MuscleMeat

Hoe voelt cutten!!

Bezoekers in dit topic

blanex

Advanced Bodybuilder
Elite Member
15 jaar lid
Lid geworden
9 apr 2003
Berichten
809
Waardering
0
Misschien een rare vraag, maar ik ben nu een weekje bezig met cutten en moet zeggen dit gaat me te makkelijk!

Geen hongergevoel, niet suf, voel me nog steeds optimaal. ???

Ik heb altijd van: als ik het gevoel heb dat ik afval is het goed, maar nu is het eigenlijk niks!! Gaan deze gevoelens nog komen, of maak ik me druk om niks.

Snapske een beetje!! :D

Wat zijn jullie ervaringen!! :)
 
Ik spreek je over een paar weken wel... :D
Trust me, die honger komt wel
 
Idd... bij mezelf merk ik het al, begin onrustig te worden en heel erg gestresst :eek:

greetz,
Ron
 
ik had in het begin van de eerste week enorme honger, omdat ik toch een iets te grote stap naar beneden heb gemaakt. Maar me maag is er al redelijk aan gewend cq. gekrompen. maar wacht maar idd. over een paar weken piep je anders :D
 
uhhhmmm hehe hoe voelt cutten !!!CUT!!! :P
 
Ik vind de honger tot nu toe ook wel meevallen. Alleen vandaag na de squat kreeg ik een vervelend gevoel (licht overgeef gevoel). Zal wel energie tekort zijn...
 
Na de training lijk ik wel een diabetespatient, mijn honger naar koolhydraten is zo groot dat ik op dat moment mijn eigen ziel zou verkopen voor een heerlijke ijskoude dextrose/aardbeienwhey shake...
 
LOL, dit is mijn eerste week ook! Ik voel me ook nie anders, alleen elke dag het zelfde food komt me de oren uit!
 
LOL, dit is mijn eerste week ook! Ik voel me ook nie anders, alleen elke dag het zelfde food komt me de oor gaten uit! :D
 
Wacht maar tot je onder je setpoint komt :)
 
ik ben al iets meer dan 2 maanden bezig. In het begin was het heel erg wennen. Nu gaat het wel lekker maar soms heb ik wel een enorme honger. Ik ga lekker door tot ik doel heb bereikt (anders had ik er niet aan moeten beginnen vind ik).
 
Het begint te komen nu. Die zieke gedachten die naar lekker eten uitgaan.

uhhhhh, ik kan het, je hoeft niks,!!!!!!! :)
 
Gewoon BLIJVEN zeggen : "Ik hoef niets. Ik heb geen honger. M'n maag is vol" :P
maybe werkt het ook nog, haha

Ik doe nog tijdje wachten met cutten, en dan doe ik het ook maar kort, want ik zit nog steeds best laag in m'n vet.
ben pas in feb begonnen met BB en bulken
 
Vooral de eerste weken zijn het moelijkst, daarna went het gewoon en heb je ook niet meer zo snel honger enzo
 
Ik ben er mee gestopt. Woog vanmorgen 82,5 kg. Ben in 4 dagen laag in KH's al 4 kg vocht kwijt geraakt. Ik zie nu overal beetje strepen, maar ook oog ik heel wat minder massief. Ik heb gisteren een lang gesprek gehad op m'n nieuwe sportschool met 3 ervaren trainers (eentje trainde al 30 jaar). En die adviseerde me om gewoon door te bulken op een normaal niveau.... dus geen 5000 Kcal met 300-350 eiwit wat ik de laatste tijd deed, maar ongeveer 160-200 gram en 3800 - 4000 Kcal. En gewoon clean!

Ik ben nu net bezig met goed te groeien, zeker nu ik in m'n nieuwe gym train!! Als ik nu zou ga cutten, eindig ik op zon 74 kg hooguit... dan bulk ik nu liever wat langer door.

Ik merkte gisteren al best krachtverlies, en ik heb eigenlijk ook geen zin om te cutten, ik groei nu net zo lekker. Dusss... ik ga op een verstandige manier doorbulken,en zo clean mogelijk. Dit is niet zomaar een beslissing die ik gemaakt heb,ik heb echt een lange tijd met ze staan discussieren!! Ik vertrouw ze erop.

Ik ga m'n vet % laten meten,maar nu ik zoveel vocht kwijt ben, zal ik rond de 12-13% komen. Zonder aan te spannen zie ik m'n abs nog. Dus zit nu op t ideale punt om gewoon hard te groeien. Als ik de 90-95 raak,ga ik misschien pas weer denken om te cutten, niet omdat het toevallig zomer is !! Ik doe dit voor mezelf en niet voor andere (vrouwen) !!

(ik maak nu even zo'n lange post omdat er gisteren zoveel mensen op msn vroegen waarom ik niet ga cutten, hier m'n antwoord; wil je nog meer weten/vragen: pm me of vraag het hier).
 
Is mischien geen onverstandige keus...denk dat waneer je net begint en je nog niet moddevet bent je het beste een of 2 jaar kan gaan bulken. En dan niet met mega hoevelheden voedsel maar "gewoon"onze sortschool eigenaar heeft het niet zo op het eerst vet worden en dan weer 10 15 kg afvallen (voor bijv een wedstrijd) en ik moet zeggen hij ziet er het heel jaar goed uit!
 
