AndroidHealthClinic

Hoe/waar laten testen op ADD?

Bezoekers in dit topic

Calyptus

Colossal Veteran
15 jaar lid
Lid geworden
28 aug 2005
Berichten
17.682
Waardering
3.298
Lengte
1m97
Massa
124kg
Vetpercentage
18%
Na een beetje onderzoek naar "studeermiddelen" alla relatine en adderall ben ik er toevallig op de symptomen van ADD gekomen.

Aangezien ik zowat elk symptoom dat erbij staat heb, en de school en jeugdverhalen van mensen die ADD hebben quasi hetzelfde zijn als wat ik in mijn jeugd heb meegemaakt, en een korte zelftest 90% waarschijnlijkheid geeft, zou ik me toch eens willen laten testen hierop.

Ik heb alleen geen flauw id hoe of waar, of hoeveel het zou kunnen kosten...

Iemand ervaring hiermee?
 
wat denk je van een huisarts?

Trouwens die symptomen zijn lekker algemeen. Iedereen heeft dan weleens ADD of kan er ervoor in aanmerking komen. Verzinsel van de pharmaceutische wereld

ADD kunt u onder andere herkennen aan de volgende symptomen of kenmerken:
Snel of makkelijk afgeleid.
Chaotisch.
Vergeetachtig.
Het uitstellen van verschillende taken of opdrachten.
Chronisch te laat komen.
Chronisch verveeld zijn.
Angst.
Depressie.
Weinig zelfwaardering.
Stemmingswisselingen.
Problemen een baan te vinden.
Rusteloosheid.
Overmatig middelengebruik of verslaving.
Relatieproblemen.
 
Laatst bewerkt:
Hehe precies hetzelfde hier, ik wordt ook getest maar hoe of waar weet ik niet.

Ik wordt doorgestuurd door een sociaal psychiater dus mij kost het niks, maar als je zomaar naar een psycholoog toestapt om je te laten testen ga je wel wat moeten dokken.
 
Hehe precies hetzelfde hier, ik wordt ook getest maar hoe of waar weet ik niet.

Ik wordt doorgestuurd door een sociaal psychiater dus mij kost het niks, maar als je zomaar naar een psycholoog toestapt om je te laten testen ga je wel wat moeten dokken.

Dat moest ik dus weten :D
 
wat denk je van een huisarts?

Trouwens die symptomen zijn lekker algemeen. Iedereen heeft dan weleens ADD of kan er ervoor in aanmerking komen. Verzinsel van de pharmaceutische wereld

ADD kunt u onder andere herkennen aan de volgende symptomen of kenmerken:
Snel of makkelijk afgeleid.
Chaotisch.
Vergeetachtig.
Het uitstellen van verschillende taken of opdrachten.
Chronisch te laat komen.
Chronisch verveeld zijn.
Angst.
Depressie.
Weinig zelfwaardering.
Stemmingswisselingen.

Vooral de eerste 6 zijn enorm aanwezig, depressie en laag zelfbeeld tijdens de puberteit maar dat had iedereen inderdaad.

Voor de rest;

gesprekken moeilijk kunnen volgen als ze lang duren. Middenin een gesprek besef ik plots dat ik al even aan iets anders aan het denken ben en totaal niet meer aan het meevolgen ben maar op automatische piloot leef. Ook als ik in een gesprek met iemand ben, er blaft een hond of komt een vogel voorbij en mijn aandacht is weg :D


Problemen met simpele zaken vanbuiten leren of te onthouden als namen van mensen ofzo, maar als er een structuur of een reden inzit lukt me dat zonder problemen.

Vraag mij niet hoe mensen waarmee ik 3 maand heb mee samengewerkt ook maar noemen, maar bv de chemische structuur van stanozolol, 17-alpha-methyl 5-alpha-androstano pyrazol 17-beta-ol kan ik zo opnoemen, ik kan zeggen welk deel voor wat zorgt en waarom het eraan zit enz...

