AndroidHealthClinic

Hoe worden de eiwitten 's nachts verbruikt tijdens de slaap?

Bezoekers in dit topic

YinYang

Advanced Bodybuilder
Lid geworden
21 jun 2011
Berichten
835
Waardering
38
Lengte
1m73
Massa
74kg
Vetpercentage
15%
Hoe zit dit precies? Ik neem bijvoorbeeld altijd 1 scoop night protein met 300ml halfvolle melk voor het slapen gaan. Stel dat dat 30 gram eiwit is, hoe verbruikt je lichaam het dan tijdens je slaap? Is dat bijvoorbeeld 10 gram eiwit per uur, dan heb je in mijn geval dus 3 uur lang eiwit afgifte. Als je dan 2 scoops night protein neemt en je hebt dan dus 60 gram eiwitten, dan is de afgifte 6 uur lang?

Op de night protein verpakking staat dat het ongeveer een afgifte heeft van 7 uur lang, dus dan zou ik zeggen dat het aantal gram eiwitten weer niet uitmaakt? Blijkbaar wordt het dan gelijkmatig over de uren verdeeld? Hoe meer je neemt, hoe meer eiwit afgifte ieder uur die 7 uur lang?

Om een lang (en waarschijnlijk wazig :rolleyes:) verhaal kort te maken: hoe meer eiwit voor het slapen gaan, hoe beter? Of is dat niet zo?
 
Ik denk dan wel trage eiwitten, want als ge slaapt krijgt ge niks binnen en zo blijft ge voedingsstoffen binnenkrijgen.
ge kunt ook gewoon een bak platte kaas eten voor het slapen gaan natuurlijk :p
 
De details waar jij het nu over hebt maken niks uit.
 
De details waar jij het nu over hebt maken niks uit.
Dit.

En die 'trage nachteiwitten' zijn weer zo'n extra reeksje supplementen waar geld uit te slaan valt.
 
Dit. En die 'trage nachteiwitten' zijn weer zo'n extra reeksje supplementen waar geld uit te slaan valt.

Hoezo dan? Caseïne eiwit voorziet je lichaam toch langer van eiwitten dan bijvoorbeeld whey? Is dan toch niet om extra geld uit te halen?
 
Is de combinatie kwark en caseïne eigenlijk overbodig?

Ik twijfel namelijk om een afwisselend patroon te gebruiken voor ik ga slapen: de ene keer caseïne, de andere keer kwark. Nu gebruik ik vaak beiden.
 
Is de combinatie kwark en caseïne eigenlijk overbodig?

Ik twijfel namelijk om een afwisselend patroon te gebruiken voor ik ga slapen: de ene keer caseïne, de andere keer kwark. Nu gebruik ik vaak beiden.

Ik ook 9 u bak kwark en half 11 de caseine:rolleyes:
 
Hoe zit dit precies? Ik neem bijvoorbeeld altijd 1 scoop night protein met 300ml halfvolle melk voor het slapen gaan. Stel dat dat 30 gram eiwit is, hoe verbruikt je lichaam het dan tijdens je slaap? Is dat bijvoorbeeld 10 gram eiwit per uur, dan heb je in mijn geval dus 3 uur lang eiwit afgifte. Als je dan 2 scoops night protein neemt en je hebt dan dus 60 gram eiwitten, dan is de afgifte 6 uur lang?

Dit is een verkeerd redenatiespoor waarop je zit, zogezegd.


Op de night protein verpakking staat dat het ongeveer een afgifte heeft van 7 uur lang, dus dan zou ik zeggen dat het aantal gram eiwitten weer niet uitmaakt? Blijkbaar wordt het dan gelijkmatig over de uren verdeeld? Hoe meer je neemt, hoe meer eiwit afgifte ieder uur die 7 uur lang?

Commerciele bullshit, het is niet een of andere drug of medicijn die je toegediend krijgt.

Om een lang (en waarschijnlijk wazig :rolleyes:) verhaal kort te maken: hoe meer eiwit voor het slapen gaan, hoe beter? Of is dat niet zo?

Onzin.

