MuscleMeat

Hoe zag Mohammed er eigenlijk uit? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Schandalig, marky
Hoezo moet je dit topic starten, doe je dit express?,wil je moslims weer in een slecht daglicht stellen

btw er zijn geen plaatjes en beelden mohammed ,,anders dan de christen houden de moslims wel aan hun geloof en hebben geen beelden en plaatjes gemaakt.
 
Schandalig, marky
Hoezo moet je dit topic starten, doe je dit express?,wil je moslims weer in een slecht daglicht stellen

Interesse. Aangezien de Islamitische cultuur grote waarde hecht aan visuele kenmerken en uiterlijk vertoon, was ik benieuwd hoe de hoogste piek van hun geloofsbedrijving op die aspecten in het oog valt.
 
btw er zijn geen plaatjes en beelden mohammed ,,anders dan de christen houden de moslims wel aan hun geloof en hebben geen beelden en plaatjes gemaakt.

??????????
 
anders dan de christen houden de moslims wel aan hun geloof en hebben geen beelden en plaatjes gemaakt

Christenen houden zich niet aan hun geloof omdat er beelden/plaatjes van Jezus gemaakt zijn? Oke... :rolleyes:


er zijn geen plaatjes en beelden mohammed

Er zijn genoeg tekeningen gemaakt van Mo! zie pagina 1.
 
haha, straks krijgt DBB na Paris Hilton de hele moslimwereld nog op z'n dak :roflol:
 
Mohammed wil niet poseren voor de camera :

498hm6u.jpg
 
Christenen houden zich niet aan hun geloof omdat er beelden/plaatjes van Jezus gemaakt zijn? Oke...

als je de bijbel hebt gelezen weet je dat mensen flink op een donder kregen ik geloof van mozes toen ze met een beeld kwamen aan zetten (een gouden kalf als het goed is) want ze vonden het raar om tegen niks te bidden daarom hadden ze dat beeld gemaakt van al hun sieraden , toen mozes van de berg kwam nadat die ff met god had gepraat gooide die dat beeld in stukken en zei " dat je geloof voor de heer zo sterk moet zijn dat je geen beeld nodig hebt om er tegen aan te bidden"

als je een kerk binnen komt zie je soms beelden van jezus aan een kruis etc nou daar heb je het al.

Er zijn genoeg tekeningen gemaakt van Mo! zie pagina 1.

ik kan me zusje ook een gezicht laten tekenen en op internet laten plaatsen en beweren dat het mohammed is.
 
Interesse. Aangezien de Islamitische cultuur grote waarde hecht aan visuele kenmerken en uiterlijk vertoon, was ik benieuwd hoe de hoogste piek van hun geloofsbedrijving op die aspecten in het oog valt.

Tuurlijk, je wist dat er dit soort reacties geplaatst zouden worden en daar doelde je vast wel op
Want achterlijk ben je niet, en je weet dondersgoed dat er geen afbeeldingen en plaatjes van mohamed zijn
 
Heb er expliciet bijgezet dat het geen dolmateriaal was of moest worden. Maar er bestaan dus geen foto's volgens jou, Spiertje?
 
Geen onnozele reacties graag. En als het echt zo is dat er geen foto's bestaan ( ??? ) dan mag deze topic dicht ook.
 
Het is net zo gezellig.... maar je hebt nu iig een richtlijn van hoe mensen "denken" dat hij eruit gezien moet hebben? zeg ik het zo goed?
 
Zover ik weet hadden ze rond 700 na Christus nog geen fototoestellen Marky.
 
Nee, ik wou weten waarom alles zo unaniem gedocumenteerd is en is vastgelegd in de Koran of elders. Maar de grondlegger ervan zelf totaal niet. Terwijl hij toch als hoogste piek geldt waar elke referentie op rust.
 
Mohammed wist waarschijnlijk al dat zijn volgelingen nogal lange tenen zouden gaan hebben en heeft zich daarom nooit laten tekenen omdat hij dan een makkelijker doelwit zou zijn voor spot. Een groot ziener was het.
 
[Afbeelding niet meer beschikbaar]


links:D
 
Nee, ik wou weten waarom alles zo unaniem gedocumenteerd is en is vastgelegd in de Koran of elders. Maar de grondlegger ervan zelf totaal niet. Terwijl hij toch als hoogste piek geldt waar elke referentie op rust.

Zijn er wel foto's/tekeningen uit de tijd/in stenen gebijtelde fotografie/etc van jezus?

Het was volgens mij gewoon een kerel met een baard en een tulband die een beetje in de woestijn childe en verhalen schreef. A la Petrus, maar dan met tulband.
 
Interesse. Aangezien de Islamitische cultuur grote waarde hecht aan visuele kenmerken en uiterlijk vertoon, was ik benieuwd hoe de hoogste piek van hun geloofsbedrijving op die aspecten in het oog valt.
Hun geloof verbiedt het om hun grote leider af te beelden. Het is een zware belediging als iemand dat wel doet. Waarom zouden ze dan zelf foto's of tekeningen maken?
 
Het afbeelden van de profeet vond gewoon plaats tot in de 16de en 17de eeuw, daarna kwam dat achterlijke verbod opzetten.

Toen ik een jaar of 9 was gingen met school naar het gemeentemuseum en daar hadden ze vergelijkbare afbeeldingen als deze :

0_01.jpg


Een afbeelding uit de 15de eeuw en ook in de eeuwen er voor werd de profeet gewoon afgebeeld. Soms zonder gezicht maar dus wel afbeeldingen van Mohammed.
 
Back
Naar boven