AndroidHealthClinic

Hoe word ik meer gespierd? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lilo

Novice
Lid geworden
19 mei 2020
Berichten
3
Waardering
5
Lengte
1m63
Massa
45kg
Vetpercentage
20%
Hoi hoi
Ik ben 16 jaar, 45 kg en 163 cm. En ik zie er best dun, maar juist totaal niet fit uit, overal is wel een klein beetje vet, maar geen enkele spieren.

Nu wil ik spiermassa, rond de buik vet verliezen en rond de heupen en benen juist een beetje meer vet krijgen. Hoe kan ik dat aanpakken? En is het überhaupt wel mogelijk om op bepaalde plekken meer aan te komen en op andere plekken juist weer af te vallen?
En hoe zit het dan met calorieën? Volgens het internet moet je voor spiermassa juist wat meer calorieën eten. Maar als ik wat meer calorieën binnenkrijg dan kom ik bijna zeker weten juist meer aan bij mijn buik, zo zit ik gewoon in elkaar.
Het probleem is dat ik vet wil verliezen rond de buik, maar ik ben bang dat ik als ik dat doe ook vet bij de heupen en benen etc verlies, wat ik juist niet wil.

Iemand tips?
 
Pindakaas op je buik smeren. Klinkt raar, werkt echt. Wel even inpakken met folie tegen het smeren en dan gewoon gaan slapen. Zie ook:


Plaats even een foto dan kunnen we kijken of het goed zit.
 
Hoi hoi
Ik ben 16 jaar, 45 kg en 163 cm. En ik zie er best dun, maar juist totaal niet fit uit, overal is wel een klein beetje vet, maar geen enkele spieren.

Nu wil ik spiermassa, rond de buik vet verliezen en rond de heupen en benen juist een beetje meer vet krijgen. Hoe kan ik dat aanpakken? En is het überhaupt wel mogelijk om op bepaalde plekken meer aan te komen en op andere plekken juist weer af te vallen?
En hoe zit het dan met calorieën? Volgens het internet moet je voor spiermassa juist wat meer calorieën eten. Maar als ik wat meer calorieën binnenkrijg dan kom ik bijna zeker weten juist meer aan bij mijn buik, zo zit ik gewoon in elkaar.
Het probleem is dat ik vet wil verliezen rond de buik, maar ik ben bang dat ik als ik dat doe ook vet bij de heupen en benen etc verlies, wat ik juist niet wil.

Iemand tips?
Je kan niet plaatselijk vet verliezen en op een andere plek "bijplaatsen". De vetverdeling van je lichaam is iets wat je moet accepteren en is voor iedereen anders.

Een beetje meer vet krijgen is denk ik een verkeerde woordkeuze. Wat je wilt is dat er op die plekken meer massa komt en dat doe je door daar spiermassa op te bouwen.

Dus met andere woorden, begin met krachttraining, ga meer eten, en eet genoeg eiwitten. Naarmate je spiermassa aankomt ga je hoogstwaarschijnlijk bereiken wat je wilt bereiken (maar niet de juiste woorden gebruikt om het ons uit te leggen).
 
Pindakaas op je buik smeren. Klinkt raar, werkt echt. Wel even inpakken met folie tegen het smeren en dan gewoon gaan slapen. Zie ook:


Plaats even een foto dan kunnen we kijken of het goed zit.
lol nee dat gaan we dus effe mooi niet doen
 
Je kan niet plaatselijk vet verliezen en op een andere plek "bijplaatsen". De vetverdeling van je lichaam is iets wat je moet accepteren en is voor iedereen anders.

Een beetje meer vet krijgen is denk ik een verkeerde woordkeuze. Wat je wilt is dat er op die plekken meer massa komt en dat doe je door daar spiermassa op te bouwen.

Dus met andere woorden, begin met krachttraining, ga meer eten, en eet genoeg eiwitten. Naarmate je spiermassa aankomt ga je hoogstwaarschijnlijk bereiken wat je wilt bereiken (maar niet de juiste woorden gebruikt om het ons uit te leggen).
bedankt voor de reactie en ja sorry ik weet niet zoveel over alle fitness termen enzo
 
Hoi hoi
Ik ben 16 jaar, 45 kg en 163 cm. En ik zie er best dun, maar juist totaal niet fit uit, overal is wel een klein beetje vet, maar geen enkele spieren.

Nu wil ik spiermassa, rond de buik vet verliezen en rond de heupen en benen juist een beetje meer vet krijgen. Hoe kan ik dat aanpakken? En is het überhaupt wel mogelijk om op bepaalde plekken meer aan te komen en op andere plekken juist weer af te vallen?
En hoe zit het dan met calorieën? Volgens het internet moet je voor spiermassa juist wat meer calorieën eten. Maar als ik wat meer calorieën binnenkrijg dan kom ik bijna zeker weten juist meer aan bij mijn buik, zo zit ik gewoon in elkaar.
Het probleem is dat ik vet wil verliezen rond de buik, maar ik ben bang dat ik als ik dat doe ook vet bij de heupen en benen etc verlies, wat ik juist niet wil.