Wat voornamelijk van belang is dat je gedurende de dag voldoende eiwit binnen krijgt middels een x aantal over de dag verdeelde maaltijden.

Geconsumeerde eiwitten worden afgebroken tot losse aminozuren die dan weer opgenomen worden in de circulatiessystemen van het lichaam (bloed e.d.) en bij o.a. de spiercellen terecht komen.

Hierdoor wordt de 'poel van vrije beschikbare aminozuren' in stand gehouden Het zijn deze 'vrije' aminozuren die worden gebruik voor o.a. eiwitsynthese in de cellen.

Zo lang dit door voeding steeds voldoende wordt aangevuld, leidt het tot een zgn. positieve stikstofbalans.
Dit is een noodzakelijke status voor anabole processen in het lichaam zoals hypertrofie.
 
Ik weet het ook niet zeker maar als je gaat slapen gaan al je organen in een spaarstand c.q ruststand.
Dus welke proteinen je voor het slapen gaan in neemt,maakt volgens mij niet veel uit.
Maar zoals eerder gezegd kan ik dit niet wetenschappelijk onder bouwen!
 
Alle eiwitten worden in de maag afgebroken tot aminozuren. Deze aminozuren worden door het bloed opgenomen en daar afgeleverd waar nodig voor reparatie of groei. Dit proces gaat 24uur per dag door. Je lichaam hoeft 's nachts verder niks te doen dus dan focust het zich extra op herstel. Daarom is slaap zo belangrijk.
Door 's avonds een gemengde eiwit bron (dus snelle eiwitten voor de eerste uren en langzame voor de latere uren van de nacht) in te nemen kun je je lichaam tijdens de 8 uur dat je in bed ligt optimaal proberen te voorzien van deze aminozuur toevoer.
 
Alle eiwitten worden in de maag afgebroken tot aminozuren. Deze aminozuren worden door het bloed opgenomen en daar afgeleverd waar nodig voor reparatie of groei. Dit proces gaat 24uur per dag door. Je lichaam hoeft 's nachts verder niks te doen dus dan focust het zich extra op herstel. Daarom is slaap zo belangrijk.
Door 's avonds een gemengde eiwit bron (dus snelle eiwitten voor de eerste uren en langzame voor de latere uren van de nacht) in te nemen kun je je lichaam tijdens de 8 uur dat je in bed ligt optimaal proberen te voorzien van deze aminozuur toevoer.

Oké,is duidelijk!
Ik lees nu ook steeds vaker dat een combinatie van snelle en langzame eiwitten beter zou werken dan alleen snelle of langzame, zie jij dit ook zo? :rolleyes:
 
Oké,is duidelijk! Ik lees nu ook steeds vaker dat een combinatie van snelle en langzame eiwitten beter zou werken dan alleen snelle of langzame, zie jij dit ook zo? :rolleyes:

Dit combinatie is zeker geen verkeerde inname en zeker wat verteld is wat er gebeurt tijdens je slaap modus alles wordt trager en daarom ook een tragere opname van eiwitten. Dit komt tot gunste van je herstel en opbouw van je spieren. kijk eens bij dnasupplementen.nl onder eiwitten info daar kun je misschien wat mee.

Succes!
 
Oké ga daar eens kijken,bedank voor de tip!
 
Dit combinatie is zeker geen verkeerde inname en zeker wat verteld is wat er gebeurt tijdens je slaap modus alles wordt trager en daarom ook een tragere opname van eiwitten. Dit komt tot gunste van je herstel en opbouw van je spieren. kijk eens bij dnasupplementen.nl onder eiwitten info daar kun je misschien wat mee.

Succes!
3 posts en 3 keer promoot je dezelfde webshop... zeer betrouwbaar...
 
Snelle en langzame eiwitten man oh man.. Vetten, vezels maken de eiwitten 'langzaam' opneembaar. Als je dan toch zo goed bezig bent en het optimale wilt sta lekker op om 3 uur snachts neem je shake die je naast je bed hebt liggen! Gegarandeerd 50% meer beschikbare eiwitten en zal je lichaam absoluut geen te kort komen!

notsrsssssssss
 
Back
Naar boven