XXL Nutrition

hoe win je in je cut je benchkracht weer terug wat je in 4 weken bent kwijtgeraakt? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Ano_80

Colossal Veteran
15 jaar lid
Lid geworden
25 mrt 2004
Berichten
14.299
Waardering
252
Lengte
1m86
Massa
108kg
Vetpercentage
17%
ik weet het mensen..ik ben een mierenneuker:o:p
maar ik voel me zo slap als een vaatdoek de afgelopen 4 weken. trainen gaat slecht..ik pak veeeele malen minder ondanks dat ik gewoon genoeg eet, en ben deze week weer begonnen met cutten.

de afgelopen weken werden de resultaten steeds minder..maar nu heb ik een dieptepunt bereikt...van 110-90 kilo benchen naar de 70 kilo amper 6-7 keer. me trainer en iedereen vond het SCHANDALIG!!!

om maar ff te citeren: "voor iemand die 103 weegt en 5jaar traint is het SCHANDALIG om hooguit maar 70 kilo te pakken wat je maar 6-7 keer lukt, dat je één keer je dag niet hebt is nog te begrijpen...maar dat het in 4 weken achterelkaar ZO achter uitgaat..dat is onacceptabel!!!je hoort met gemak bij 102 kg lichaamsgewicht minimaal 8reps met 85-90kilo te maken, vooral als 4 weken geleden je max 1 rep 120 was!!! Je zit notabene aan de creatine, wat heb je in godsnaam uit die afgelopen 4 wekenuitgespookt???" (bij mijn weten alleen maar 4-5keer trainen, vreten en 9-10 uur slapen)

sja..het zit me nog dwars de afgelopen nacht, ik deed geen oog dicht!
Dus ik ga straks naar de gym om een 2e poging te wagen. Wat ik me nu afvraag is hoe ik teminste weer een beetje op oud niveau kan komen tijdens me cut. ik zat te denken aan de powerlifters-manier van trainen bij het benchen ..dus setjes van 4 maken steeds na 2minuten rust de komende 5 wkeken?om zo weer kracht op te doen? elke tip krijgt karma

wat denken jullie ervan?
 
als jij drastisch gaat cutten, maw low carb dan zul je idd een aardige krachtafname merken
 
Ik zou me niet focussen op die 70kg. je moet je focussen op je herstel. Je lichaam kan gewoon vermoeid zijn, zeker na tig cut pogingen.

Btw, al ijzer geprobeerd te slikken voor energie?
 
RobertHosper zei:
ik weet het mensen..ik ben een mierenneuker:o:p
maar ik voel me zo slap als een vaatdoek de afgelopen 4 weken. trainen gaat slecht..ik pak veeeele malen minder ondanks dat ik gewoon genoeg eet, en ben deze week weer begonnen met cutten.

de afgelopen weken werden de resultaten steeds minder..maar nu heb ik een dieptepunt bereikt...van 110-90 kilo benchen naar de 70 kilo amper 6-7 keer. me trainer en iedereen vond het SCHANDALIG!!!

om maar ff te citeren: "voor iemand die 103 weegt en 5jaar traint is het SCHANDALIG om hooguit maar 70 kilo te pakken wat je maar 6-7 keer lukt, dat je één keer je dag niet hebt is nog te begrijpen...maar dat het in 4 weken achterelkaar ZO achter uitgaat..dat is onacceptabel!!!je hoort met gemak bij 102 kg lichaamsgewicht minimaal 8reps met 85-90kilo te maken, vooral als 4 weken geleden je max 1 rep 120 was!!! Je zit notabene aan de creatine, wat heb je in godsnaam uit die afgelopen 4 wekenuitgespookt???" (bij mijn weten alleen maar 4-5keer trainen, vreten en 9-10 uur slapen)

sja..het zit me nog dwars de afgelopen nacht, ik deed geen oog dicht!
Dus ik ga straks naar de gym om een 2e poging te wagen. Wat ik me nu afvraag is hoe ik teminste weer een beetje op oud niveau kan komen tijdens me cut. ik zat te denken aan de powerlifters-manier van trainen bij het benchen ..dus setjes van 4 maken steeds na 2minuten rust de komende 5 wkeken?om zo weer kracht op te doen? elke tip krijgt karma

wat denken jullie ervan?

als je zo gigantisch achteruit bent gegaan terwijl je goed eet en je slaapt genoeg, betekent dat je lichaam volledig overtraind is (of iig de spieren die bijdragen aan de beweging tijdens bankdrukken). Een van de kenmerken van overtraind zijn is verlies van kracht. Bij jou is dit dus een trend die een maand lang heeft aangehouden, dus lijkt me eigenlijk wel zeker overtraining.
Advies: Neem een weekje rust kwa gewichttraining om je centrale zenuwstelstel te laten herstellen. Begin daarna met een ander schema (want je vorige schema heeft blijkbaar tot overtraining geleid) en begin de eerste week licht en doe elke week wat zwaarder, waardoor je langzaam weer opbouwt. Als je het goed doet zul je zelfs zien dat je er sterker uitkomt.

