XXL Nutrition

Hoeveel bankdrukte jij toen je begon?

Peiling Peiling Hoeveel bankdrukte jij toen je net begon?

• < 30 kg

Stemmen: 56 28,7%
  • +/- 35 kg

Stemmen: 29 14,9%
  • +/- 40 kg

Stemmen: 29 14,9%
  • +/- 45 kg

Stemmen: 17 8,7%
  • +/- 50 kg

Stemmen: 28 14,4%
  • +/- 55 kg

Stemmen: 9 4,6%
  • +/- 60 kg

Stemmen: 6 3,1%
  • +/- 65 kg

Stemmen: 5 2,6%
  • +/- 70 kg

Stemmen: 7 3,6%
  • > 75 kg

Stemmen: 9 4,6%

• Totaal stemmers
    195
ik denk 40 kilo ofzo... ik zal toen 18 of 19 geweest zijn, en de enige sport die ik van te voren had gedaan was judo (tot men 14 ofzo), ik kon vroeger bij de gym nog geeneens in de touwen klimmen :D (ik gok dat ik dat nu met men 115 kilo wel kan :D)

70kg, was toen 16 jaar

60kg was toen 19, nu paar maanden later zo rond 95kg a 100kg

Toch wel opvallend dat de begingewichten zover uit elkaar liggen.
Hangt natuurlijk wel af van je lichaamsgewicht maar...toch

Ik woog verdorie 63kg en kreeg nog geen 20kg omhoog!

Zo zie je maar, je moet niet de eindgewichten met elkaar vergelijken maar de vooruitgang. Het heeft geen zin om je druk te maken over het feit dat iemand die 80kg eerst drukte en nu dik in de 100 zit als je zelf met een pietluttig gewicht begon.

Originally posted by Vince
Toch wel opvallend dat de begingewichten zover uit elkaar liggen.
Hangt natuurlijk wel af van je lichaamsgewicht maar...toch

Ik woog verdorie 63kg en kreeg nog geen 20kg omhoog!

Zo zie je maar, je moet niet de eindgewichten met elkaar vergelijken maar de vooruitgang. Het heeft geen zin om je druk te maken over het feit dat iemand die 80kg eerst drukte en nu dik in de 100 zit als je zelf met een pietluttig gewicht begon.

je moet je zowiezo niet druk maken over bankdrukken... de meeste mensen drukken namelijk nooit bank, alleen die enkele zoals jij en ik die ooit wel eens sporten :D

jammer genoeg weet ik 1rm niet :(
maar 10rm zal toen ongeveer bij 20/25kg hebben gelegen volgens mij

Ik begon met 20 KG :rolleyes:

Toen ik jaartje of 16 was drukte ik met moeite 25 kilo weg. Met trillen alles erbij. Gaat nu gelukkig wel een stukje beter. ;)

En ben vanaf september pas weer begonnen. (daarvoor 2 jaar niet kunnen trainen.)

Ik was 15 en woog 59 kilo en drukte 45 kilo

@ Spike 80 KG?? weet je dat wel zeker ? Ik heb nog nooit gehoord dat iemand zoveel drukt voor zijn eerste keer.

stang is bij ons meestal 10 kg (er is 1 Olympische staaf van 20 kg of 18 kg als ie net zoveel weegt als de squat-staaf er naast).

Heb nooit 1RMs gedaan maar zie dat ik, toen ik begon met noteren vorig jaar januari 3 setjes van 12 reps deed met... hou je vast: TIEN KG!

Mijn 5RM staat in de sig.. reden is chronische RSI-pijn (al 10 jaar nu) aan rotator cuffs. Zal dus nooit veel worden, wel zou ik bijv met db drukken links veel zwaarder kunnen gaan dan rechts.

Maar als ik ging opsommen waar ik allemaal pijn aan had dan was het een rijtje van hier tot Tokyo.. dus ik slik glucosamine en af en toe aspirine als het heel erg is.

Espi, gelukkig wel sterke beentjes!

Originally posted by Insane animal
Ik was 15 en woog 59 kilo en drukte 45 kilo

@ Spike 80 KG?? weet je dat wel zeker ? Ik heb nog nooit gehoord dat iemand zoveel drukt voor zijn eerste keer.

ja... het was erg moeilijk hoor.... het was toch na een aantal workouts dat ik dan ben beginnen bankdrukken. ik had voorheen wel sport gedaan waarin triceps belangrijk waren, en heb ook in een manege gewerkt etc. en heb toen 80kg gedrukt inde gym. ik had ook een klein beetje fitness achtergrond ook.

Ik gok dat het bij lag op 55kg ofzo. Ik deed in het begin setjes met 40kg. Was echt het prille begin.

Na week of 3 al setjes met 55 kg.

Was toen overigens 17.

ik was 19 en 54 kg, en ik drukte toen 25 kg.. :D

Sjeete, ik was 19 ofzo, woog 65kg met ongeveer 11% vet en kreeg die olympische barbell net 1 of 2 keer gedrukt....

Ik kreeg nog niet eens de stang omhoog... haha...

Terug
Naar boven