes) dat je je nergens op kunt concentreren? Ik zou het waarderen als jullie je eigen ervaringen zouden willen delen:)

Alvast bedankt:)
 
Het ligt er aan hoe je aanvang shape is en hoe lang en hoe diep je uiteindelijk moet gaan.
Maar ook kan het nogal verschillen in hoe je je prep indeelt en waar je op gaat cutten. Low/no carbs of low/no fat.
De laatste fase wordt vaak een depletie gedaan met low of no carbs en die kan aardig lastig zijn. Je hersenen hebben immers ook glucose nodig.
Veel mensen nemen de laatste week of soms zelfs 2 weken vrij van werk bijvoorbeeld. Sommigen hebben idd soms erg last van concentratie verlies, worden chagrijniger of gevoeliger.
De ene persoon meer dan de ander.

Overleg veel met je begeleider en vraag op tijd om tips en trics om lastige dingen zoveel mogelijk voor te blijven.

Ik had er zelf weinig tot geen last van mijn eerste prep.

2e prep periode voor 2 wedstrijden kan je niets mee toen had ik andere problemen. Toen was ik vooral erg gefrustreerd dat ik alleen maar softer werd en massa verloor vanwege een hartprobleem.
Mijn spieren werden niet meer gevoed door een dichtgeslibde slagader.
 
Okay thanks, ben namelijk aan het denken om komend jaar aan een wedstrijd mee te doen, ben alleen nog aan het twijfelen tussen mens physique of gewoon BB. Zit op dit moment op een degelijk vet percentage (vind ik zelf) en voel me er relatief prettig bij. Ben alleen idd benieuwd of het te combineren is met m'n studie die ik volgend jaar ga volgen. Heb even een foto toegevoegd wat ik bedoel met een "degelijk vet percentage"

Lars.jpg
 
Je moet goed begrijpen dat wedstrijd Prep enorme egocentrische bezigheid is.

Kan je omgeving dat aan?

Je wordt een enorme lul zonder levenslust als je op dat diepe punt zit. Net een zombie.
 
Okay thanks, ben namelijk aan het denken om komend jaar aan een wedstrijd mee te doen, ben alleen nog aan het twijfelen tussen mens physique of gewoon BB. Zit op dit moment op een degelijk vet percentage (vind ik zelf) en voel me er relatief prettig bij. Ben alleen idd benieuwd of het te combineren is met m'n studie die ik volgend jaar ga volgen. Heb even een foto toegevoegd wat ik bedoel met een "degelijk vet percentage"

Owkeeee, zeer netjes dat bf%.
Als je dat zo vast kan houden tijdens het verder bouwen voordat je in prep gaat, hoef je niet zo heel erg diep te gaan en hoeft de prep niet zo lang te duren.
 
Prep zuig hard zoals gezegd zombie mode.
Laatste week lag ik of op de bank of stond te kwijlen voor de koelkast.
Laatste 4 weken hebben we niet geneukt zo kapot waren we.
Trainingen gaan kut, non stop honger, een cheat is met 2 minuten op en nog honger.
Maar de resultaten zijn gruwlijk, je leert jezelf goed kennen.
Dan is de wedstrijd en denk je dit NOOIT meer...paar dagen later maak je plannen voor de volgende :)
 
Prep zuig hard zoals gezegd zombie mode.
Laatste week lag ik of op de bank of stond te kwijlen voor de koelkast.
Laatste 4 weken hebben we niet geneukt zo kapot waren we.
Trainingen gaan kut, non stop honger, een cheat is met 2 minuten op en nog honger.
Maar de resultaten zijn gruwlijk, je leert jezelf goed kennen.
Dan is de wedstrijd en denk je dit NOOIT meer...paar dagen later maak je plannen voor de volgende :)


Ging dat honger gevoel niet weg op een gegeven moment?

Ik voelde helemaal niks meer lol.

Honger/blijdschap/verdriet/moe noem maar op.

Libido inderdaad helemaal niks.

Oh ja, en geen pomp meer krijgen in de gym,
 
Nee had honger tot lang na de wedstrijd haha.
En emotioneel damn wad best vaag :)
 
Ging dat honger gevoel niet weg op een gegeven moment?

Ik voelde helemaal niks meer lol.

Honger/blijdschap/verdriet/moe noem maar op.

Libido inderdaad helemaal niks.

Oh ja, en geen pomp meer krijgen in de gym,

Haha emoties heb ik ook niet meer. Behalve moe zijn (als dat al een emotie is) en ik loop gewoon fucked up chagrijnig rond haha.

Ik zit ook nog op school en probeer gewoon wat prioriteiten te stellen naargelang lessen skippen of niet. Belangrijke ga ik, anderen dan weer niet. Dagen dat ik dan wat tijd heb prep ik wat of slaap ik gewoon.
 
Geen emoties, alleen maar op voedsel geconcentreerd niet eens meer op de wedstrijd zelf, maar op wat je daarna kan eten.

Op mijn werk continu de koelkast opentrekken kijken naar het eten van anderen sjaggie worden en koelkast maar weer dicht doen.

Zelfs de cappuccino in het standaard koffiezetapparaat doet me kwijlen haha.

Ja en vergeetachtig. Zal het wel zo proberen te plannen dat je in die periode niet net examens hebt of iets.

En een goede tip is inderdaad dit verpercentage proberen aan te houden, hoeft de prep niet zo lang te duren.