Qua schoolresultaten merk ik dat ook zeer goed, pure blokvakken en taalvakken scoor ik slecht tot zeer matig, wiskundige/analytische vakken scoor ik goed tot zeer goed. Het bekende "Je kan veeeeel beter, je doet veel te weinig met zijn capaciteiten" heb ik heel mijn lagere school/middelbaar en nu heb ik het vorige week ook eerst in het hoger onderwijs gehoord.

Ik flater soms enorm, waar de grootste debiel nog mee zou lachen, en dan doe ik weer iets waar de rest met grote ogen op staan te kijken "wtf hoe heb je dat geflikt?".
Vooral als ik een commando of planning die ik niet zelf gemaakt heb moet opvolgen gebeurdt dat eerste, als ik zelf mijn ding mag doen gebeurd het 2de.

Ik ontwerp constant nieuwe structuren, nieuwe zaken, nieuwe schema's, whatever maar ik maak ze of nooit af of ik volg ze niet want ik ben met een nieuw ding bezig vanuit een andere gedachtengang.

Een professor zei maandje geleden na het verbeteren van een essay "Je bent net Leonardo Da Vinci, een hele hoop mooie id'en maar geen enkel deftig uitgewerkt." Ik had gewoon mooi de structuur gegeven en voor mij was het "af", maar de details had ik er niet bijgegeven, niet interessant genoeg.

Nu heb ik deze ochtend gevonden dat LDV hoogstwaarschijnlijk ADD had, de reden tot verder onderzoek. Het niet afmaken van zaken, en weinig oog voor details behoren ook tot ADD-symptomen behoren en is de reden waarom ik dit topic heb aangemaakt :D

Dus een geheel lijstje van al mijn symptomen die overeenkomen met dat van ADD

- chaotisch(iedereen die mij kent kan dit wel beamen, al zit er voor mij toch meestal een structuur in :D)

- vergeet en verlies veel (kan ik 1000 voorbeelden voor opnoemen, geen zin in)

- snel afgeleid(ex verteld iets enorm belangrijk, er vliegt een duif voorbij, ik volg duif, ex kwaad, mag met die duif gaan vogelen als het me zo weinig interesseerdt...)

- geen oog voor detail(vertik het nu bv om volledige zinnen te schrijven)

- slordig handschrift(ooit de bijnaam "de egyptenaar" gehad omdat mijn schrift lijkt op hieroglyphen :D)

- concentratiestoornissen bij oninteressante zaken (bv 3 pagina's lezen van leerstof, en dan pas "wakkerworden" en doorhebben dat je niks meer weet wat je gelezen hebt en eigenlijk aan het denken was van wie je de week erna best je eiwitten ging bestellen afhankelijk van de prijs, speed of delivery en betaalmethode, ps: het is bulkpowders geworden...)

- uitstellen van zaken(als ik aan iets begin dat me niet interesseerd krijg ik het vorige puntje constant, of zeg ik van "ach ik kan me nu niet concentreren, ik doe het wel om x uur, wat morgen wordt, wat het weekend wordt, enz enz)

- vergeetachtig in routinezaken(saaiencontroles bij bv controlerondes als nachtwaker, als ik niet allereerst de controllestripper, zaklamp, sleutels of het loopplan vergat, vergat ik altijd wel iets te checken, of liep ik een controlepunt gewoon voorbij zonder het te taggen omdat ik gewoon op automatische piloot liep en aan iets anders aan het denken was)


Ondertussen ik deze post schrijf ben ik gewoon ook aan het opzoeken over ADD en vind ik iets dat PERFECT mijn manier van denken beschrijft. Divergent denken...

Convergent denken: "Ik moet groentesoep maken, maar ik heb geen bleekselderie in huis. Ik ga naar de winkel en koop het."