Powerliftmanier is niet slechts setjes van 4 herhalingen doen. Bovendien rusten powerlifter over het algemeen ook wat langer dan 2 min. Powerlifting manier van trainen is vaak een periode van hoge volume en lager gewicht (wel laag aantal herhalingen) met daaropvolgend een periode van lagere volume en zwaarder gewicht en intensiteit. Je kan zo'n routine proberen mits je niet te zwaar begint en goed opbouwt
 
tis normaal als je zo lowcarb gaat idd,
 
ja maar dat is het probleem onze vriend hosper heeft grote problemen met dat
ligt gewoon aan je cut ik bedoel je cut is extreem want dat moet wel
en het is kiezen of delen volgens mij?
ga gewoon door met de cut man
als je eenmaal die vet kwijt bent ga je weer voor de kracht
:thumbup:
 
kan het volgende zijn;

- Overtraining; neem rust voor een week of 2
- De creatine; zorgde bij mij ook voor drastische verlagingen van gewicht
- "Tussen de oren syndroom"; maak je eens wat minder druk. Zet je eroverheen!
 
afgelopen maandag was de eerste dag van de cut, dit speelde al 3weken eerder...toen ik per dag gewoon 3300 kcal naar binnen werkte..ik zit nu op 3100..volgende week naar 2900. per dag 240 gr carbs in week 2..nu op 278 gram..dus extreem low carb zit ik nog niet.

@Kale...serieus??? door creatine achteruit? ok dan..misschien dat het tussen de oren zit. we merken het snel genoeg
 
ik ben net terug...4x 80, 4x 85, 4x 90 en 4x 95 lukte gek genoeg wel..maar na 3-4 reps is de kracht en explosiviteit helemaal foetsie!!! :scratch:
 
Vreet meer bami van te voren, al moet ik zeggen dat ik niet weet of dat wel in je cut schema past :)
 
één ding valt me nu wel op trouwens...me triceps is aanzienlijk kleiner dan 4-5 weken geleden..krijg ook geen goede triceps pomp meer. zou ie misschien zijn afgenomen is massa?aangezien een groot gedeelte van de bench uit de triceps komt
 
Yzord zei:
Ik zou me niet focussen op die 70kg. je moet je focussen op je herstel. Je lichaam kan gewoon vermoeid zijn, zeker na tig cut pogingen.

Btw, al ijzer geprobeerd te slikken voor energie?

eeeh nee:o..ik merk wel dat ik elke ochtend zo duf als een konijn ben en goed futloos ongeacht ik 9-19 uur slaap krijg. overdag rond 17:00-20:00 hakt de vermoeidheid er weer in. Zover ik weet kan het geen pfeiffer zijn
 
zoals je het beschrijft, ben je gewoon overtraind. Rust uit en bouw daarna weer langzaam op met een degelijk schema. Soms is minder meer. Het zal moeilijk zijn om rust te nemen, maar uiteindelijk zal het beter voor je lichaam zijn.
 
Maak je geen zorgen robert, je moet leren relativeren !

Met een laag-calorisch dieet ga je sowieso krachtafname hebben, met ook nog eens een lowcarbdieet ga je het nog iets meer hebben.

Je doel is op dit moment ook vet verliezen dus dat is een keuze die je onvermijdelijk maakt maar als je dieet in orde is verlies je amper spiermassa en zou die kracht momenteel een detail moeten zijn
 
Moen zei:
Maak je geen zorgen robert, je moet leren relativeren !

Met een laag-calorisch dieet ga je sowieso krachtafname hebben, met ook nog eens een lowcarbdieet ga je het nog iets meer hebben.

Je doel is op dit moment ook vet verliezen dus dat is een keuze die je onvermijdelijk maakt maar als je dieet in orde is verlies je amper spiermassa en zou die kracht momenteel een detail moeten zijn

maar ik ben pas maandag begonnen...en zo laag zit ik nog niet..dit speelde al 3weken eerder..wel veel narigheid meegemaakt maargoed..kweet niet of dat wel meetelt?
 
zoals je zegt dat je triceps minder groot lijken kan het ook zijn.
want als je te weinig kracht in je triceps hebt zul je indd veel minder omhoog kunnen tillen.
je borst mag dan 120 kilo kunnen tillen maar als je triceps het niet trekken dan schiet het niet op.
je zou je triceps een aantal weken op kracht kunnen trtainen en niet op massa.
 
Wat voor cardio doe je, ik zelf doe namelijk touwtjespringen, toen ik daarmee begon merkte ik ook een krachtafname vanwege mn toegenomen tricepgebruik.
 
hmmm...meestal 15minuten crosswalker en dan 15 minuten hardlopen op de band..en dan soms 10 minuten fietsen
 
In je cut zal je zowiezo achteruitgaan qua gewicht maar van 100 naar 70 kg is wel heel erg.

Laat het bankdrukken een tijdje voor wat het is en ga aan de slag met dumbels, schuin bandrukken fleys kables etc. Neem meer rust! Train zwaar maar kort voor een borst training max 30 min.

Ga elke dag op dezelfde tijd naar bed en op tijd eruit houd je aan 8 uur slaap. Ikzelf ervaar te lang slapen of in bed liggen als erg vermoeiend. Ik denk ook dat je klachten deels tussen je oren zitten.

suc6 met cutten.
 
Je bent voor je bent begonnen met cutten achteruit gegaan in kracht? Dan is het zeer onwaarschijnlijk dat je dat in een cut weer goed gaat maken denk ik.
 
Back
Naar boven