Iemand tips?
Als vrouw op 1,63 m en 45kg heb je ondergewicht en zou je niet bezig moeten zijn met afvallen en vetverlies.
Wat je beter kan doen is proberen spieren op te bouwen. Dat kan je ook met in eerste instantie wat oefeningen thuis doen. Met lichaamsgewicht. Maar daarbij wel genoeg eten en niet minder gaan eten. Je bent nu al te licht en het is niet gezond om nog lichter te worden.
Kijk hier eens naar. Het zijn nu simpele oefeningen maar daarmee kan je een begin maken.
Als jij spieren opbouwt zal alles meer in verhouding komen en valt dat minale beetje vet wat je hebt niet meer op. Je kan op dit gewicht namelijk niet veel vet hebben.

Dus ga wat oefeningen doen en blijf goed eten. Ga niet afvallen.
 
Aangezien de vraagsteller aangeeft pas 16 te zijn gaan de "gewone" volwassenhtips" niet echt op.
 
Aangezien de vraagsteller aangeeft pas 16 te zijn gaan de "gewone" volwassenhtips" niet echt op.
Daarom ook .. gewoon eten en wat bodyweight oefeningen doen als je wat fitter wil worden.
 
  • Like
Waarderingen: Bubs
Je kan niet plaatselijk vet verliezen en op een andere plek "bijplaatsen". De vetverdeling van je lichaam is iets wat je moet accepteren en is voor iedereen anders.

Een beetje meer vet krijgen is denk ik een verkeerde woordkeuze. Wat je wilt is dat er op die plekken meer massa komt en dat doe je door daar spiermassa op te bouwen.

Dus met andere woorden, begin met krachttraining, ga meer eten, en eet genoeg eiwitten. Naarmate je spiermassa aankomt ga je hoogstwaarschijnlijk bereiken wat je wilt bereiken (maar niet de juiste woorden gebruikt om het ons uit te leggen).

Als ik een vrouw was had ik het wel geweten. Beetje jaren lang ploeteren in de gym en kcal tellen met hun appjes voor mediocre gains, terwijl je dat resultaat gewoon in een korte tijd kunt behalen. Stelletje prutsers
 
Waarom pesten jullie dat meisje nu al weg :( Ze zou goed bij mij passen
 
Wil je ook gaan sporten? dat stukje mis ik even in het verhaal
 
je wilt wat spiermassa erbij en wat vetverlies .
wat je nodig hebt is een. PT trainer die even de basis uit legt. voor te trainen zodat jij 4. a 6 weekjes vooruit kan.. dan weer een afspraak maken met je PT trainer om te kijken de progressie en een nieuwe training schema die jij samen met de ptonder zijn begeleiding gaat. uitvoeren voor indien nodig correctie .. tot de volgende 4 a 6 weekjes .. ga zo maar door..

een goed voeding schema .. jij kan alles uit een goed uitgebalanceerd voedings schema dat op jou maat is gemaakt leeftijd .lengte gewicht vetpercentage.en lifestyle (hoe jou dagelijks leven eruit ziet ..druk of niet zodruk)

wordt lid van een gym club waar jij je thuis voelt.. misschien waar ook een vriendin sport ..ga samen en motiveer elkaar in de gym.

basicfit bv heeft een een mooie app met voedings tips manus zeg maar

vitaal sportvoeding geeft gratis consult. voor advies. voedings schema's. etc.. zijn echt toffe mensen.

alvast veel succes met jou doel te behalen dat #moetzekerlukken
 
Ik ben 16 jaar, 45 kg en 163 cm. En ik zie er best dun, maar juist totaal niet fit uit, overal is wel een klein beetje vet, maar geen enkele spieren.

Nu wil ik spiermassa, rond de buik vet verliezen en rond de heupen en benen juist een beetje meer vet krijgen. Hoe kan ik dat aanpakken? En is het überhaupt wel mogelijk om op bepaalde plekken meer aan te komen en op andere plekken juist weer af te vallen?
En hoe zit het dan met calorieën? Volgens het internet moet je voor spiermassa juist wat meer calorieën eten. Maar als ik wat meer calorieën binnenkrijg dan kom ik bijna zeker weten juist meer aan bij mijn buik, zo zit ik gewoon in elkaar.
Het probleem is dat ik vet wil verliezen rond de buik, maar ik ben bang dat ik als ik dat doe ook vet bij de heupen en benen etc verlies, wat ik juist niet wil.

Iemand tips?
Doe dit 1 jaar lang:
5x per week naar de sportschool
Volg hun krachttraining programma
Rust op rustdagen echt uit.
Fiets of ren twee keer per week keihard voor een uur.
Eet Dit:
 
Doe dit 1 jaar lang:
5x per week naar de sportschool
Volg hun krachttraining programma
Rust op rustdagen echt uit.
Fiets of ren twee keer per week keihard voor een uur.
Eet Dit:
Necrofiel!
 
5x per week naar de sportschool
Misschien wel het slechtste beginnersadvies dat ik ken. Begin gewoon lekker met een beginnersschema waarbij je 3 x traint. Als je je er lekker bij voelt en het gaat goed, kun je dat uitbreiden.

Het is voor veel mensen echt demotiverend om te horen dat je 5x moet sporten. Voor de meeste mensen is dat echt niet noodzakelijk voor de doelen die ze hebben.
 
Laatst bewerkt:
Het "buikvet" zal ook wel meevallen als je 45 kilo weegt. Meestal lijkt dit zo (skinny fat), en is dit vooral een teken dat je ongetraind bent. Als je wat meer gaat sporten en spieren ontwikkeld zal je buik mogelijk ook wat strakker worden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven