XXL Nutrition

Hoevaak doe jij RC oefeningen ? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

LangeMan

Huge Freak
15 jaar lid
Lid geworden
4 aug 2003
Berichten
7.426
Waardering
24
Lengte
1m98
Massa
127kg
Vetpercentage
15%
Wanneer de pijn in me schouder weer weg is wil ik weer licht beginnen
met trainen en RC oefeningen.
Ik zat zelf te denken om elke dag dit te doen :

Externe rotatie 2 sets 15 reps
Interne rotatie 2 sets 15 reps

met een licht gewichtje

Hoevaak en op welke manier doen jullie dit ?
 
af en toe


meestal 25~50 "revoluties" :D :D :D
 
In principe elke dag, in realiteit meestal zo'n 4-5 dagen per week. Ik doe eigenlijk vooral externe rotaties, die interne vormen minder een probleem.

Meestal zo'n 2 setjes van 15-20 reps, theraband geklemd onder de deur en liggend op bed. Vaak ook nog enkele lateral raises met één arm met licht gewicht, 2 x 12-15 keer voor elke arm, niet helemaal omhoog en in het scapulaire vlak (niet helemaal langs zijkant maar wat meer naar voren toe). Derbij nog wat oefeningen voor serratus en rhomboid, en 't is genoeg geweest.
 
Ik pak ze nooit specifiek aan.
Als ik aan stabiliteit zou moeten werken is dat eerder aan de romp stabiliteit dan die van de schouder.
 
ik doe cuban rotations 1 x per week 3x15 herhalingen. met een gewicht waar ik ongeveer 25-30 herhalingen meer zou kunnen maken denk ik.
 
Raistlin zei:
In principe elke dag, in realiteit meestal zo'n 4-5 dagen per week. Ik doe eigenlijk vooral externe rotaties, die interne vormen minder een probleem.

Meestal zo'n 2 setjes van 15-20 reps, theraband geklemd onder de deur en liggend op bed. Vaak ook nog enkele lateral raises met één arm met licht gewicht, 2 x 12-15 keer voor elke arm, niet helemaal omhoog en in het scapulaire vlak (niet helemaal langs zijkant maar wat meer naar voren toe). Derbij nog wat oefeningen voor serratus en rhomboid, en 't is genoeg geweest.

is het niet beter om t om de dag te doen? Dit in verband met rust. Ik doe ze iig 3 keer per week maar vraag me af of meer beter is?
 
Laat ik erbij vertellen dat het ook vaker om de dag is of minder tegenwoordig. Ik denk wel dat rust relatief is voor stabilisatoren, ze moeten nu eenmaal constant in de weer zijn om je schoudergewricht in goede banen te leiden. Dus of die enkele setjes rotaties zo ingrijpend zijn, ik weet het niet. Ik merk niet dat ik ze overbelast als ik het vaker doe.
 
oja verder heb ik geleert em ze voor je normale kr8-training te doen. In pricincipe is dit niet logisch omdat je van grote naar kleine spiergroep moet werken. Maar voor de kt bevalt beter omdat je dan sterker en beter gevoel krijg in je schouders, waardoor je tijdens de krachttraining minder snel last krijgt van je schouders en je zwaarder kan tillen
 
Back
Naar boven