Fitness Seller

Hoe weet je wat goed voor je werkt, en wat niet?

Bezoekers in dit topic

Vinny

Competitive Bodybuilder
20 jaar lid
Lid geworden
26 dec 2002
Berichten
2.202
Waardering
0
Als je bv een nieuwe oef in je schema hebt, Hoe weet je of het goed voor je werkt of niet? Voel je dat aan? of moet je je schema afmaken en dan kijken of het goed heeft gewerkt of niet, maar dan zullen de gains toch niet zo duidelijk zijn..alleen maar omdat je van oef bent verandert?



:( THIS IS CONFUSING :(
 
Ja hoe weet je of hij werkt... Als je speirpijn hebt of krijgt, als je nergens last van hebt. Als het goed aanvoelt is er niets mis mee, maar je kunt ook een schema maken waarin je een aantal weken afwisselt met oefeningen.
 
dat kan je vaak enkel uitmaken (spijtig genoeg voor sommigen) op termijn.

dus niet na een week, maar na een maand of 2 meestal

OF het advies volgen van anderen, maar dat is een risico geval. daarom dat je jezelf ge moet documenteren en zowel de pro's als con's van iets moet durven aankijken.
 
feitelijk werkt ALLES, het probleem is : wat werkt beter?
 
Tja, ikzelf ben nog maar net begonnen met bb, maar ik voel het ook niet altijd, door een branderig gevoel of spierpijn, terwijl ik wel max. ga met sets/reps. Zal wel goed zijn... ?

Ik heb ook wel eens dat ik bij het derde setje bij de 4e rep ofzo blijf hangen en dat ik ineens echt niet meer verder kan, dan ben ik echt tot mijn max. gegaan. Maar dan heb ik mijn derde setje niet af kunnen maken, maar omdat ik tot mijn max. ben gegaan lijkt het me niet dat de oefening mislukt is, integendeel toch?

sry voor mijn vraag zo tussendoor maar leek mij wel geschikt in dit topic :)
 
Originally posted by Spike
feitelijk werkt ALLES, het probleem is : wat werkt beter?


maar als je de basis compoud oef doe, dan zit je meestal toch wel goed toch?

( benchpress / skullcrushers / barbell curls / dumbbell curls / deadlifts / BB rows / lateral raise /squat etc )
 
dat wel.

maar ik heb het over verschillende andere dingen, zoals
-frequentie
-rep/set/weight schema
-etc etc
 
stel dat je 2 maanden 10-8-6 doet, en dan 2 maanden 8-8-8.

Stel 8-8-8 werkt beter, maar hoe merk je dat dan? het verschil zal toch niet echt zo groot zijn dat je het meteen kunt merken..? of wel?
 
Ik vind t een goede vraag Vinny, bij mij zie je dat ook niet snel. mOet je volgens mij ook genetisch mee bevooroodeeld voor zijn dat je dat snel merkt. daarom is t ook een kwetsie van vallen en opstaan en zorgt de variatie ook voor de spiergroei en t niet belanden op een plateau.

Maar ben errug benieuwd naar de antwoorden
 
het is niet voor niks dat 3xl pas na een goed tiental jaar par wist wat wel en niet werkte voor hem :D
 
als je (goed) vooruitgaat met een bepaald schema of met bepaalde oefeningen, zou ik helemaal niets veranderen... Ik zou me niet druk maken of ik met die 'ene' oefening misschien wel meer gains zal krijgen dan met de oefening die ik altijd doe en waar m'n lichaam nog steeds goed op reageert.
 
Back
Naar boven