MuscleMeat

hoelang duurd het voordat Glucosamine aanslaat ? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

LangeMan

Huge Freak
15 jaar lid
Lid geworden
4 aug 2003
Berichten
7.426
Waardering
24
Lengte
1m98
Massa
127kg
Vetpercentage
15%
Ik dacht ergens te hebben gelezen dat je na 2 weken al wat verbetering zou moeten merken, maar dat weet ik niet zeker, lang geleden.
 
Ik heb gisteren ook 2 potjes binnen gekregen... Ik begin er maandag mee denk ik...
 
bij mij is dat verschillend. Heb enorme last van mijn pees onder mijn knie. Kan niet squatten van de pijn. Meestal wordt het na het starten binnen een week minder en kan ik weer voluit benen trainen. Nu heb ik weer last en ben begonnen met glucosamine en deze keer begon het na 2 weken pas te werken. Dus ik zou zeggen probeer het iig 2 weken uit dan moet je wel wat gaan merken.
 
Hmm, glucosamine ook goed voor mij elleboog?
 
Yzord zei:
Hmm, glucosamine ook goed voor mij elleboog?

Je zou het kunnen proberen, baat het niet dan schaad het niet,
Glucosamine schijnt goed te zijn voor pezen en gewrichten.

Ik gebruik er deze keer ook chroindedinges jeweetwel bij :)

Deze site heeft erg goeie prijs/kwaliteit :
www.glucosamine.com

22 euro voor 3 maanden (1500mg glucosamine per dag)
 
Gluco is vooral voor de gewrichten (kraakbeen). Bij mezelf doet het niet veel, maar ik neem het toch maar just in case.
 
LangeMan zei:
Je zou het kunnen proberen, baat het niet dan schaad het niet,
Glucosamine schijnt goed te zijn voor pezen en gewrichten.

Ik gebruik er deze keer ook chroindedinges jeweetwel bij :)

Deze site heeft erg goeie prijs/kwaliteit :
www.glucosamine.com

22 euro voor 3 maanden (1500mg glucosamine per dag)

Thanks dude!
 
goede vriend van mij is fysiotherapeut en die geeft aan dat er pas na 6-10 weken echt verbetering optreedt.. maar verlichting van de pijn zou idd eerder kunnen plaatsvinden
 
Voor sommigen werkt glucosamine tabs niet maar cream wel.
Ik denk dat het komt omdat in de cream ook Chondroïtine zit en dat
de meeste mensen die tabs slikken alleen glucosamine slikken.

Het lijkt mij dat oraal beter werkt dan topical omdat het van binnenuit gaat,
maar dan wel met chondroitine erbij.
 
Hmja, misschien smijt ik die chrondroitine er ook nog wel eens bij. Al van verschillende dokters gehoord dat die glucosamine in mijn geval niet zo slecht is (heb k*tligamenten), maar dat je je er geen mirakels mag van verwachten.

Die cream is blijkbaar wel al getest voor osteoarthritis van de knie, daar bleek het effect te hebben. Maar ze hebben het alleen tegenover een placebo gezet, dus het verschil met orale gluco en chrondro is niet echt duidelijk.

Osteoarthritis is sowieso de aandoening bij uitstek waar al het onderzoek over glucosamine over gaat.
 
Brutez zei:
Creampjes werken meestal beter dan capsules..
dennis999 zei:
en waarom dan niet?

Ik ben gewoon meer van pillen dan heb je ook echt het idee dat in je lichaam zit... Het is gevoelsmatig beter bij mij... maar biologisch gezien zal die creme denk ik evengoed/beter werken.

Ik ben gewoon meer van pillen en poeders... ;)
 
bartp zei:
Ik ben gewoon meer van pillen dan heb je ook echt het idee dat in je lichaam zit... Het is gevoelsmatig beter bij mij... maar biologisch gezien zal die creme denk ik evengoed/beter werken.

Ik ben gewoon meer van pillen en poeders... ;)

vooral de poeders :D j/k
 
pff, ik had vanochtend wel flinke maagkrampen en zachtere lichtere stoelgang
ik hoop dat het snel weg gaat, schijnt wel van de gluco/chrondo te komen
 
Back
Naar boven