Divergent denken: "Ik moet groentesoep maken, maar ik heb geen -luister eens wat een mooi lied op de radio- bleekselderie in huis. Gisteren had ik het nog wel in huis, maar ik heb het 's avonds opgegeten met een pindakaasdipsaus. Waarom heb ik dat dan ook gedaan? Maar het was trouwens best lekker. En nog puur natuur ook! 't Verbaasde me eigenlijk. Je zou denken dat het afschuwelijke combinatie zou zijn. Moet ik vaker doen, gezondere snacks naar binnen werken. Zoals die koekjes waarover nu zoveel reclame wordt gemaakt. Die worden gezoet met ahornsiroop. Ik vraag me trouwens af of ahornsiroop echt zoveel beter is dan suiker. Misschien dat er een website is die me dat kan vertellen. Als ik nu zoek onder hypoglykemie of diabetes... Nu ik toch de computer aan heb staan, kan ik meteen even kijken of er e-mailtjes zijn binnengekomen. O, kijk eens aan: een berichtje van Suzan. Geweldig, ze wil met me naar Riverdance in Londen. Ik ga meteen kijken bij Travel Plaza hoeveel een retourtje kost. Hoewel, ik ga eerst naar de stad om de cd van Riverdance alvast te kopen, dan ken ik de muziek voordat we erheen gaan. Er zit een reisbureau naast de platenzaak. Ik heb trouwens best wel honger. Wat zal ik vanavond eten? O ja, ik heb geen bleekselderie in huis..."

De rest schrijf ik morgen, anders ben ik om 3 uur nog bezig...
 
je bent net rainman

echt moeilijk voor mensen als je, je moet gewoon je weg in leven vinden, kan je dat weg jezelf niet vinden dan moet je hulp zoeken bij iemand dat ken mensen zoals je heel goed
 
Ik heb ADHD. Die diagnose is gesteld door een psychiater. Ik heb me laten doorverwijzen door mijn huisarts. Dat lijkt me ook voor jou een mooi begin.

Qua ziektekosten: bij mij werd het onderzoek volledig vergoed. Komt volgens mij wel uit de basisverzekering, dus eigen risico kan in rekening worden gebracht.

Wat ze doen is een psychologisch onderzoek. Hiermee sluiten ze andere oorzaken uit. Daarnaast moet je een IQ test doen, om te kijken of je niet gewoon het verstandelijke vermogen van een baviaan hebt ipv een stoornis.

Vervolgens krijg je te horen of ze vermoeden dat je AD(H)D hebt of niet + een eventueel behandelplan om je te helpen.
 
ik heb ook wel zoeits maar heb mij nooit laten testen

2s0e652.jpg
 
Adhd bestaat niet.
 

Ik citeer pat21: Verzinsel van de pharmaceutische wereld.

Bestond vroeger niet of toen was er tenminste nog geen sprake van 'concentratieprobleme' en weet ik nog allemaal wat
Iedereen ondervindt wel zo'n dingen als concentratieproblemen, verlaagd zelfbeeld, hyperactiviteit,..
Dat heet puberteit of geen karakter hebben (in mijn mening dan)

En hoe test je iemand op adhd? Je gaat naar een psycholoog met het voornemen dat je eigenlijk al adhd hebt maar je hebt gewoon zwart op wit confirmatie nodig dat je het hebt. Zodoende ga je je wss ook zo meer 'adhd-erig' gedragen.

Ik lees dat je een IQ test moet doen..
IQ tests zijn overrated. Je kan weldegelijk leren voor IQ test. De vragen zijn telkens van het zelfde principe van figuurtjes aanvullen tot A en B vertrekken op die tijd met die snelheid, wanneer komen ze aan..
En wil je rilatin krijgen dan vul je deze tot matig in?

Hoeveel kinderen worden er dezer dagen niet gediagnosticeerd met 'adhd'?
Belachelijk veel. Ze worden lekker gedoped, zo moeten de ouders minder moeite doen bij de opvoeding van een 'hyperactief' kind en zijn de leerkrachten ook blij omdat de kleine wat rustiger is in de klas.