Al met al is het t wel waard hoor. Succes!
 
heel herkenbaar met bovengezegde..
tis zwaar, maar ligt er ook aan vanwaar je moet komen..hoeveel je moet droppen in je vet%
Ik zou indien je die hebt..(je vriendin) alvast waarschuwen als ik jou was ;-)
Want je bent echt alleen met jezelf bezig, honger, moe, trainen en repeat
 
heel herkenbaar met bovengezegde..
tis zwaar, maar ligt er ook aan vanwaar je moet komen..hoeveel je moet droppen in je vet%
Ik zou indien je die hebt..(je vriendin) alvast waarschuwen als ik jou was ;-)
Want je bent echt alleen met jezelf bezig, honger, moe, trainen en repeat

Idd en blij als de dag weer om is:roflol:
Dagen duurden echt lang . Leeft alleen naar je meals toe.
 
Momenteel ben ik bezig met me wedstrijd prep.

Me energie begint langzaam af te nemen, aan het eind van de avond ben ik kapot.'
Vooral na een No day met werk, ohh dan gaat de tijd zo langzaam.

Zoals eerder gezegd word ik leef echt naar me maaltijden toe.

Ook merk ik dat me concentratie minder is, soms ben ik gewoon wat aan het afdwalen in me gedachten.
 
Lastig .. sommige wandelen er relatief makkelijk door heen maar andere weer niet .
Bij mij is het echt heel verschillend geweest . Het ergste is dat ik zelfs naar huis gestuurd ben van mijn werk omdat ik amper kon lopen omdat ik zo kapot was .
Zelfs huilend uit de sportschool naar huis gegaan omdat ik het niet meer trok haha maar volgende dag stond ik er weer.

Je energie level concentratie vermogen enz enz zal dalen . Je zal sneller geïrriteerd raken door de kleinste dingen en het zelf niet eens in de gaten hebben .
Maar zoals de rest al aangeeft als je een partner hebt bereid die dan maar voor die leid het meest er onder. Dus sta vaak even stil in je prep om iets voor haar te doen .
Als je een cheat hebt dus met haar uit eten of zo enz enz .

En ind libido is 0 ...... de laatste weken
 
Ik had heel de dag door honger.Op het laatste begon ik te dromen over wit brood met nutella :)

Wakker worden van de honger,wat water drinken om mn maag te vullen en dan weer wakker worden omdat ik moest pissen :)

Ik had enorme last van stemmingswisselingen op het laatste.Was precies een zwangere vrouw :)
Ik werkte ze wel niet uit op mn omgeving.

En verder weinig lust om dingen te doen.

Werken en trainen zonder motivatie,meer deed ik niet op een dag.

Mijn allereerste cut heeft 11 maand en 2 weken geduurd.En van dag 1 tot de laatste dag gans de dag door honger.
2e cut was 8 maand.

Ik dacht met 4 maand toe te komen.Maar het resultaat was er nog niet.Dus of verder cutten of stoppen zonder mn doel te bereiken.Heb voor het eerste gekozen.

Ben van 79kg naar 59 kg gegaan.
 
Ik had heel de dag door honger.Op het laatste begon ik te dromen over wit brood met nutella :)

Wakker worden van de honger,wat water drinken om mn maag te vullen en dan weer wakker worden omdat ik moest pissen :)

Ik had enorme last van stemmingswisselingen op het laatste.Was precies een zwangere vrouw :)
Ik werkte ze wel niet uit op mn omgeving.

En verder weinig lust om dingen te doen.

Werken en trainen zonder motivatie,meer deed ik niet op een dag.

Mijn allereerste cut heeft 11 maand en 2 weken geduurd.En van dag 1 tot de laatste dag gans de dag door honger.
2e cut was 8 maand.

Ik dacht met 4 maand toe te komen.Maar het resultaat was er nog niet.Dus of verder cutten of stoppen zonder mn doel te bereiken.Heb voor het eerste gekozen.

11 maanden en 2 weken cutten? Hoeveel% stond je? 54?
 
11 maanden en 2 weken cutten? Hoeveel% stond je? 54?

Ik stond veel te vet,maar is dat van belang mss?heb gecut tot iets onder de 7% laatste 3 dagen minderen met water drinken en laatste 24uur niks meer drinken.
 
Ik stond veel te vet,maar is dat van belang mss?heb gecut tot iets onder de 7% laatste 3 dagen minderen met water drinken en laatste 24uur niks meer drinken.

Tuurlijk is dat van belang?
Als jij nooit boven de 10% bodyfat uit komt met bulken ben je binnen no time klaar met cutten voor je prep ;)
 
Tuurlijk is dat van belang?
Als jij nooit boven de 10% bodyfat uit komt met bulken ben je binnen no time klaar met cutten voor je prep ;)

Normaal laat ik mn BF% nooit zo hoog oplopen,Maar 4 maand eten wat de pot schaft en niet op mn eten kunnen letten.Tja ik word dan vet :)
Zeker als ze smorgens,smiddags en savonds bucht serveren :)
 
Tuurlijk is dat van belang?
Als jij nooit boven de 10% bodyfat uit komt met bulken ben je binnen no time klaar met cutten voor je prep ;)

Dat klopt.

Maar als ik even naar mezelf kijk naar hoe het plan van een wedstrijd begon en dat gebeurt bij meerderen wel op die manier.
Ik was nooit van plan wedstrijden te doen. Alleen door anderen die een (eerste) wedstrijd aan het overwegen waren heb ik destijds gezegd, okee ik ga er ook voor. Maar was toen ook nog behoorlijk vet en miste nog wat spiermassa. Dan gaat je cut lang duren hoor. Uiteindelijk was ik de enige van dat groepje die er stond.
 
Back
Naar boven