AndroidHealthClinic

Hoelang trainen voor resultaat

Bezoekers in dit topic

Wat zijn dan kleine doelen die ik zou kunnen stellen? Wat is bijvoorbeeld een realistisch bench gewicht over 3 of 6 maanden?
Als je uiteindelijke doel "Rico" is, dan is het tussenliggende doel wellicht om 83kg te zijn met een VP onder de 15%, kleinere doelen zijn dan om iedere week gemiddeld die halve kilo te halen zonder een te hoog VP.

Als je een 100kg BP wilt, kan een kleiner doel zijn BW for reps, een doel daarvoor BW BP, nog kleiner is om dezelfde reps te doen met iets meer gewicht dan nu, een heel klein doel kan zijn om de volgende training minstens 1 rep meer te doen met het gewicht wat je nu gebruikt of iets meer gewicht totaal (setXrepsXgewicht).

Een tip is ook zeker om je progressie te houden, dan blader je over een paar maanden terug en dan zie je dat je een gewicht waar je toen moeite mee had bij 5 reps je er nu makkelijk meer dan 5 uitknalt.
 
Grotendeels afhankelijk van je genetics.
Reken 3/4 jaar voor een goed fysiek, dan ga ik ervan uit dat je wel gelijk goed van start gaat met training en voeding.
BP van 100kg moet dan ook zeker lukken.

Fysiek als Rico behalen is erg lastig. Hij is 120kg / 1,96 lang volgens mij. Zelfs al staat hij niet super droog dan is dat een FFMI van >25.
Natty alleen mogelijk met top tier genetics en zeker 6 jaar trainen. Zelfs met AAS lukt de meeste dat niet.

Het is te betwijfelen of hij helemaal natty is overigens, off season gebruiken kickbockers ook zeker wel eens wat.
 
Grotendeels afhankelijk van je genetics.
Reken 3/4 jaar voor een goed fysiek, dan ga ik ervan uit dat je wel gelijk goed van start gaat met training en voeding.
BP van 100kg moet dan ook zeker lukken.

Fysiek als Rico behalen is erg lastig. Hij is 120kg / 1,96 lang volgens mij. Zelfs al staat hij niet super droog dan is dat een FFMI van >25.
Natty alleen mogelijk met top tier genetics en zeker 6 jaar trainen. Zelfs met AAS lukt de meeste dat niet.

Het is te betwijfelen of hij helemaal natty is overigens, off season gebruiken kickbockers ook zeker wel eens wat.
Zolang je niet positief bent getest....
 
Er zijn velen die daar op trainen, en zich focussen op de magische 100kg als beginner. Zo raar is dat niet.
Als je nooit bankdrukt is dat voor jou niet van belang nee. Uit de vraag uit OP maak ik op dat hij daar wel waarde aan hecht.

Dat snap ik. Maar een projectie van 6 of 12 maanden daar duid ik meer op. Kijk meer naar complete ontwikkeling, spier verhoudingen, uitvoering, mind muscle, blessure preventie, voeding, etc. Echt sterk zijn, of echt sterker zijn is niet een proces van 6 of 12 maanden. Doelen stellen daarin tegen is altijd goed, echt of 100kg bijvoorbeeld nu relevant of haalbaar is vind ik een verkeerde focus. Focus op progressie en uitvoering. Bouw die motorische vaardigheden en ga dan een programma kiezen ( persoonlijk voorkeur) voor krachtwinst etc.
 
Het begin is er en nu is het gewoon volhouden, oordopjes in en lekker in je eigen wereldje zitten en gaan.. Groundhog Day is nu een feit voor jou geworden.
 
Wat zijn dan kleine doelen die ik zou kunnen stellen? Wat is bijvoorbeeld een realistisch bench gewicht over 3 of 6 maanden?
Doe je nu 1x50kg of reps met 50? Realistisch in een jaar is ongeveer 1x je lichaamsgewicht.
 
Hoi,

Dit is vragen naar de bekende weg maar ik wil voor mezelf toch een realistisch beeld en stok achter de deur hebben dus ik vraag het toch. Ik ben nu 19 jaar 184cm lang en 70kg (gewoon een normale bouw) ik doe nu het 4 daags UB/LB schema van dit forum, ik slaap en eet goed (ca 500 cal boven onderhoud) en ik drink bijna geen alcohol. Ervanuitgaande dat ik dit vol houd (op termijn overgaan op een 5 of 6 dagen per week schema is geen probleem) hoelang zou ik dan moeten trainen om echt groot te worden? En dan bedoel ik niet zoals al die jochies die 70kg zijn en gaan trainen en die een jaar later nogsteeds 70kg wegen maar dan met sixpack. Ik wil echt groot en ripped worden een beetje zoals een bokser (rico verhoeven is een mooi voorbeeld) en hoeveel procent vooruitgang qua gewicht bij oefeningen kan ik verwachten in 6 of 12 maanden (ik bench nu 50 kg bijvoorbeeld maar wat is realistisch voor over een half jaar?

NOTE: ik snap dat voor Rico alles om sport draait en dat zijn fysiek voor mij misschien niet zo makkelijk haalbaar is maar hoelang zou het duren om ook groot en sterk te worden?
Zo groot als Rico (in verhouding), zonder anabolen, 10 jaar?

Maar 1 a 2 jaar voor flink resultaat hoor! Eet genoeg proteïne! In 100 gr kip zit bijvoorbeeld 20 gr proteine. En verder waar je zin in hebt en op jouw leeftijd is +500 goed plan. Wordt je te dik, eet dan ietsje minder. Te dun? Eet meer :)
 
Dat snap ik. Maar een projectie van 6 of 12 maanden daar duid ik meer op. Kijk meer naar complete ontwikkeling, spier verhoudingen, uitvoering, mind muscle, blessure preventie, voeding, etc. Echt sterk zijn, of echt sterker zijn is niet een proces van 6 of 12 maanden. Doelen stellen daarin tegen is altijd goed, echt of 100kg bijvoorbeeld nu relevant of haalbaar is vind ik een verkeerde focus. Focus op progressie en uitvoering. Bouw die motorische vaardigheden en ga dan een programma kiezen ( persoonlijk voorkeur) voor krachtwinst etc.
Ga maar uit van jaren voor wat je hier omschrijft. Fysiek resultaat ga je echter heel snel al zien als je je 100% commiteert. Na een maand of drie gaan shirts 'raar' zitten, broek past niet meer zo makkelijk over je bovenbenen. Na een half jaar kun je er al best 'breed' bij lopen. Na anderhalf tot twee jaar kun je verder zijn dan de meesten hier:rolleyes:
 
Back
Naar boven