XXL Nutrition

Hoelang blijft gewichtstoename stijgen tijdens creatine

Bezoekers in dit topic

delanoplatina

Cool Novice
Lid geworden
4 okt 2019
Berichten
49
Waardering
5
Lengte
1m83
Massa
91kg
Vetpercentage
13%
Hey daar,

Zoals de titel zegt heb ik een vraag,

Ik neem nu net sinds 6 dagen creatine terwijl ik aan het leanbulken ben, atans proberen te lean bulken, soms kom ik wat meer aan per week dan 0,35kg maar weet niet of dat nou komt door de creatine, schommelt altijd natuurlijk wel,

Ik heb dus een opbouwfase gedaan van 6 dagen door elke dag 20 gram te nemen, werking van creatine zorgt natuurlijk voor extra vochtopslag waardoor op de weegschaal je meer kg’s aankomt dan gewoonlijk,

Maar na hoeveel tijd stop dit? Want dan kan ik me kcal gaan aanpassen naar die 0,35kg per week, is de extra vochtopslag al na een week, 2 weken , maand etc gestopt? Of hoe werkt het precies

Heb het geprobeerd zo duidelijk mogelijk uit te leggen, hopelijk snappen jullie de vraag!
 
In the first week of taking oral creatine, some people gain about 2 to 4.5 pounds, mainly due to water retention.

bron: https://www.healthline.com/health/diet-and-weight-loss/does-creatine-make-you-fat#weight-gain

Soms moet je eens in het engels googlen tenzij je geen engels kan.
Volgens het artikel kan je tijdens de eerste week 1 tot 1,5 kilo aankomen, dus antwoord op je vraag het is alleen maar tijdens de eerste week.

Ik denk dat 0,35kg x 4 weken = 1,4 kilo per maand wel normaal is ik probeer te mikken op 1 kilo per maand en dat lukt mij ook, ik gebruik ook creatine. Als je 1,4 kilo per maand teveel vind zou ik kcal beetje per beetje verlagen.

hopelijk heb je hier iets aan.
 
Hey daar,

Zoals de titel zegt heb ik een vraag,

Ik neem nu net sinds 6 dagen creatine terwijl ik aan het leanbulken ben, atans proberen te lean bulken, soms kom ik wat meer aan per week dan 0,35kg maar weet niet of dat nou komt door de creatine, schommelt altijd natuurlijk wel,

Ik heb dus een opbouwfase gedaan van 6 dagen door elke dag 20 gram te nemen, werking van creatine zorgt natuurlijk voor extra vochtopslag waardoor op de weegschaal je meer kg’s aankomt dan gewoonlijk,

Maar na hoeveel tijd stop dit? Want dan kan ik me kcal gaan aanpassen naar die 0,35kg per week, is de extra vochtopslag al na een week, 2 weken , maand etc gestopt? Of hoe werkt het precies

Heb het geprobeerd zo duidelijk mogelijk uit te leggen, hopelijk snappen jullie de vraag!
Eerst wat water gewicht. Later als je meer eet dan de energie die je verbrand.
 
Dat stopt zodra je spieren verzadigd zijn met creatine. Of, in andere woorden, na enkele dagen aan het einde van je laadfase.
 
bij de opening van de sportscholen laatst was ik weer begonnen met creatine. Ik kwam in 3 weken 3 kg aan. Daarna gestabiliseerd. Ook toen ik bij begin van de sluiting van de sportscholen stopte met creatine, viel ik zonder moeite enkele kg's af in no time.
 
Back
Naar boven