Frenkpie zei:
Ik ben er mee gestopt. Woog vanmorgen 82,5 kg. Ben in 4 dagen laag in KH's al 4 kg vocht kwijt geraakt. Ik zie nu overal beetje strepen, maar ook oog ik heel wat minder massief. Ik heb gisteren een lang gesprek gehad op m'n nieuwe sportschool met 3 ervaren trainers (eentje trainde al 30 jaar). En die adviseerde me om gewoon door te bulken op een normaal niveau.... dus geen 5000 Kcal met 300-350 eiwit wat ik de laatste tijd deed, maar ongeveer 160-200 gram en 3800 - 4000 Kcal. En gewoon clean!

Ik ben nu net bezig met goed te groeien, zeker nu ik in m'n nieuwe gym train!! Als ik nu zou ga cutten, eindig ik op zon 74 kg hooguit... dan bulk ik nu liever wat langer door.

Ik merkte gisteren al best krachtverlies, en ik heb eigenlijk ook geen zin om te cutten, ik groei nu net zo lekker. Dusss... ik ga op een verstandige manier doorbulken,en zo clean mogelijk. Dit is niet zomaar een beslissing die ik gemaakt heb,ik heb echt een lange tijd met ze staan discussieren!! Ik vertrouw ze erop.

Ik ga m'n vet % laten meten,maar nu ik zoveel vocht kwijt ben, zal ik rond de 12-13% komen. Zonder aan te spannen zie ik m'n abs nog. Dus zit nu op t ideale punt om gewoon hard te groeien. Als ik de 90-95 raak,ga ik misschien pas weer denken om te cutten, niet omdat het toevallig zomer is !! Ik doe dit voor mezelf en niet voor andere (vrouwen) !!

(ik maak nu even zo'n lange post omdat er gisteren zoveel mensen op msn vroegen waarom ik niet ga cutten, hier m'n antwoord; wil je nog meer weten/vragen: pm me of vraag het hier).

Yo Frenk, met welke 3 BB's heb je staan lullen dan? Toevallig die gozert met dat zwarte hempie?

anyways, jah kracht en massa verlies dat hoort r nu emaal bij. Ik heb het r zelf ook wel een beetje moeilijk mee. Ik merk in mijn kracht nog niet veel. Maar als ik kijk, ik heb deze winter ongeveer 12 kg gepakt. Als ik nu goed ga cutten raak ik r weer 6 kg kwijt of zo. Dan heb ik gewoon maar 6 kg gepakt in een heel jaar.
Maarja, aan de andere kant ben ik ook echt zwaar ontevreden over mijn fysiek op dit moment en het vet MOET r gewoon echt af. Dat zijn keuzes die je moet maken he.

Ik kan me wel voorstellen dat jij, met je goede kracht en massa winst op dit moment, geen behoefte hebt aan cutten. Vooral omdat je meer een power BB'er bent is kracht verlies natuurlijk niet relaxed!

Ik zelf merk dat ik nu door het cutten wel weer meer motivatie heb gekregen! Ik heb ruim 1,5 jaar gebulkt en was toch een beetje op een platautje laatste tijd. Ik vind het wel leuk om voor de afwisseling ff helemaal anders bezig te zijn. Het volgevreten gevoel heeft plaats gemaakt voor vette honger. Toen ik gisteren terug kwam van trainen was ik echt uitgehongerd. Die shake was zoooo lekker :)

Ik heb maar besloten om de weegschaal even te laten voor wat het is en me puur en alleen op de spiegel te concentreren. Want als ik zie hoe ik kilo's kwijt raak waar ik zo lang hard voor gewerkt heb, tja, das nooit leuk natuurlijk...
 
Je weet hoe ik er over denk Frenkpie... goede beslissing dude!
 
@Rob G: met Frits (traint al 22 jaar), die ene grote kerel in dat zwarte hempje (traint ookal +10 jaar) en een wat oudere man met een brilletje (traint al 30 jaar). Adviseerde me om gewoon door te bulken, ik was verre weg van vet. En het zou zonde zijn om wat spiermassa en spierkracht te verliezen alleen om wat droger te worden, want ik moet er nóg meer moeite voor doen, om strax weer op ongeveer het zelfde niveau te komen als dat ik nu ben !

Zowiezo, wil ik misschien volgend jaar toch een wedstrijdje gaan proberen, misschien zelfs in powerliften én bb-ing, grotendeels om gewoon wedstrijdervaring op te doen. Ik kan best begrijpen dat jij nu wilt cutten, als je gewoon voor de afwisseling iets anders wilt doen en je vindt de kracht/spiermassa verlies niet erg.

Ik wil liever gewoon nóg sterker worden en gespierder en op een normaal vet % blijven dan dat ik de hele zomer eigenlijk stilsta, alleen om er iets beter uit te zien.... maar tja of ik er echt beter uit ga zien is weer ieder voor zich. Ik zal dan wel droger zijn, maar ook stuk minder vol ogen enz. En dat is wat ik toch mooi vind, volle spieren en met een lekker gevoel je trainingen opkrikken, jezelf voelen/zien groeien.
 
Back
Naar boven