MuscleMeat

Hoe weeg je 5 gram af ongeveer?? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Mr.O

Novice
15 jaar lid
Lid geworden
21 okt 2004
Berichten
23
Waardering
0
Hey allemaal,

Heb net eenn pot creatine gekocht maar vroeg me af hoe weeg je 5 gram af ongeveer?
1 theelepel 1 eetlepel ???
 
Je zou van een Mr.O verwachten dat hij wel wat preciezer omgaat met grammen en milligrammen :D

Maar goed: 1 goeie niet afgestreken theelepel volstaat ongeveer voor 5 gram creatine.
 
Zit er geen lepeltje bij? Moet je ff in de pot graaien. Die dingen zitten, net als bij Wheypotten, soms onderin.
Ik weeg mijn shit (geen creatine maar whey en eten) af met een voedingsweegschaaltje. Als je rondzoekt kun je die voor weinig poen op de kop tikken en die shit is retehandig!
 
Voor een eurootje of 20 heb je idd een digitale weegschaal nauwkeurig tot 1 gram. 5 gram zal ongeveer een volle theelepel zijn.
 
Ik heb voor 60 euro een hele mooie digiweegschaal. :cool:
 
@ splendid

Thnx das snel
 
@ allemaal

Jullie responses zijn sneller dan ik typ :rolleyes:

Thnx
 
Mr.O zei:
@ allemaal

Jullie responses zijn sneller dan ik typ :rolleyes:

Thnx


dan ben je nog nooit op superdudes/sugababes forum geweest.. 1 topic maken, en binnen 1 minuut 100 berichtjes :D
 
FrederX zei:
dan ben je nog nooit op superdudes/sugababes forum geweest.. 1 topic maken, en binnen 1 minuut 100 berichtjes :D

Vooral als je een topic aanmaakt over de geaardheid van **!G_liciousboy :P


Azrael zei:
Ik heb voor 60 euro een hele mooie digiweegschaal. :cool:

Tssk, Patser... :D
 
2 theelepeltjes bij mij thuis.
 
Gewoon met koffie lepel erin, niet zeiken van die halve gram meer of minder, moet je maar zorgen dat je wat meer pakt, dan plas je het uit ;)
 
een onafgestreken soeplepel :thumbup:
 
ik gebruik creatine van sportslab, zit een schepje bij van 5 ml. Gezien het volume van de pot en het aantal grammen creatine in de pot schat ik dat die 5 ml gelijk is aan 5 gram.

En het schepje vind ik behoorlijk groter dan een theelepel.

edit: ff 10 schepjes afgewogen -> ongeveer 50 gram

dus 1 schepje, 5 ml is inderdaad gelijk aan 5 gram.

voor de zekerheid zou ik dus wel ff gaan wegen danwel een meegeleverd schepje gebruiken
 
Tja telkens wegen lijkt me echt zinloos (tenzij je een zuinigaard bent ;)), of je nu 2x per dag 4.5gram , of 2x per dag 5.5 gram neemt, je resultaten gaan er niet minder of meer op zijn hoor.
 
MonsterStrength zei:
Tja telkens wegen lijkt me echt zinloos (tenzij je een zuinigaard bent ;)), of je nu 2x per dag 4.5gram , of 2x per dag 5.5 gram neemt, je resultaten gaan er niet minder of meer op zijn hoor.

klopt, maar zulke dingen mag ik graag ff zeker weten.

zo is een schep whey van 25 ml maar 10 gram poeder
en een schep dextrose van 25 ml is iets van 20 gram.


Volgens mij zat mensen die als ze een scherp wei pakken, denken dat ze 25 gram hebben
 
Ja tuurlijk moet je het de eerste maal afwegen, maar ik bedoel maar niet elke schep die je in je shake of glas doet eerst ff op een weegschaaltje leggen, steekt niet zo nauw :)
 
MonsterStrength zei:
Tja telkens wegen lijkt me echt zinloos (tenzij je een zuinigaard bent ;)), of je nu 2x per dag 4.5gram , of 2x per dag 5.5 gram neemt, je resultaten gaan er niet minder of meer op zijn hoor.

Nee, maar je portomonee gaat er wel leger van raken, niet iedereen heeft een sponsor he ;)
 
Ah komaan, zelfs als je niet gesponsord word, creatine kost amper €20 voor 500 gram, nu niet bitchen hé ;)
 
Back
Naar boven