XXL Nutrition

Hoevaak/lang poseren oefenen

Bezoekers in dit topic

brian0206

Advanced Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
26 feb 2010
Berichten
1.055
Waardering
2.178
Lengte
1m84
Massa
98kg
Vetpercentage
12%
Voor de wedstrijdatleten; hoeveel tijd spenderen jullie per week aan poseren oefenen?
 
Voor de wedstrijdatleten; hoeveel tijd spenderen jullie per week aan poseren oefenen?
te weinig :dunno:
naarmate de wedstrijd vordert steeds vaker deed elke ochtend voor foto's te maken en dan ook na de training nam ik 2 keer alle vergelijking poses door.
routine was freestyle :P
 
te weinig :dunno:
naarmate de wedstrijd vordert steeds vaker deed elke ochtend voor foto's te maken en dan ook na de training nam ik 2 keer alle vergelijking poses door.
routine was freestyle :P
Routine doe ik je na denk ik :P NPC mag toch alleen top5 en waarschijnlijk een veel kortere tijd dan belooft dusja :cheer::banana:
 
laatste week van voorbereiding doe je niets anders meer
 
Routine doe ik je na denk ik :P NPC mag toch alleen top5 en waarschijnlijk een veel kortere tijd dan belooft dusja :cheer::banana:
Op de krachtigfitcup mocht iedereen de routine laten zien. Gewoon 1 minuut.

Ik heb vanaf ongeveer 10 weken uit na vrijwel elke training geoefend met poseren. Durf van mezelf te zeggen dat ik de poses ook goed beheers. Bodybuilding draait ook deels om de illusie wekken dat je de meeste massa hebt/droogste bent etc. Dat kun je deels door goed poseren beter doen lijken. Heel zonde als je daar punten laat liggen door slecht poseren.
 
Deed het bijna dagelijks vanaf een paar maandjes voor de wedstrijd.
 
Daar aan toegevoegd nog. Naarmate je beter in shape raakt kunnen sommige poses ook net weer iets anders uitgevoerd worden. Zeker ook ivm je routine kunnen slechte poses dan plots sterke poses worden. Wel iets om rekening mee te houden.
 
Op de krachtigfitcup mocht iedereen de routine laten zien. Gewoon 1 minuut.

Ik heb vanaf ongeveer 10 weken uit na vrijwel elke training geoefend met poseren. Durf van mezelf te zeggen dat ik de poses ook goed beheers. Bodybuilding draait ook deels om de illusie wekken dat je de meeste massa hebt/droogste bent etc. Dat kun je deels door goed poseren beter doen lijken. Heel zonde als je daar punten laat liggen door slecht poseren.
ja mee eens, heb mensen met een goed fysiek het zien verpesten met het poseren
 
te weinig, maar ik merk echt als je de basis al onder de knie hebt dat het heel makkelijk gaat.
 
Voor de wedstrijdatleten; hoeveel tijd spenderen jullie per week aan poseren oefenen?
mandatory poses dagelijk 5/10x, maar is kwestie van “minuten”. Na het trainen, voor het douche, zelfs tijdens koken.

Let er wel op hoe beter/leaner je shape is hoe beter je poses worden en je wellicht last minute nog wat aanpassingen doen. Anderzijds hoe dieper in prep hoe minder energie en dan heb je er echt totaal geen zin in.

De act is een ander verhaal dat is wel ff dagelijks 15min oefenen paar keer herhalen, maar nogmaals hoe dieper in prep hoe kutter dit allemaal is qua energie/zin. Je moet poseer lessen bijv niet op low carb days zetten of dagen dat je bijv je fat load hebt etc, want dan ben je niet te genieten. Begin je 12/14 weeks out met poseren is wel slim voor je algemene energie en dat je het sneller oppikt, maar 12/14 weeks out kunnen “weak”’poses ineens 1/2 weeks out veranderen in “strong” poses en dan kan je last minute hier nog wat aanpassingen aan doen.

Maakte tevens 4 weeks out dagelijks fotos zodat ik ze terug kon kijken en dag erop kon verbeteren.
 
Voor de wedstrijdatleten; hoeveel tijd spenderen jullie per week aan poseren oefenen?
Off season poseer ik ook bijna na iedere training wel even, tijdens prep iedere dag 10 tot 15min
 
Hoe is het gegaan afgelopen weekend, of was jij niet op Ironman- Maiden, stille rakker 😉
 
Hoe is het gegaan afgelopen weekend, of was jij niet op Ironman- Maiden, stille rakker 😉
Hahaha ja was ik zeker. True novice bb heavyweight 4e of 5e plek. Bij de novice ergens rond de 8/10e plek denk ik. Helaas minder goed dan gehoopt maar tevreden met mijn eigen shape
 
Back
Naar boven