XXL Nutrition

Hoevaak trainen met bollen?

Bezoekers in dit topic

Gabbetje

Novice
15 jaar lid
Lid geworden
6 mrt 2003
Berichten
14
Waardering
0
Vraagje. Ik heb nog nooit anabolen gebruikt maar wil binnenkort beginnen aan een kuurtje van 8 weken sustanon, proviron en een paar primotabletten. Licht genoeg, toch?
Trainen doe ik twee keer per week. In die twee keer pak ik alle spiergroepen 1X aan met een superzware set. Elke spiergroep train ik daarmee een keer per week. Een beetje het heavyduty beginsel... Progressie is gestaag maar langzaam. Vandaar die anabolen dus.
De vraag is nu: moet ik vaker gaan trainen, bijvoorbeeld elke spiergroep 2x per week, als ik bollen ga gebruiken? Op zich lijkt me dat wel logisch, gezien het grotere herstellend vermogen. Maar een echte onderbouwing of ontkrachting ben ik nog niet tegengekomen. Heeft iemand hier een goed onderbouwd antwoord op? Ik hoor het graag!
 
1) lose the roids
2) train wat vaker, 2x per week is echt weinig hoor
3) blijf van heavy duty weg, je kan veel meer bereiken met andere methodes. en sneller!
4) eet meer.
5) lose the roids, die gebruik je best wanneer je echt al een solide basis hebt, of wanneer je ondanks alles echt niet meer vooruitgaat, of wanneer je als doel wedstrijden hebt.


het feit dat je het woord 'bollen' gebruikt, duidt volgens mij al op een miskenning van de risico's van anabolen. het zijn niet zomaar 'bollen'. het zijn producten die je endocrien systeem behoorlijk kunnen vernken als je het niet deftig doet.


andere vraag: hoe oud ben je en hoelang train je al en wat zijn je stats zo?

(stats : lengte, gewicht, vetpercentage)
 
Ja Spike,

Dat zal allemaal wel. Ik bedoel: je bent een veteraan die het echt wel zal weten. Maar het is geen antwoord op m'n vraag. Bovendien onderbouw je niks.

Ik ben 29, met mijn "stats" hou ik me minder bezig dan met de spiegel. Maar na een aantal jaren trainen ben ik er wel achtergekomen dat ik helemaal niet groei als ik elke spiergroep vaker dan een keer in de week train. Dat kan puur persoonlijk zijn, maar ik heb gewoon door schade en schande geleerd dat mijn herstelperiode nogal lang is, een dag of drie. En dan moet het groeien nog beginnen. Ik ben eigenlijk heel blij met hoe dat gaat, heb gewoon jaren verkeerd getraind door te vaak te trainen. Je krijgt mij met geen stok meer langer dan anderhalf uur per week de sportschool in. Tenzij, en dat was mijn vraag, die herstel & groeiperiode met anabolen aanzienlijk verkort kan worden. Dus nogmaals, is dat zo?

Nou eet ik zo'n anderhalve gram eiwit per kg lichaamsgewicht. Wil niet te vet worden.

En over dat woord bollen. Misschien een grove miskenning van de risrico's t.o.v. het endocriene systeem. Maar wat mij betreft is een keer per week een ampul Sustanon een calculated risk voor een beginner op bollengebied. Niet op trainingsgebied.

En dan nog iets. Je zegt dat er betere systemen zijn dan heavy duty. Welke? Waarom? Ditmaal onderbouwen graag.
 
Originally posted by Gabbetje
Ja Spike,

Dat zal allemaal wel. Ik bedoel: je bent een veteraan die het echt wel zal weten. Maar het is geen antwoord op m'n vraag. Bovendien onderbouw je niks.

Ik ben 29, met mijn "stats" hou ik me minder bezig dan met de spiegel. Maar na een aantal jaren trainen ben ik er wel achtergekomen dat ik helemaal niet groei als ik elke spiergroep vaker dan een keer in de week train. Dat kan puur persoonlijk zijn, maar ik heb gewoon door schade en schande geleerd dat mijn herstelperiode nogal lang is, een dag of drie. En dan moet het groeien nog beginnen. Ik ben eigenlijk heel blij met hoe dat gaat, heb gewoon jaren verkeerd getraind door te vaak te trainen. Je krijgt mij met geen stok meer langer dan anderhalf uur per week de sportschool in. Tenzij, en dat was mijn vraag, die herstel & groeiperiode met anabolen aanzienlijk verkort kan worden. Dus nogmaals, is dat zo?

Nou eet ik zo'n anderhalve gram eiwit per kg lichaamsgewicht. Wil niet te vet worden.

En over dat woord bollen. Misschien een grove miskenning van de risrico's t.o.v. het endocriene systeem. Maar wat mij betreft is een keer per week een ampul Sustanon een calculated risk voor een beginner op bollengebied. Niet op trainingsgebied.

En dan nog iets. Je zegt dat er betere systemen zijn dan heavy duty. Welke? Waarom? Ditmaal onderbouwen graag.