Is er een geneesmiddel tegen 'adhd'? Neen..
Behoort allemaal tot de marketingplannen van de pharmaca bedrijven.
Geen onderzoeken meer doen naar geneesmiddelen maar naar medicijnen om de symptomen te onderdrukken zodat men genoodzaakt wordt om telkens maar hun pillenvoorraard bij te vullen.

Dit is mijn mening er over maar ik zal niet de enigste zijn die er zo over denkt en waarschijnlijk zullen er nog meer argumenten zijn.

Hier nog een mooi tekstje ook: http://www.spiritofmaat.com/archive/oct1/drfred.htm
 
wat denk je van een huisarts?

Trouwens die symptomen zijn lekker algemeen. Iedereen heeft dan weleens ADD of kan er ervoor in aanmerking komen. Verzinsel van de pharmaceutische wereld

Idd... zou trouwens ook niet blij worden met de gedachte dat ik heel mn leven lang een amfetamine moet slikken vanwege een gehypede 'ziekte'.
 
Ik citeer pat21: Verzinsel van de pharmaceutische wereld.

Bestond vroeger niet of toen was er tenminste nog geen sprake van 'concentratieprobleme' en weet ik nog allemaal wat
Iedereen ondervindt wel zo'n dingen als concentratieproblemen, verlaagd zelfbeeld, hyperactiviteit,..
Dat heet puberteit of geen karakter hebben (in mijn mening dan)

En hoe test je iemand op adhd? Je gaat naar een psycholoog met het voornemen dat je eigenlijk al adhd hebt maar je hebt gewoon zwart op wit confirmatie nodig dat je het hebt. Zodoende ga je je wss ook zo meer 'adhd-erig' gedragen.

Ik lees dat je een IQ test moet doen..
IQ tests zijn overrated. Je kan weldegelijk leren voor IQ test. De vragen zijn telkens van het zelfde principe van figuurtjes aanvullen tot A en B vertrekken op die tijd met die snelheid, wanneer komen ze aan..
En wil je rilatin krijgen dan vul je deze tot matig in?

Hoeveel kinderen worden er dezer dagen niet gediagnosticeerd met 'adhd'?
Belachelijk veel. Ze worden lekker gedoped, zo moeten de ouders minder moeite doen bij de opvoeding van een 'hyperactief' kind en zijn de leerkrachten ook blij omdat de kleine wat rustiger is in de klas.

Is er een geneesmiddel tegen 'adhd'? Neen..
Behoort allemaal tot de marketingplannen van de pharmaca bedrijven.
Geen onderzoeken meer doen naar geneesmiddelen maar naar medicijnen om de symptomen te onderdrukken zodat men genoodzaakt wordt om telkens maar hun pillenvoorraard bij te vullen.

Dit is mijn mening er over maar ik zal niet de enigste zijn die er zo over denkt en waarschijnlijk zullen er nog meer argumenten zijn.

Hier nog een mooi tekstje ook: http://www.spiritofmaat.com/archive/oct1/drfred.htm
Toch wel grappig dat het DAT en D4 gen geassocieerd is met ADHD.

J Abnorm Psychol. 2008 Nov;117(4):869-80.
Relations between multi-informant assessments of ADHD symptoms, DAT1, and DRD4.
Gizer IR, Waldman ID, Abramowitz A, Barr CL, Feng Y, Wigg KG, Misener VL, Rowe DC.

