MuscleMeat

hoevaak kan ik ohp doen per week?

Bezoekers in dit topic

Waardering
8
Lengte
1m74
Massa
74kg
hallo mijn vraag is hoevaak ik per week ohp moet gaan doen. ik doe hoge en lage reps. ik bench niet. voor mijn sport is delts en traps heel belangrijk. voor nu heb ik al vrij snelle resultaten. maar ik heb geen zin in blesures of iets. ik doe de ohp nu 3x per week en vrij intensief.

Elke dag
het ligt aan de intensiteit, sets,reps %rm,rust
het raare is dat ik onzettend snel herstel van zware workouts. ik ben ook glaszetter. betekent snelle herstel dat ik meer ruimte heb om vaker te trainen? of zijn de resultaten dan het zelfde ondanks dat form beter zou worden lijkt mij.

hallo mijn vraag is hoevaak ik per week ohp moet gaan doen. ik doe hoge en lage reps. ik bench niet. voor mijn sport is delts en traps heel belangrijk. voor nu heb ik al vrij snelle resultaten. maar ik heb geen zin in blesures of iets. ik doe de ohp nu 3x per week en vrij intensief.

Hoe zit je schema er uit?

Alle OHP's accentueren de voorkant schouder wat betekend dat je naast OHPs ook nog veel andere presses doet die de voorkant belasten je moet voorkomen dat de ze niet overbelast/overontwikkeld word (veel klachten mbt een achterlopende borst zijn te wijten aan voorlopende voorkant schouders).

Verder moet je er naar kijken in welke mate je met je werk al de voorkant belast.

betekent snelle herstel dat ik meer ruimte heb om vaker te trainen

Wat versta jij onder snel herstel? Na 1 dag rust "iets" weer kunnen doen kan ook betekenen dat je het de eerste keer niet goed genoeg gedaan heb.

het raare is dat ik onzettend snel herstel van zware workouts. ik ben ook glaszetter. betekent snelle herstel dat ik meer ruimte heb om vaker te trainen? of zijn de resultaten dan het zelfde ondanks dat form beter zou worden lijkt mij.
Timmerman hier , ik kan gerust elke training zwaar gaan door dat ik zware belasting gewend ben

Meer dan 3 x pw OHP lijkt mij wat overdreven en blessuregevoelig. Tenzij je laag in intensiteit blijft. Traps pakken met BOR en DL en delts met raises. Op de andere dagen?

Back
Naar boven