Spike heeft gelijk op alle vlakken... je denkt dat je alles beter weet, maar je manier van denken slaat nergens op.
Luister en leer van de grote mannen hier, zij weten wat goed voor je is. ;)
 
Ik zou overigens met AS niet meer gaan trainen. Waarschijnlijk wordt je in je kuur sterker en breng je dan zoiezo meer intensiteit in je training. Waardoor je in feite meer schade kan toebrengen aan je spieren en zodoende ook meer tijd nodig hebt om te herstellen.

Maar heavy duty is in mijn ogen meer een tijdelijk "schok-schema". Ik zou een dergelijk soort systeem nooit continu gebruiken.

"Ja maar mike mentzer is er groot mee geworden" hoor je dan vaak :D, maar mike mentzer trainde toen al jaren op de conventionele manier. En wist wel hoe of wat kwa voeding, training en ook ondersteunende middelen.
 
Met de mensen voor mij kan ik van harte instemmen.
2 x per week 1,5 uur trainen ?
Ik vind het ook wat weinig, ook ik train iedere spiergroep "maar" één keer per week, maar ik train 4 dagen en dan zo'n 1,25 uur, dus meer oef. per spiergroep (denk ik) als jij doet.
Je zegt, zijn er betere systemen als heavy duty en zo ja welke ?
Niet erg een vraag voor iemand die al jaren traint en al van alles heeft geprobeert, op en met welk systeem hij het beste groeid en vooruit gaat ?

ciao
 
Originally posted by Gabbetje




Nou eet ik zo'n anderhalve gram eiwit per kg lichaamsgewicht. Wil niet te vet worden.

??? Eiwitten worden niet omgezet. Door de chemissche structuur van een eiwit is dit praktisch onmogelijk.


En dan nog iets. Je zegt dat er betere systemen zijn dan heavy duty. Welke? Waarom? Ditmaal onderbouwen graag.

HIT en heavy duty werken gewoon voor de meeste mensen niet... simpel.
 
@ gabbertje ik zie bij mij in de gym ook mensen 2* in de week komen,en hun hele lichaam trainen....
zijn dan ook gewoon 2,5 uur soms langer aan het hangen aan de gewichten.
en dan vragen ze zich af hoe het komt dat ze niet of nauwelijks groeien.
ik krijg het echt niet voor elkaar om langer als 1,5 uur te trainen,dan ben ik op en heeft het echt geen zin meer.
denk toch dat je schema beter kan.
zullen de resultaten ook beter zijn denk ik.
groeten...
 
Originally posted by Gabbetje
Vraagje. Ik heb nog nooit anabolen gebruikt maar wil binnenkort beginnen aan een kuurtje van 8 weken sustanon, proviron en een paar primotabletten. Licht genoeg, toch?
Trainen doe ik twee keer per week. In die twee keer pak ik alle spiergroepen 1X aan met een superzware set. Elke spiergroep train ik daarmee een keer per week. Een beetje het heavyduty beginsel... Progressie is gestaag maar langzaam. Vandaar die anabolen dus.
De vraag is nu: moet ik vaker gaan trainen, bijvoorbeeld elke spiergroep 2x per week, als ik bollen ga gebruiken? Op zich lijkt me dat wel logisch, gezien het grotere herstellend vermogen. Maar een echte onderbouwing of ontkrachting ben ik nog niet tegengekomen. Heeft iemand hier een goed onderbouwd antwoord op? Ik hoor het graag!


Je vraagt om antwoorden maar als we die geven bv zoals Spike doet dan wil je het niet horen of ga je hier tegen in.

Train nu gewoon 4 keer per week max een uur en verdeel je lichaam in losse groepen. pak ze dan goed aan en dan zal je merken dat de groei vanzelf komt zelfs zonder de bollen.

Wat jij doet is meer fitness en daar zal je niet groot van worden maar meer atletisch gespierd.

Hopelijk luister je gewoon naar de adviezen die we geven, zelf train ik nog maar 12 jaar dus ik weet er ook maar weinig van

succes
 
Originally posted by Gabbetje


Nou eet ik zo'n anderhalve gram eiwit per kg lichaamsgewicht. Wil niet te vet worden.


Deze instelling heb ik ook jaren lang gehad. Maar daarmee groei je niet! (maar dan meer een carbs beperkende instelling; van teveel eiwitten zal je niet snel te vet worden)
Het beste is om een calorisch overschot te hebben, anders zul je nooit hard groeien. Dat vet moet je maar even voor lief nemen.

En als je gaat kuren moet je je calorien al helemaal niet gaan beperken en vooral je eiwitten niet. Dit zijn je bouwstoffen en daar wordt je juist groot van. Dit zou zonde van je kuur zijn.

Ik denk dat je met een goed schema en goede voeding een heel eind kan komen, ook zonder "bollen"
 
Ok guys,

Bedankt voor de antwoorden. Ik ben bereid te leren. Die post van johnny over calorisch overschot...mmm...zit wat in. Twee gram per kilo? Zou dat genoeg zijn zonder as.

En trainen...goed...vier keer per week. Ga ik doen...
 
Back
Naar boven