Department of Psychology, Emory University, 532 N. Kilgo Circle, Atlanta, GA 30322, USA. igizer@emory.edu
Abstract
Researchers conducting candidate gene studies of attention-deficit/hyperactivity disorder (ADHD) typically obtain symptom ratings from multiple informants (i.e., mothers, fathers, and teachers) and use a psychologist's best estimate or a simple algorithm, such as taking the highest symptom ratings across informants, to construct diagnostic phenotypes for estimating association. Nonetheless, these methods have never been empirically validated in the context of a molecular genetic study. In the current study, the authors systematically evaluated several methods of operationalizing phenotypes and the resulting evidence for association between ADHD and the candidate genes: dopamine transporter gene (DAT1) and dopamine D4 receptor gene (DRD4). Use of symptom scores as continuous scales in regression analysis suggested that the combination of mother and teacher ratings yielded the strongest evidence for association between hyperactive-impulsive ADHD symptoms and DAT1 and between inattentive ADHD symptoms and DRD4. Teacher ratings alone were sufficient for evaluating the association between inattentive symptoms and DAT1. Further, this regression-based method consistently yielded stronger evidence for association among ADHD symptoms, DAT1, and DRD4 than did three simple algorithms (i.e., the and, or, and averaging rules). The implications of these results for future molecular genetic studies of ADHD are discussed. (PsycINFO Database Record (c) 2008 APA, all rights reserved).

Stimulanten draaien de dopamine transporter om en verhogen zo effectief de hoeveelheid dopamine wat op zijn buurt de D4 receptor activeerd en zo de symptonen omdraait, in de toekomst komen er nog wel selective D4 agonisten beschikbaar (even effect als methylphenidate).
 
Ik citeer pat21: Verzinsel van de pharmaceutische wereld.

Bestond vroeger niet of toen was er tenminste nog geen sprake van 'concentratieprobleme' en weet ik nog allemaal wat
Iedereen ondervindt wel zo'n dingen als concentratieproblemen, verlaagd zelfbeeld, hyperactiviteit,..
Dat heet puberteit of geen karakter hebben (in mijn mening dan)

En hoe test je iemand op adhd? Je gaat naar een psycholoog met het voornemen dat je eigenlijk al adhd hebt maar je hebt gewoon zwart op wit confirmatie nodig dat je het hebt. Zodoende ga je je wss ook zo meer 'adhd-erig' gedragen.

Ik lees dat je een IQ test moet doen..
IQ tests zijn overrated. Je kan weldegelijk leren voor IQ test. De vragen zijn telkens van het zelfde principe van figuurtjes aanvullen tot A en B vertrekken op die tijd met die snelheid, wanneer komen ze aan..
En wil je rilatin krijgen dan vul je deze tot matig in?

Hoeveel kinderen worden er dezer dagen niet gediagnosticeerd met 'adhd'?
Belachelijk veel. Ze worden lekker gedoped, zo moeten de ouders minder moeite doen bij de opvoeding van een 'hyperactief' kind en zijn de leerkrachten ook blij omdat de kleine wat rustiger is in de klas.

Is er een geneesmiddel tegen 'adhd'? Neen..
Behoort allemaal tot de marketingplannen van de pharmaca bedrijven.
Geen onderzoeken meer doen naar geneesmiddelen maar naar medicijnen om de symptomen te onderdrukken zodat men genoodzaakt wordt om telkens maar hun pillenvoorraard bij te vullen.

Dit is mijn mening er over maar ik zal niet de enigste zijn die er zo over denkt en waarschijnlijk zullen er nog meer argumenten zijn.

Hier nog een mooi tekstje ook: http://www.spiritofmaat.com/archive/oct1/drfred.htm

Wat een onzin zeg. Ik geloof best dat er kinderen zijn die onterecht de diagnose ADHD krijgen. Dat men ergens vroeger geen term voor had, betekent echter niet dat het niet bestaat.

Dat een IQ test niet alles is snap ik ook wel. In het geval van een ADHD diagnose is hij alleen bedoelt om te kijken of je niet achterlijk bent. Dat is een normaal onderdeel van een psychologisch onderzoek. Het is dus niet zo dat je automatisch de stempel ADHD krijgt bij een bepaalde score.

