MuscleMeat

Hoe weet je nou of je alles in goede verhouding traint.

Bezoekers in dit topic

Joost1983

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
7 jan 2008
Berichten
111
Waardering
0
Dit is een vraag die mij de laatste tijd bezig houdt. Hoe zorg ik ervoor dat ik alle oefeningen in een goede verhouding train. Daarbij gaat het vooral om het gewicht dat ik gebruik. Kijk ik weet bijvoorbeeld dat het gewicht van bankdrukken hoger moet zijn dan die van de fly. Maar hoeveel dan? Zijn daar bepaalde ideale verhoudingen in?. Bijvoorbeeld het gewicht van de fly moet ...% zijn van het gewicht van bankdrukken. Zoiets bedoel ik.
Graag zou ik hier een antwoord op willen als die er is.
 
Niet te veel over nadenken... Komt vanzelf wel goed.
Als je makkelijk meer dan 8 reps met een gewicht kan maken, verhoog het dan.
Zolang je dit blijft aanhouden zit je wel goed denk ik?
 
Er zijn wel wat artikels over... dit is de bekendste denk ik

http://www.t-nation.com/readArticle.do?id=1823834

Maar zoiets zal nooit voor iedereen gelijk zijn. Zorg er gewoon voor dat je niet teveel oefeningen voor één spier doet en dat je al je oefeningen goed zwaar doet, das alles wat nodig is.
 
Mooi artikel scrained
 
lijkt mij dat de meesten de spieren in verhouding willen dan het gewicht wat je tilt.
 
Dat is precies ook wat ik bedoel hoor. Je wilt dat alles in een goede verhouding is. Dat ene artikel ging daar ook wel mooi op in.
 
Grote borst + Grote armen + Kleine benen + Tiny back = In verhouding als ik de meeste gasten hier mag geloven.
 
Ach om die gewichten moet je je niet druk maken Joost. Gewoon bij elke oefenning zo hard mogelijk je best doen ..

Niemand zijn lichaam is gelijk en een echte verhouding tussen oefenningen bestaat er dus niet (voor mij toch niet)

Maak je daarin niet druk en hang lekker het beest uit ;)
 
Zie gew dat je full body traint.bv dag benen/rug dag triceps/borst dag biceps/schouders
En de rest komt vanzelf en alles gaat wel goed in verhouding zijn zie wel dat je elke spier groep goed traint. en niet de een meer als de ander.

succes kerel
 
op rug/benen dag train je meer dann 50% van je spiermassa en op biceps schouders, wat? 15%?

Lijkt mij verre van optimaal
 
maakt toch niks uit? traint gew 5 keer de week zo alles goed aan bod komt
 
op rug/benen dag train je meer dann 50% van je spiermassa en op biceps schouders, wat? 15%?

Lijkt mij verre van optimaal

True .. nog niet aan gedacht ..

Neem altijd grote spiergroepen same met kleine

bv Biceps en Rug
Triceps en Borst
Benen en schouders

of je traint 4-5 keer per week en kunt nog wat dieper ingaan op elke spiergroep ..

Ik train 5 keer per week
 
Back
Naar boven