MuscleMeat

hoe warmen jullie op? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

dandyman

Huge Freak
15 jaar lid
Lid geworden
1 mrt 2003
Berichten
7.925
Waardering
1
warmen jullie allleen bij de eerste set op met een licht gewicht of ook bij de tweede set?

ik ga altijd voor 20 reps bij mn eertse sets om vervolgens 10-8-6 te gaan. de daaropvolgende sets zonder op te warmen.

meestal ga ik nog met de fiets naar de gym dus ben ik al warm. indien ik met de auto ga zijn t meestal nog enkele opwarmsets extra.
 
Eerst 10 minuutjes rustig fietsen. Dan wat rekken enzo. Twee setjes van 12 reps met een licht gewicht en daarna knallen. :D

Als ik m'n eerste setje ga doen voor schouders dan warm ik ook weer op omdat ik dat gewoon nodig heb. Net als het rekken tussen m'n schouder setjes.
 
Laatst bewerkt:
Ik doe altijd buikspieroefeningen als opwarmertje....daarna bij de eerste oefening van een lichaamsdeel 1 opwarmsetje van ongeveer 20 reps.

Works for me.
 
20 reps, voordat ik begin 10-8-6.
 
Ik doe alleen bij de eerste oefening opwarmset. Het te gebruiken trainingsgewicht is hierbij bepalend hoeveel sets dit zijn (hoe zwaarder, des te meer opwarmsets)

Bij de daarop volgende oefeningen doe ik alleen een "voel" set. Dwz dat ik een gewicht waarmee ik normaal 12 reps oid kan, alleen doe ik er maar een stuk of 5 om aan te voelen hoe de oefening gaat. Het "gevoel" wat ik hierbij heb bepaald wat het uiteindelijke trainingsgewicht word (NIET IETS VOOR BEGINNERS)
 
Originally posted by 3XL
Ik doe alleen bij de eerste oefening opwarmset. Het te gebruiken trainingsgewicht is hierbij bepalend hoeveel sets dit zijn (hoe zwaarder, des te meer opwarmsets)

Bij de daarop volgende oefeningen doe ik alleen een "voel" set. Dwz dat ik een gewicht waarmee ik normaal 12 reps oid kan, alleen doe ik er maar een stuk of 5 om aan te voelen hoe de oefening gaat. Het "gevoel" wat ik hierbij heb bepaald wat het uiteindelijke trainingsgewicht word (NIET IETS VOOR BEGINNERS)

Klopt, dat laatste doe ik ook, als die paar keer niet wil dan voel je gelijk dat je iets lager in het gewicht moet gaan zitten.
 
ik warm op met een licht gewicht alleen bij mijn eerste set voor 15-20 herhalingen om vervolgens 10-8-6 of 8-8-6 te pakken.
 
eerst ff fietsen 10 min. dan ff rekken. Vervolgens 10 -8-6-3
 
Minuutje of 4 roeien op een Concept2, bijna hele lichaam in actie.
 
Eerst gewoon een compound oefening met 15 reps ofzo, langzaam uitvoeren uiteraard. Ongeveer op de helft van het gewicht dat ik wil doen. Na een minuutje ofzo pak ik 75% van het giwicht wat ik wil doen en doe dat dan 3 of 4 keer, om wat te wennen aan het feit dat ik dadelijk zware gewichten moet doen!! Ongeveer hetzelfde als 3XL & Medus@ dus.
 
Originally posted by 3XL
Ik doe alleen bij de eerste oefening opwarmset. Het te gebruiken trainingsgewicht is hierbij bepalend hoeveel sets dit zijn (hoe zwaarder, des te meer opwarmsets)

Bij de daarop volgende oefeningen doe ik alleen een "voel" set. Dwz dat ik een gewicht waarmee ik normaal 12 reps oid kan, alleen doe ik er maar een stuk of 5 om aan te voelen hoe de oefening gaat. Het "gevoel" wat ik hierbij heb bepaald wat het uiteindelijke trainingsgewicht word (NIET IETS VOOR BEGINNERS)

zo doe ik het ook.
 
Ik warm altijd op met een licht gewicht en relatief hoog gewicht.. bij de 1e
oefening voor de spiergroep die ik ga doen.


Bij elke oefening doe ik wel min of meer een soort voel set..

niet tot voelen maar gewoon of het lekker aanvoelt..
 
bovenlichaam: bankdrukken met losse stang, 50reps, daarna gewicht opbouwen

benen: ruim een uur spinning
 
Vier minuutjes roeien op de machine, dan ben ik warm genoeg.
 
Ik ga altijd op de fiets naar de sportschool, 15 min fietsen ofzo. Dan ben je als iets opgewarmd.

En de oefening waar ik mee begin, doe ik altijd wat opwarm setjes. En soms je armen wat strekken.
 
Altijd specifiek voor wat ik ga trainen en zoals 3X zei even een voelset.
Dat fietsen voor de training heb ik altijd grote flauwekul gevonden als je bijv schouders, borst, rug of armen gaat trainen (tenzij je je handen op de pedalen zou zetten, maar dat is weer iets voor het hardcore topic)

Waarom doen mensen dat nog?
Cardiovasculaire tuning? Pulmonale (long) voorbereiding?:rolleyes:
Dat gebeurd heus wel als je functioneel bezig bent hoor!
Ik ben al een paar jaar bezig met trainen en nog nooit gefietst en ik ben nog niet dood of heb hartaanvallen of krampen gehad.
 
20 mins fietsen naar sportschool,20 mins warmlopen,stretchen,lies rekken[oh yeahh],warm up sets bij eerste oefening,warm up sets 2e oefening ->>> voor de rest gewone training
 
En wat blijft er nog over van je koolhydraat voorraad om goed te trainen na al dit werk?
 
Originally posted by Scighera
bovenlichaam: bankdrukken met losse stang, 50reps, daarna gewicht opbouwen

benen: ruim een uur spinning

50 reps? :eek:
 
Mis trouwens Oli, neem aan dat hij met palen opwarmt :) Verder graag niet verzanden in gare hanenhok postings, maar dat kwam gewoon in me op.
 
Back
Naar boven