Daarnaast betekent een diagnose niet meteen dat je medicijnen moet krijgen. Ik heb nooit Ritalin of Concerta voorgeschreven gekregen. In plaats daarvan heb ik begeleiding gehad op de punten waarvoor ik in de eerste plaats ben doorverwezen. Zoals het aanbrengen van meer structuur in mijn dag en oefeningen om mijn concentratie te verbeteren.

Bij mij hebben ze de diagnose pas een paar jaar terug gesteld en ik zou willen dat ze er toen ik jonger was al achter waren gekomen. Daar had ik waarschijnlijk een hoop baat bij gehad tijdens mijn schoolcarrière. Het is gewoon iets om rekening mee te houden, juist omdat zoveel kinderen er last van hebben.
 
Wat een onzin zeg. Ik geloof best dat er kinderen zijn die onterecht de diagnose ADHD krijgen. Dat men ergens vroeger geen term voor had, betekent echter niet dat het niet bestaat.

Dat een IQ test niet alles is snap ik ook wel. In het geval van een ADHD diagnose is hij alleen bedoelt om te kijken of je niet achterlijk bent. Dat is een normaal onderdeel van een psychologisch onderzoek. Het is dus niet zo dat je automatisch de stempel ADHD krijgt bij een bepaalde score.

Daarnaast betekent een diagnose niet meteen dat je medicijnen moet krijgen. Ik heb nooit Ritalin of Concerta voorgeschreven gekregen. In plaats daarvan heb ik begeleiding gehad op de punten waarvoor ik in de eerste plaats ben doorverwezen. Zoals het aanbrengen van meer structuur in mijn dag en oefeningen om mijn concentratie te verbeteren.

Bij mij hebben ze de diagnose pas een paar jaar terug gesteld en ik zou willen dat ze er toen ik jonger was al achter waren gekomen. Daar had ik waarschijnlijk een hoop baat bij gehad tijdens mijn schoolcarrière. Het is gewoon iets om rekening mee te houden, juist omdat zoveel kinderen er last van hebben.
Idd :roflol:

J Clin Psychopharmacol. 2008 Jun;28(3 Suppl 2):S39-45.
Catecholamine dysfunction in attention-deficit/hyperactivity disorder: an update.
Prince J.

Department of Child Psychiatry, Massachusetts General Hospital, Harvard Medical School, Boston, MA 02114, USA. jprince@partners.org
Abstract
Attention-deficit/hyperactivity disorder (ADHD) is a heterogeneous disease that affects children, adolescents, and adults. Genetic research has confirmed that there is a large hereditary component to this condition and has helped identify some of the genes associated with it. Among these are several genes associated with the catecholaminergic system including the dopamine receptor genes (DRD4 and DRD5), the dopamine transporter gene, and the gene for dopamine beta-hydroxylase, which catalyzes conversion of dopamine to norepinephrine. Attention-deficit/hyperactivity disorder is believed to be a result of abnormalities in the frontal regions of the brain, particularly the prefrontal cortex and associated subcortical structures and circuits. Underpinning these abnormalities are disturbances of catecholamine neurotransmission. Studies have demonstrated that patients with ADHD have depleted levels of dopamine and norepinephrine thought to be largely the result of dysfunction of their respective transporter systems. The efficacy of stimulant agents confirms that the neurotransmitter abnormalities seen in ADHD are primarily catecholaminergic in origin. This article focuses on the catecholaminergic networks of higher cognitive functions such as attention and focus and of motor functions that may be associated with such networks, reviewing both the physiology of such functions and the pathophysiology of ADHD. Researchers are currently investigating whether other neurotransmitter systems may be partially involved and are investigating whether agents that affect these other systems will prove complementary to currently used treatments.

