MuscleMeat

Hoe warmen jullie op??? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

RiVer

Cool Novice
15 jaar lid
Lid geworden
23 nov 2002
Berichten
56
Waardering
0
Beginnen jullie met een beetje fietsen op een home trainer, of een loopband voor een minuut of 5 voordat je start om je bloed een beetje rond te laten circuleren, of net als ik 1 of 2 setjes om er in te komen, en dan lekker te gaan trainen, of misschien wel beide???
 
Eerst fietsen, inderdaad een minuut of 5, daarna met een stok zittend opdrukbewegingen maken omhoog en naar voren, en horizontaal draaien met stok in de nek.

Greetz
 
6 minuten fietsen, daarna een paar oefeningen met lichte dumbels
 
rekken, strekken en 2 setjes van 20 herhalingen met een licht gewicht
 
2-3 min fietsen. + 2 min roeien
 
Functioneel opwarmen met de oefening waarmee ik ga beginnen.
Behalve als ik met squats begin in mijn benentraining, dan begin ik met leg extension opwarming.

DJ wat is het voordeel van 6 minuten op de fiets boven 5 minuten of 7 minuten?
(Net als in die film van "There's something about Mary": "7 minutes abs instead of 8 minutes abs, and if you're not satisfied we will send you the last minute free!!!" :D)
 
Ik warm niet op, hoogstens ff een paar minuutjes fietsen..
 
5 minuten fietsen (of hardlopen) bij wijze van algemene warming up) en dan 20x opdrukken voor borsttraining, of gewoon de eerste oefening met minder gewicht voor de andere trainingen.
 
Fietsen enkel bij benen. Alle andere groepen eerste oef 2 sets aan respectievelijk 40 en 60% 20-10 reps naargelang de groep.
 
hmmz soms ff 6 minuten hardlopen..

Soms een licht setje..

En soms warm ik helemaal niet op :D
 
DJ wat is het voordeel van 6 minuten op de fiets boven 5 minuten of 7 minuten?
(Net als in die film van "There's something about Mary": "7 minutes abs instead of 8 minutes abs, and if you're not satisfied we will send you the last minute free!!!" :D)

Omdat je bij die fietsapparaat 3, 6 , 12 ,25, etc minuten kan kiezen en geen 5 :D
 
Laatst bewerkt:
ff 2 a 3 min fietsen om warm te worden (als ik er zin in heb :p)

Daarna funtioneel met licht gewicht opwarmen.
1 setje licht, 2e setje medium licht

daarna knallen
 
2 setjes, bijvoorbeeld bij borst, met alleen de stang. zonder gewichten. anders met lichte dumbbells

ik ga trouwens al (zo sportief als ik ben ;);)) met die fiets erheen
 
1 setje met 60%.
That's it.

Cooling down ook niet trouwens.
 
10 min. naar sportschool fietsen en daar aangekomen 10 min. hardlopen op 7,5 km/h.
 
Originally posted by RiVer
Beginnen jullie met een beetje fietsen op een home trainer, of een loopband voor een minuut of 5 voordat je start om je bloed een beetje rond te laten circuleren, of net als ik 1 of 2 setjes om er in te komen, en dan lekker te gaan trainen, of misschien wel beide???

2-3 setjes om erin te komen, meer niet.

SQ : eerst 70, dan 100 of 110 en ten laatste 120 of 130

BE : meestal eerst 60, dan 90

DL : ALS ik al opwarm voor deadlift dan is het eerst 120, en dan 140
 
Back
Naar boven