AndroidHealthClinic

Hoe zorgen jullie er nou voor dat je niet vast komt te zitten....

Bezoekers in dit topic

Guest

Gargantuan Beast
15 jaar lid
Lid geworden
19 mei 2002
Berichten
33.745
Waardering
3
in een lift?



nee ff serieus ik bedoel natuurlijk met groei. De meeste mensen zeggen dat ze na 2 jaar op een dood punt komen te zitten sommige eerder hoe voorkom je dat?
 
Plateau's hoort er gewoon bij. De ene heeft het na 2 jaar, een ander al na 6mnd, maar iedereen krijgt er vroeg of laat last van. Is ook niets om bang van te zijn, als je er maar rekening mee houd dat het kan gebeuren

Wat je kan proberen is een shockshema te doen, dus iets totaal anders als anders, maar vaak breek je vanzelf door een plateau heen
 
Is het dan niet verstandig om regelmatig van die shockschema's te doen zodat je nooit zo'n plateau bereikt.
 
schokschemas's in een lift?!:scratch:

jullie zijn niet wies.:D

Maar om de zoveel tijd je schema veranderen, andere oefeningen en zo is al een manier van je spieren verrassen. Zodoende zorg je er al voor dat je niet op een plateus terechtkotm lijkt me.

Ik heb zelf maande t zelfde schema aangehouden maar dan elke training andere oefeningen gedaan. T heeft bij mij niet zoveel opgeleverd dus ik denk dat dat ook niet de meest effectieve manier is.

Ik hoop hierover van jullie een mening te horen maar ik ben nu bezig om twee maanden een schema aan te houden met in die twee maanden dan elke training dezelfde oefeningen te doen maar dan wel elke training proberen om t gewicht te verhogen of het aantal reps en sets te veranderen. Hoop dat dit wel de spreekwoordelijke vruchten afwerpt.

edit: qua titel hoort deze thread zekers hier thuis maar qua inhoud....beter dat je m bij training neerzet.
 
Originally posted by dandyman
schokschemas's in een lift?!:scratch:

Ik heb zelf maande t zelfde schema aangehouden maar dan elke training andere oefeningen gedaan. T heeft bij mij niet zoveel opgeleverd dus ik denk dat dat ook niet de meest effectieve manier is.

Ik hoop hierover van jullie een mening te horen maar...

Het menselijk lichaam past zich steeds aan... Je moet het natuurlijk eerst aan een bep schema laten wennen zodat je op een plateau terecht komt.. Pas dan kan je je spieren schockeren..
De beste comb is dus gewenning laten afwisselen met variatie..
Ik volg +- 1 maand 1 vast schema met steeds dezelfde oef, zelfde resp enz... Daarna na een maand verwissel ik van schema, en geef mn spieren andere kost. Ik schockeer ze, en ik vind dat ik er de vruchten van pluk.. Maar groei is nat relatief.. De ene komt maw nooit op een plateau terecht, de andere om de maand, je kan er geen staat op maken. Experimenteren is de regel.. :thumbs:
 
Daarom ben ik van mening, hoop ik dus:D , dat ik met dit nieuwe schema WEL beter ga groeien. Ik heb nu alweer helemaal gedreven om naar de gym te gaan en met die gewichten te gaan smijtuh. Ik ben eigenlijk sinds ik op dit forum kom pas echt goed bewust van datgene wat ik eerder allemaal fout heb gedaan, zowel qua voeding als qua training. teveel sets en te veel variatie. t enige waar ik me wel goed van bewust was is datgene waar velen juist , zoals ik t vaak hoor en lees, minder aandacht aan besteedde: rust.

Maar ik wil, wat, ik GA nu echt groeien!!:lifter:


hoop ik:rolleyes:
 
Denk ook dat na verloop van tijd je schema aanpassen/veranderen het beste is
 
Originally posted by Bodyman
Is het dan niet verstandig om regelmatig van die shockschema's te doen zodat je nooit zo'n plateau bereikt.
Nope, shock schemas zijn veel te zwaar en te intensief om continu te doen. Je zou jezelf overtrainen.
Afwisseling is het belangrijkste, als je elke week de training een beetje anders doet, dan is de kans kleiner dat je snel op een plateau beland.
 
-afwisseling in oefeningen/schema's
-af en toe een rustperiode houden

en blijf het trainen leuk vinden!
 
Back
Naar boven