Studies have demonstrated that patients with ADHD have depleted levels of dopamine and norepinephrine thought to be largely the result of dysfunction of their respective transporter systems.
Whait whut? Je zou bijna gaan denken dat ADHD echt bestaat!:eek:
 
ik heb zelf ook last van ADD.. vet irritant.. kan me ook niet focussen etc.
snel afgeleid of hyperfocus vooral als ik savonds aan het gamen ben ofzo
binnekort naar GGZ want waarschijnlijk ga ik weer aan de ritalin.. ben vergeet achtig etc.
het is zeker k*t. hopelijk werken die pillen een beetje anders maar door verkopen heb ze vroeger ook gehad maar eigenlijk nooit genomen nu wat verstandiger (klein beetje maar)
nu weer hele shit doorlopen.. kost me alleen niks :)
 
wat denk je van een huisarts?

FOUT.

PsyQ, Adhd voor volwassenen.


zou trouwens ook niet blij worden met de gedachte dat ik heel mn leven lang een amfetamine moet slikken vanwege een gehypede 'ziekte'.

Ow, mijn gaat juist eindelijk fantastisch sinds ik dexamfetamine slik. :rolleyes:




+1 voor Lavazza.


En mensen die geen bal verstand hebben waar ze over praten, hou gewoon je bek man. Jullie mening heeft geen enkele waarde. :rolleyes:
 
Is er een geneesmiddel tegen 'adhd'? Neen..
Behoort allemaal tot de marketingplannen van de pharmaca bedrijven.
Geen onderzoeken meer doen naar geneesmiddelen maar naar medicijnen om de symptomen te onderdrukken zodat men genoodzaakt wordt om telkens maar hun pillenvoorraard bij te vullen.

Dit is mijn mening er over maar ik zal niet de enigste zijn die er zo over denkt en waarschijnlijk zullen er nog meer argumenten zijn.

Hier nog een mooi tekstje ook: http://www.spiritofmaat.com/archive/oct1/drfred.htm


Je moet minder films kijken, met je complot theorie-tjes over de Pharma Industrie...:eek:
Ik ben het zeker eens dat de "symptomen" bij ieder mens wel voorkomen, ik geloof zeker dat er heel veel mensen met AD(H)D worden gediagnostiseerd terwijl ze in werkelijkheid geen ADHD hebben.
Die vragenlijsten die ik moest invullen bij PsYQ vond ik eerlijk gezegd een onbetrouwbaar oordeel geven.
Maar AD(H)D bestaat ZEKER. Het is niet echt voor te stellen hoe het is om AD(h)D te hebben. Mensen weten amper wat ADHD inhoud.. druk, onrustig, concentratie bla bla bla.. BULLSHIT. Het brein, daarmee bedoel ik het gedachten gang, van een ADHD'er is afwijkend van een "normaal" mens.
Maar als je heel je leven zo leeft, en niet anders gewend bent, zal je er ook hoogst waarschijnlijk nooit achter komen..

Zo was dat bij mij, totdat ik Speed ging gebruiken. Een nieuw wereld ging voor mij open. Ik zag voor t eerst in mijn leven het volle potentie van mijn brein.
Het was alsof mijn gedachte patroon bestond uit puzzelstukjes die door elkaar rond vlogen in mijn hoofd opeens allemaal vanzelf op hun plek vielen.
Ik werd er niet rustig van, maar ik benutte mijn brein veel beter voor denken en doen.

Ik slik nu Dexamfetamine. Ik heb GEEN ENKELE bijwerkingen meegemaakt.. (Bij ritalin was dat ander verhaal, maar methylfenidaat sloeg ook niet aan bij mij..)

Ik voel me 100% mezelf. Ik eet, slaap en voor mijn gevoel verandert er helemaal niks.
Toch zegt iedereen om mij heen dat het een wereld van verschil is waneer ik me medicatie neem en waneer ik dat nog niet gedaan heb.

Dus je mag alles vinden, maar als zegt dat ADHD niet bestaat, of dat medicatie ervoor niet bestaat, ben je gewoon een idioot. :)

Doei.
 
Dus je mag alles vinden, maar als zegt dat ADHD niet bestaat, of dat medicatie ervoor niet bestaat, ben je gewoon een idioot. :)

Doei.

En zo is het:).
 
Back
Naar boven