Fitness Seller

hoe werken blessures precies? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Angelus

Gargantuan Beast
10 jaar lid
Lid geworden
4 feb 2008
Berichten
31.441
Waardering
3.488
Lengte
1m86
Massa
100kg
Vetpercentage
8%
Ik train nu al een half jaar (elke training squat ik, om de andere training BP en deadlift ik), en ik pakte vanmiddag een (niet heel zware) tv op om hem even te verplaatsen, krijg ik opeens een enorme steek in mn rug. Ik dacht, het is gewoon ff tijdelijke pijn, geen probleem, maar ondertussen is het al 3 uur later en het doet nog steeds pijn als ik me beweeg.
Kan dit veroorzaakt zijn door een slechte techniek bij het trainen? Of zou ik dan de pijn voelen tijdens/na de training zelf wanneer ik geblesseerd raak? Want ik heb zo'n pijn nog nooit eerder gehad, en ik heb al veel zwaardere dingen dan die tv gedragen voordat ik trainde:p

ps: als ik morgen nog pijn heb, zou ik dan gaan trainen of niet?
 
kan zijn dat je een rare draai maakte bij die tv - en dat heeft niks met je trainingstechniek te maken..
ik kwam er pas achter dat ik geen mooie 'hipdrive' heb tijdens het squatten, dat resulteerde in een 'plop' die ik voelde (harde muziek in m'n oren, weet niet wat er te horen was). Is nu 2 weken geleden, last van rug is bijna over.
Bij last niet trainen, bij 'gewone' spierpijn juist wel trainen.
 
Ik train nu al een half jaar (elke training squat ik, om de andere training BP en deadlift ik), en ik pakte vanmiddag een (niet heel zware) tv op om hem even te verplaatsen, krijg ik opeens een enorme steek in mn rug. Ik dacht, het is gewoon ff tijdelijke pijn, geen probleem, maar ondertussen is het al 3 uur later en het doet nog steeds pijn als ik me beweeg.
Kan dit veroorzaakt zijn door een slechte techniek bij het trainen? Of zou ik dan de pijn voelen tijdens/na de training zelf wanneer ik geblesseerd raak? Want ik heb zo'n pijn nog nooit eerder gehad, en ik heb al veel zwaardere dingen dan die tv gedragen voordat ik trainde:p

ps: als ik morgen nog pijn heb, zou ik dan gaan trainen of niet?

Ik heb ook eens bij een nietszeggende beweging een onderrugblessure opgelopen. Het was in mijn geval een heel klein spiertje die een opdonder had gekregen, maar waardoor je het dus bij elke draai en beweging voelt :(

Een blessure hoeft niet trainingsgerelateerd te zijn en het feit dat je traint hoeft niet te betekenen dat je niet geblesseerd kan worden met andere bewegingen ;)
 
oké bedankt voor de reacties, nu maar hopen dat het na een goede nachtrust over is en dat ik morgen weer kan gaan knallen:D
 
Ik zou voorzichtig beginnen en kijken wat je kan ipv van 'knallen'.
 
Ik zou voorzichtig beginnen en kijken wat je kan ipv van 'knallen'.

tis morgen toch gewoon een volume dag met een redelijk licht gewicht, dus het zal geen probleem zijn om voorzichtig te zijn^^
 
tis al voorbij sinds vanmorgen, blijkbaar was een goede nachtrust voldoende om het te genezen:p ben gewoon gaan trainen (zwaarder als ik eerst van plan was) en ik heb geen last gehad van mn rug.
 
Het "door je rug gaan" hoeft totaal niet te correleren met de gewichten die je tilt.
Heb vaak genoeg buffels gezien waarbij het in de rug schoot bij het optillen van een pen of het uit de auto stappen.

Logische verklaring is ervoor:
Bij zwaar squatten en Deadliften weet je wel dat je een aanzienlijk gewicht gaat optillen. Je spant je buikspieren aan, houd je adem in, en stabiliseert zo je wervelkolom voordat je uberhaupt begint met tillen.
Echter als je een licht gewicht optilt, zoals een pen of een tv, dan ga je niet eerst je buikspieren aanspannen en je wervelkolom stabiliseren. Maar deze heeft stabiliteit nodig, of het nu 120 kg of 5 kg is dat je optilt.
En daar licht denk ik de oorzak van je klachten. Maar gelukkig dat ze al bijna weg zijn, dan is het alles meegevallen.
Succes verder!
 
Het "door je rug gaan" hoeft totaal niet te correleren met de gewichten die je tilt.
Heb vaak genoeg buffels gezien waarbij het in de rug schoot bij het optillen van een pen of het uit de auto stappen.

Logische verklaring is ervoor:
Bij zwaar squatten en Deadliften weet je wel dat je een aanzienlijk gewicht gaat optillen. Je spant je buikspieren aan, houd je adem in, en stabiliseert zo je wervelkolom voordat je uberhaupt begint met tillen.
Echter als je een licht gewicht optilt, zoals een pen of een tv, dan ga je niet eerst je buikspieren aanspannen en je wervelkolom stabiliseren. Maar deze heeft stabiliteit nodig, of het nu 120 kg of 5 kg is dat je optilt.
En daar licht denk ik de oorzak van je klachten. Maar gelukkig dat ze al bijna weg zijn, dan is het alles meegevallen.
Succes verder!

dat moet wel hilarisch zijn om te zien:roflol:
 
dat moet wel hilarisch zijn om te zien:roflol:

Haha niet "gezien" als in: ik was er bij.

Maar meer in de praktijk. Mensen die bij de simpelste bewegingen door hun rug gaan.
Iemand die een lege doos oppakte, terwijl hij dacht dat er iets in zou zitten.

Dat soort dingen, wel leuke verhalen opzich.
 
Back
Naar boven