MuscleMeat

hoe zwaar gaan jullie met shrugs?

CQ_Demolisher

Ripped Bodybuilder
Waardering
1
bij mij gaan de db's maar t/m 35..en shrugs met 35 kg db's valt te verwaalozen..
hoe zwaar gaan jullie ? met db/bb ? front shrug&back shrug ?

met BB, net wat lichter dan deadliften..

bb, want die db's gaan bij ons maar tot 36kg. 110kg op dit moment. Vergeet ook niet om upright rows te doen.

doe het ook altijd met bb.
ik krijg een beetje last bij mijn polsen om de stang vast te houden als ik er meer dan 80kg op gooi..maar da's een kwestie van veel trainen :D

Ik gebruik ook stang en begin met 70kg zo'n kleine 20 herhalingen daarna steeds zwaarder tot rond 100kg en ongeveer 8 - 10 herhalingen. Wat is hier eigenlijk het beste voor? Weinig herhalingen veel gewicht of andersom?

• Topic Starter Topic Starter
Medus@ zei:
Ik gebruik ook stang en begin met 70kg zo'n kleine 20 herhalingen daarna steeds zwaarder tot rond 100kg en ongeveer 8 - 10 herhalingen. Wat is hier eigenlijk het beste voor? Weinig herhalingen veel gewicht of andersom?
ligt eraan, hoe jij er het beste op reageert..meestal is weinig reps meer voor massa..

Barbell of machine

barbell pak ik tot max. zo'n 130 kg, zwaarder niet want dan gaat de stang rollen.

Machine (benchpress machine) tot zo'n 320 KG (IRL geen 320 kg natuurlijk ;) , tis en blijft een machine)

ik weet niet hoe het ding heet, maar ik doe shrugs met een apparaat waar je plat op een bankje ligt en dan twee armen schuin wegdrukt.
Momenteel werk ik met 60 kg in totaal, dus aan beide kanten 30 kg. Dit doe ik dan met 2x15 hh. Volgende week verder werken....

Toch wel vreemd trouwens, ik shrug dus met gemak 60 kg en superset dan met iele gewichtjes voor mijn schouder: 2 kg dumbbelletjes lateral raise/front raise/8-jes rond lopen (3 kg is echt te zwaar!) en een 4 kg staaf voor de upright row.

Espi

Esperantisto zei:
Toch wel vreemd trouwens, ik shrug dus met gemak 60 kg en superset dan met iele gewichtjes voor mijn schouder: 2 kg dumbbelletjes lateral raise/front raise/8-jes rond lopen (3 kg is echt te zwaar!) en een 4 kg staaf voor de upright row.

Espi

Best vreemd idd

Bij mij op de fitness club zie ik geregeld een man(echt groot bodybuilder),en zijn vrouw(vriendin) trainen.

Zij doet dan shrugs en lateral raises met 10kg dumbbells,8 herhalingen dacht ik zo....

Ze is helemaal niet gespierd ofzo....

Esperantisto zei:
ik weet niet hoe het ding heet, maar ik doe shrugs met een apparaat waar je plat op een bankje ligt en dan twee armen schuin wegdrukt.
Momenteel werk ik met 60 kg in totaal, dus aan beide kanten 30 kg. Dit doe ik dan met 2x15 hh. Volgende week verder werken....

Espi

is niet vreemd, 60 KG op een apparaat is in werkelijkheid geen 60 KG (mischien 30 of 40).

plus dat trapezen wel een pak sterkere spieren zijn dan de schouders...

Deadliften... ik doe eigenlijk nooit echt oefeningen specifiek voor traps. Eerst deed ik het met db en we hebben dumbbells tot 60 kilo dus zou goed moeten kunnen. Maar ik heb nooit het idee dat het echt goed werkte.

Moet het toch weer eens in mijn schema gaan plaatsen...

hehhe, ik heb zin om mij te bemoeien vandaag :D

ALS ik shrug, en dat doe ik al helemaal niet vaak, ga ik van 140 tot 170 kg. meestal doe ik ook nog cheatshrugs, wat imo beter werkt. maar goed.

wat is best voor de traps?

het antwoord lijkt me simpel. hoe vaak heb je powerlifters gezien en heb je al gedacht van '**** man die traps zien er toch massief uit' meestal is dit wat powerlifters onderscheid van gewone mensen. een stierennek. wat doen ze? zwaar deadliften.

en 3xl zal met me eens zijn. zwaar deadliften kan je zeer grote traps geven.

btw, voor de koppigaards.... met zwaar bedoel ik dus zware gewichten, en weinig reps hé

Ik pak toch shrugs erbij omdat ik het lekker vind aanvoelen (en ja ik deadlift ook zwaar ;) )

Misschien een domme vraag maar waar ik train gaan de dumbbells maar tot 22 kilo :( :( zijn als het goed is zwaardere bestelt.
Hoe kan je shurgs dan correct doen met een stang dan kan ik daar tot die tijd wel wat zwaarder mee gaan..

deadliften is een zeer goede trap oef ALS je op het einde van de rep een soort shrug beweging/contractie maakt. Ik heb hiermee werkelijk me traps zien groeien. Zware dumbbell shrugs indien goed uitgevoerd zijn ook goed, deed ze vroeger met 45-50 kilo aan elke arm x 15-8 of bij het deadliften met 150-175 kg x 8 nu doe ik de shrugs met dumbbell niet meer omdat me traps groter werden dan me schouders...

Vandaag 70 kg gepakt met 2 sets van 15hh. En in feite had ik wellicht nog ietsjes zwaarder kunnen gaan, maar ik durf hier niet zo snel tot falen te gaan dan bij sommige andere oefeningen.

Espi

Terug
Naar boven